microsoft.public.dotnet.framework.aspnet.mobile

Recommended Device for Learning to Program

Siegfried Heintze

10/12/2004 4:08:00 AM

What is a recommeded model of pocket PC or phone to get started with
software developmenet for mobile devices?
Thanks,
Siegfried

11 Answers

Andrew Enfield \(MS\)

Broad question that probably doesn''t have a simple answer, but here are some
quick thoughts:
- if you want to play around with things, you can use the emulator that you
get w/ development environments like eMbedded Visual C++ or Visual Studio
..NET 2003. you don''t need a device.
- most recent PPCs will be fine for most general development
- some Smartphones aren''t unlocked for development (so it can be hard to run
third party apps), so if you''re interested in one of these devices, make
sure you do enough research so you''re not disappointed.

also, all of the above assumes you''re doing client-side development -
writing apps that run on devices - using something like eVC or VS .NET, not
doing ASP .NET work (this newsgroup''s focus). there are better newsgroups
for application development, like (among others)
microsoft.public.dotnet.framework.compactframework,
microsoft.public.pocketpc.developer, and
microsoft.public.windowsce.embedded.vc.

--
Andrew Enfield
Programmer Writer, Windows CE

This posting is provided AS IS with no warranties, and confers no rights.

"Siegfried Heintze" <siegfried@heintze.com> wrote in message
> What is a recommeded model of pocket PC or phone to get started with
> software developmenet for mobile devices?
> Thanks,
> Siegfried

Siegfried Heintze

Thanks! I''ve recieved responses on similar queries for those other
newsgroups you mentioned. I suppose, however, if I''m going to buy a Pocket
PC or phone, that I''ll want to experiement and learn about server side too.
Can someone give me a URL to give me an overview of server side issues for
mobil clients? Obviously, I would expect WAP and WML programming to be a bit
topic for this newsgroups. Are there other topics of concern for server side
mobile client programmers?

Can Visual Studio help me develop WAP/WML sites?

Is WAP/WML strickly an issue for phones, or do other devices use this
technology too?
Thanks,
Siegfried

"Andrew Enfield (MS)" <andrewe@microsoft.com> wrote in message
> [...]
> Programmer Writer, Windows CE
>
> This posting is provided AS IS with no warranties, and confers no rights.

Andrew Enfield \(MS\)

This newsgroup _is_ the correct newsgroup for the ASP .NET WAP/WML (and
cHTML, etc.) functionality. Through this technology, you can use VS .NET to
author with WAP/WML. I have a page on a personal site that uses this
functionality and I view it from my phone just fine.

That''s not a complete answer to your question, but hopefully it helps - you
can find out more with more research.

--

> [...]
>
> Can Visual Studio help me develop WAP/WML sites?
>
> Is WAP/WML strickly an issue for phones, or do other devices use this

Andrzej Jarzabek

On May 17, 12:16 pm, Marcin Kral <kr...@poczta.na.onecie> wrote:

> Moze po to, zeby potrafil debuggowac/roziazywac problemy "wyciekajace"
> poza abstrakcje maszyny wirtualnej (tak, zdarzaja sie takie).

Jakie?

> Praca z WinDBG/gdb bez podstawowej znajomosci asmeblera wydaje mi sie
> niemozliwa.

E tam, pracowalem kiedys z gdb i normalnie pokazywalo mi kod zródlowy.

Marcin Kral

W dniu 2011-05-17 12:39, Andrzej Jarzabek pisze:

> Rozumiem, ?e jak mam GC i JIT chodz?ce na x86, to musz? zna? assemble
> x86, ale ?eby zrozumie? jak to dzia?a na ARM, to musz? zna? assembler
> ARM?

Do zrozumienia wystarczy dokumentacja. Jednak jakby? chcia? rozwi?za?
problem z GC/JIT wyst?puj?cy na ARM to pewnie znajomo?? assembly ARM si?
przyda.

PS. AFAIK Mono ma osobn? implementacj? JIT i GC na ARM. Nie wiem jak MS
i Compact .NET

Marcin Kral

Andrzej Jarzabek

On May 17, 12:34 pm, Marcin Kral <kr...@poczta.na.onecie> wrote:

> Do zrozumienia wystarczy dokumentacja. Jednak jakbys chcial rozwiazac
> problem z GC/JIT wystepujacy na ARM to pewnie znajomosc assembly ARM sie
> przyda.

Tzn. jesli procujesz w MS albo robisz w projekcie Mono i rozwiazujesz
problemy z JIT to zapewne tak. Jesli tworzysz aplikacje w .NET, to nie
bardzo sobie to wyobrazam. Ale tez nie mam w tym zadnej praktyki, wiec
pytam o przyklad.

R. P.

Andrzej Jarzabek wrote:

> Jest taka szko?a my?lenia jak Agile, kt?ra g?osi, ?e tak jest lepiej.
>
> I ja np. zasadniczo si? z tym zgadzam.

Agile, scrum, te wszystkie nowe "wynalazki" powoduj? tylko to, ?e
aplikacje staj? si? coraz mniej u?ywalne, coraz wi?cej w nich b??d?w.
Do??? do tego jeszcze XP, a masz murowan? katastrof?.

Marcin Kral

W dniu 2011-05-17 13:28, Andrzej Jarzabek pisze:

> Jakie?

Pierwszy, lepszy link:
http://weblog.ikvm.net/PermaLink.aspx?guid=7dece396-5233-4f82-9925-a2...

W Mono tego typu kwiatki zdarzaja si? cz??ciej.

> E tam, pracowa?em kiedy? z gdb i normalnie pokazywa?o mi kod ?r?d?owy.

Do JIT-owanych metod?

Marcin Kral

Marcin Kral

W dniu 2011-05-17 13:38, Andrzej Jarzabek pisze:

> Tzn. je?li procujesz w MS albo robisz w projekcie Mono i rozwi?zujesz
> problemy z JIT to zapewne tak. Je?li tworzysz aplikacje w .NET, to nie
> bardzo sobie to wyobra?am. Ale te? nie mam w tym ?adnej praktyki, wi?c
> pytam o przyk?ad.

Zgadzam si?, ?e s? to marginalne problemy. Niemniej zdarzy?o mi si? par?
razy w ?yciu podgl?da?/debugowa? JIT-code metody. Nawet aktualnie mam na
"wokandzie" jeden StackOverflowException, kt?ry leci nie z zarz?dzanego
kodu, a gdzie? spod spodu i praca bez znajomo?ci eip, esp, flag itp.
by?a by mocno utrudniona.

AFAIR - by? na plpc w?tek o braku inlinowania metod przez JIT i tez bez
asm si? nie oby?o.

Marcin Kral

Michal Kleczek

Pawe?? Kierski wrote:

> [...]
> stopniu obci????ony elementami, kt??re nie prowadz?? do dzia??aj??cego
> produktu. Na dodatek proces mo??e (i powinien) by?? ca??y czas poprawiany.
>
> Je??li projekt i dokumentacja jest niezb??dna do stworzenia dzia??aj??cego
> produktu, to powstanie. Ale np. nie musi by?? sformalizowana, je??li
> zdj??cie tablicy z rysunkiem + 5 zda?? obja??nienia jest wystarczaj??ce.
> Je??li zesp???? nie jest w stanie zapanowa?? nad z??o??ono??ci?? i ci??gle si??
> wszystko sypie, to raczej dojdzie do wniosku, ??e formalna dokumentacja
> musi powsta??. I pewnie powstanie. To jest element uczenia si??

Z tego by wynikalo, ze "Agile" w ogole nic nie mowi na temat tego jak robic
oprogramowanie oprocz garsci banalow w stylu "rob tylko rzeczy niezbedne" i
"poprawiaj proces".

> Tak - to ca??y czas jest balansowanie na linie i ryzykowanie. Przy silnym
> za??o??eniu, ??e ludzie si?? ucz?? na b????dach (i nie s?? za nie karani*) to
> wystarcza.
>
> *) Najwi??ksz?? kar?? i motywacj?? bywa ??wiadomo????, ??e co?? si?? spieprzy??o
> w spos??b absolutnie oczywisty.

Jasne - programista przezyje niewyslowione katusze przezywajac porazke
belkoczac po kolejnym glebszym.
Inwestor natomiast zapozna sie z komornikiem.

Moim zdaniem cale to "Agile" jest bardzo dobrym sposobem na wyludzanie przez
programistow pieniedzy bez ponoszenia najmniejszych konsekwencji swoich
dzialan. Ewentualnie (w lepszym przypadku) - usprawiedliwieniem dla
niekompetencji kierownictwa.
To, ze (top) management w organizacjach kupuje tego rodzaju pomysly jest dla
mnie troche niepojete. Jest kilka mozliwosci:
1) najbardziej prawdopodobne jest to, ze XP/Agile stosuje sie w projektach o
tak malym znaczeniu i koszcie, ze tak naprawde wszystko jedno jak sie to
robi, zas zarzadzanie mozna powierzyc jakiemus matolowi bo nawet jak
spieprzy to nic nie nie stanie
2) management to byli programisci, ktorzy nie maja pojecia o liczeniu
pieniedzy/ROI itp. Nie moga oni awansowac zbyt wysoko i zajmowac sie czyms
wazniejszym, bo firma poszlaby z torbami placac za oprogramowanie, ktore
nigdy nie jest skonczone, dlatego patrz p. 1)
3) biznes jest taki dobry, ze przychody sa nieporownywalnie wieksze niz
koszt ciaglego placenia za oprogramowanie i nie ma najmniejszej motywacji,
zeby cokolwiek w tej dzialce zmieniac

--
Michal