comp.lang.python

Information on PyGMT?

Alaric

1/4/2008 3:09:00 AM

Hello - I'm seeking info on the PyGMT python wrapper for the Generic Mapping
Tools package.

Unfortunately, the only site (forge.nesc.ac.uk) that seems to offer the code
(written by Magnus Hagdorn) is not responding. I don't know if that's a
temporary condition or if that site is out of commission.

Google isn't revealing much recent discussion either.... which is sad, as I
would imagine this to be a valuable tool!

Can anyone shed any light??

Better yet, does anyone have the latest tarball, and an FTP site they can
offer it on? :)

Many thanks!
Alaric
17 Answers

Jeroen Ruigrok van der Werven

1/4/2008 7:02:00 AM

0

-On [20080104 04:11], Alaric (haag@lsu.edu.invalid) wrote:
> [...]
>
>Google isn't revealing much recent discussion either.... which is sad, as I
>would imagine this to be a valuable tool!

I am not sure how appropriate
http://www.cdc.noaa.gov/people/jeffrey.s.whitaker/python/gmt/gmt-src/doc/html/public/gmt.gmt-m...
might be?

I cannot find Magnus' PyGMT-0.2 tarball anywhere, sorry.

--
Jeroen Ruigrok van der Werven <asmodai(-at-)in-nomine.org> / asmodai
ã?¤ã?§ã?«ã?¼ã?³ ã?©ã?¦ã??ã?­ã??ã?¯ ã?´ã?¡ã?³ ã??ã?« ã?¦ã?§ã?«ã?´ã?§ã?³

Alaric Haag

1/5/2008 5:47:00 AM

0

In article <mailman.94.1199430120.896.python-list@python.org>,
Jeroen Ruigrok van der Werven <asmodai@in-nomine.org> wrote:

> [...]
> public/gmt.gmt-module.html
> might be?
>
> I cannot find Magnus' PyGMT-0.2 tarball anywhere, sorry.

Many thanks! I was aware of that package, which seemed to be a less
complete approach, but the good news is that the NESC site came back up!

choro

3/2/2012 2:12:00 AM

0

On 02/03/2012 00:52, okeyci wrote:

> Bunun hardallisini tatdim hoca, koyu surup icinde. Nefis birsey.

Evet, hakikaten nefis bir macun. Kibris'ta daima koyu surup icinde
tutulur. En populeri portokal kabugu macunudur fakat dedigim gibi
bilhassa yesil ceviz macunu da gayet ragbettedir.

Bu macun kabaktan, karpuz kabugundan, ve hatta minnacik yavru
patlicandan bile yapilabilir. Bana ilk defa patlican macunu ikram
edildiginde sasip kalmistim.
-- choro

Rifat Albayrak

3/2/2012 3:10:00 AM

0

On Thu, 1 Mar 2012 20:01:46 +0100, "Acephale Lemar"
<privat@org.invalid> wrote:

>Cocuklugunu ??zledin, ??zl??y??rsun, o da sana ??zlemini gidermek hususunda
>yardimci oluyordu. Anliyorum.

Yok kendi ??ocuklu??umu de??il. Benimki ??yle pek mesut cinsinden
de??ildi pek. :) Fakat ??ocuklar saft??rlar, kat??ks??zd??rlar, hayat??n
cenderesi alt??nda ezilip bozulmam????lard??r.

Burada arada bir bahsetti??im ev hayvanlar?? da ??yle. ???? ya????nda
??ocuk gibidirler. Onlar?? da o y??zden ??ok severim. Ayr??ca hayvanlarda
telepatik bir ??eyler var. Bir t??rl?? s??kemedim nedir, ne de??ildir.
Hen??z atom alt?? par??ac??klar??n ne oldu??u hakk??nda bile fazla bir
bilgimiz yok. Bir yerlerde okumu??tum, burada bir atom alt?? par??ac??k
y??z milyon ??????k y??l?? ??tesindeki bir di??er atom alt?? par??ac??????n
davran??????n?? biliyor falan diyordu. !! Bulursam dilimin d??nd?????? kadar
yazar buraya g??nderirim.

Acephale Lemar

3/2/2012 9:42:00 AM

0

Rifat Albayrak wrote:

> Yok kendi ??ocuklu??umu de??il. Benimki ??yle pek mesut cinsinden
> de??ildi pek. :) Fakat ??ocuklar saft??rlar, kat??ks??zd??rlar, hayat??n
> cenderesi alt??nda ezilip bozulmam????lard??r.

Belirli bir ysatan sonra her insan cocuklugunu ??zler, bunda utanilacak
bir durum g??remiyorum. Sebeplerini zatan yazmissin.

> [...]
> davran??????n?? biliyor falan diyordu. !! Bulursam dilimin d??nd?????? kadar

Zahmet etme, ben de ara sira okurum b??yle fenni gelismelere dair
yazilmis kitaplari, ayrica konu fenni olmaktan ziyade inancla iliskili,
simdiki intibam b??yle, mesela CERN'de denemeyi tekrarliyorlar, eger ayni
sonuc cikarsa, o zaman fizik d??nyasi buhrana girecek, c??nk?? isik
hizindan da hizli bir hareketi aciklamaya yetersiz simdiki gecerli
kuramlar.

okeyci

3/3/2012 3:09:00 AM

0

Am 02.03.2012 10:41, schrieb Acephale Lemar:

> [...]
>
> Zahmet etme, ben de ara sira okurum b??yle fenni gelismelere dair
> yazilmis kitaplari, ayrica konu fenni olmaktan ziyade inancla iliskili,

Yani, sana ait bir atomun alt ??yeleri, Ebu Leheb'in benzer ??yelerini
bulup haberlesiyor mu? :-)

> [...]
> sonuc cikarsa, o zaman fizik d??nyasi buhrana girecek, c??nk?? isik
> hizindan da hizli bir hareketi aciklamaya yetersiz simdiki gecerli

Kamu'nun bildigi 2 deney var. Ilki, malum "tanri parcacigi var mi yok mu
bi bakiverelim" deneyi. (Bence buna tanri var/yok cercevesinde bakanlar
bosuna zaman kaybediyor. C??nk?? dinlerin ve din adamlarinin her soruya
cevaplari vardir :-) Mesela, "Tanri, ol! dedigi icin Higgs Boson oldu!"

Nasil ama :-)

Kaldi ki, HB'den bagimsiz olarak, varsayilan big bang'in ilk mi ya da
kacinci olduguna dair en ufak bir bilgimiz yok ve -bana g??re- olamayacak da.

C??nk??, "herseyi bir oturusta aciklayacak evrenin form??l??n?? ariyoruz. Ya
bu form??l??n icinde "bu form??l hicbir zaman bulunamayacaktir" yaziliysa?"
Stefan Hawking.

2.si, isik hizinin asilabilir olup olmadigina dair. Bu deneyde hesap
hatasi yaptiklari anlasildi. Yani, aslinda isik hizini asamamislardi.

Yillar evvel tv'de g??rm??st??m, 4 farkli ABD ??niversitesinde laboratuarda
laser isininin t??nelden(=boru) gecirilmesi ile isik hizinin asildigina
dair. Hatta, isinin hen??z t??nele girmeden t??nelin ??b??r ucundan ciktigi
felan s??ylenmisti. Bu bana "zamani b??kmek", "evreni b??kmek", "sanal
zaman", "Tanri peygamberler yolladi" vb. gibi pek ??f??r??k gelmisti :-)

Rifat Albayrak

3/3/2012 5:42:00 AM

0

On Fri, 2 Mar 2012 10:41:42 +0100, "Acephale Lemar"
<privat@org.invalid> wrote:

>Belirli bir ysatan sonra her insan cocuklugunu ?zler, bunda utanilacak
>bir durum g?remiyorum. Sebeplerini zatan yazmissin.

Utan?lacak bir oldu?u da nereden ??kt?? Ben b?yle bir ?ey mi ima
ettim?

> [...]
>sonuc cikarsa, o zaman fizik d?nyasi buhrana girecek, c?nk? isik
>hizindan da hizli bir hareketi aciklamaya yetersiz simdiki gecerli

Olur zahmet etmem. Zaman?mdan da tasarruf olur.

Acephale Lemar

3/3/2012 8:25:00 AM

0

okeyci wrote:

> Yani, sana ait bir atomun alt ??yeleri, Ebu Leheb'in benzer ??yelerini
> bulup haberlesiyor mu? :-)

FIkir fakiri, ne demek istedigini anlayamadim.

> Kamu'nun bildigi 2 deney var. Ilki, malum "tanri parcacigi var mi yok
> mu bi bakiverelim" deneyi.

B??yle bir deneyi tasavvur edemiyorum ki fizikciler tarafindan
tasarlanmis olsun.

> (Bence buna tanri var/yok cercevesinde bakanlar bosuna zaman
> kaybediyor. C??nk?? dinlerin ve din adamlarinin
> her soruya cevaplari vardir :-) Mesela, "Tanri, ol! dedigi icin Higgs
> Boson oldu!"

Ben bu soruyu bu baglamda yersiz ve gereksiz buluyorum.

> Nasil ama :-)

Nass'il ama, ??nc??l yargilarini teyit etmedim!

> Kaldi ki, HB'den bagimsiz olarak, varsayilan big bang'in ilk mi ya da
> kacinci olduguna dair en ufak bir bilgimiz yok ve -bana g??re-
> olamayacak da.

B unu maddecilikci olan sen mi s??yl??yorsun? Sasirmadim degil.

> C??nk??, "herseyi bir oturusta aciklayacak evrenin form??l??n?? ariyoruz.
> Ya bu form??l??n icinde "bu form??l hicbir zaman bulunamayacaktir"
> yaziliysa?" Stefan Hawking.

Itiraf et, wiki-pedia denen aleni kitaptan arakladin bu bilgileri. ;-)

> 2.si, isik hizinin asilabilir olup olmadigina dair. Bu deneyde hesap
> hatasi yaptiklari anlasildi. Yani, aslinda isik hizini asamamislardi.

Sen uzmanmisin da ne hatasi yapildiginin anlasildigini biliyorsun? Sen
bilim tarihine dair kitaplari, arastirmalari okudun mu? Ula onlar da
insan, hem de senden benden cok zayif, zavalli insanlar, c??nk?? fildisi
kulesinde yasamak onlari topluma yabancilastirdi. Bencillik bilim ile
ugrasan insanlarda da mevcut, hem de bol tarafindan.
Buz seyirciler olana anlamaya calisirken, birinin dedigini mutlak dogru
olarak kabullenmemeliyiz.

> [...]
> ??b??r ucundan ciktigi felan s??ylenmisti. Bu bana "zamani b??kmek",
> "evreni b??kmek", "sanal zaman", "Tanri peygamberler yolladi" vb. gibi

FIzikten benden daha iyi anlayanlar yazsin simdi.

Acephale Lemar

3/3/2012 8:36:00 AM

0

Rifat Albayrak wrote:

> Utan?lacak bir oldu?u da nereden ??kt?? Ben b?yle bir ?ey mi ima
> ettim?

Utanmak belki tam karsilamadi ama ona yakin bir ima sezmeseydim,
deginmezdim, ve bunun dogal oldugunu eklemezdim.

Manti ustasini ?zledin mi? soruma, onu degil, onun cocuklugundan
anlattiklarini ?zledigini acikladin. Ben de bu cevabi kacamak bir
karsilik olarak okudum, c?nk? baska bir insanin cocukluk hatiralarini
ancak ve ancak bana kendi cocukluk anlarimi hatirlattigi icin ?zlerim.
Mesut bir cocuklugun olmasa da, cocuk iken sen de saf, katiksiz, saglam
idin.
Her ne ise, Senor gelsin de ?zlemin biraz dinsin, biz de gereksiz
ayrintilara bogulmayalim.
(utanmak yerine garipsemek gibi, simdi aklima ve baglamda demek
istedigime daha yakin bir fiil geldi, belki beni anlamana yardimci olur
bu aciklama.)

okeyci

3/4/2012 2:55:00 AM

0

Am 03.03.2012 09:24, schrieb Acephale Lemar:

> FIkir fakiri, ne demek istedigini anlayamadim.

C??nk?? anlamadan laf yetistirmege calisiyorsun. ??stelik, 3 paragraf
yukarida kendi yazdigini bile unutarak. Alaam :-)

> B??yle bir deneyi tasavvur edemiyorum ki fizikciler tarafindan
> tasarlanmis olsun.

Evet, CERN zaten bir simit sarayidir :-)

> Ben bu soruyu bu baglamda yersiz ve gereksiz buluyorum.

Iste, CERNdeki simitcilerin kusuru da burada; sana danismadan ise
kalkistilar!

> Nass'il ama, ??nc??l yargilarini teyit etmedim!

Evet, sana beyaz g??mlekli amcalari cagirma vaktim geliyor :-)

> B unu maddecilikci olan sen mi s??yl??yorsun? Sasirmadim degil.

Materiyalizmi hic anlamadigini tahmin etmek zor degildi.

> Itiraf et, wiki-pedia denen aleni kitaptan arakladin bu bilgileri. ;-)

"Zamanin Kisa Tarihi" ve "Kara Delikler"de bulabilirsin bunlari.

Kaldi ki wiki'ye bakmanin kusur oldugunu ancak senin gibi bir alim-i
kainat s??yleyebilir. Ne de olsa biz fakirlere gelip bilgi veren bir
cebrail felan yok, sana geldigi gibi :-)

> Sen uzmanmisin da ne hatasi yapildiginin anlasildigini biliyorsun?

E, CERN kendisi acikladi hesap hatasi yaptigini?!

Sana bin kere s??yledim, birak artik su Ebu leheb'i felan, cik dolas
biraz, hayatin icine gir. Bild am Sonntag bile okusan bu kadar cahil
kalmazdin :-)

> [...]
> ugrasan insanlarda da mevcut, hem de bol tarafindan.
> Buz seyirciler olana anlamaya calisirken, birinin dedigini mutlak dogru

Uctun gene haci :-)

Fakat d??k icini, hatta basini omzuma yaslayip aglayabilirsin bile :-)

> FIzikten benden daha iyi anlayanlar yazsin simdi.

Takma kafana, Allah ol demedikce olabilemez, fizige ne hacet :-)