comp.lang.ruby

get attributes from database

Hello Guy

2/23/2009 11:26:00 AM

Hello all,

i have a class Inpatient with his attributes like name, address, etc.

i want to catch the inpatient data from database, how i can do this?

i want add inpatients when i give the name, and so all attributes of
this
inpatient should come from database.

i hope i could define my prolem.

how can i implement this with ruby?

greet
--

7 Answers

Jesús Gabriel y Galán

2/23/2009 11:58:00 AM

0

On Mon, Feb 23, 2009 at 12:26 PM, Hello Guy <arzu_sanli@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> i want to catch the inpatient data from database, how i can do this?
>
> i want add inpatients when i give the name, and so all attributes of

What you want is usually called ORM: Object-Relational Mapping, which
is a way to map data from a database into objects in a programming
language. In Ruby there are several implementations, you should check
some of them and choose one that suits your project. The most popular
ones (as perceived by me :-) are ActiveRecord, Sequel and DataMapper.
You can use google to find documentation about those.

Hope this helps,

Jesus.

Hello Guy

2/23/2009 7:04:00 PM

0

Jesús Gabriel y Galán wrote:

> [...]
> ones (as perceived by me :-) are ActiveRecord, Sequel and DataMapper.
> You can use google to find documentation about those.

thanks for your answer. i dont know if i have good defined my problem:
i have a separat program which calls inpatient.rb. and here is my class
inpatient, that should take data from database. is the mapping with orm
here right?

--

choro

2/2/2012 12:23:00 PM

0

okeyci,

Bakiyorum da gozunden hic birsey kacmaz ha! Karpat'in bana niye
saldirdigini hemen anladin...

Senin idealizminden bahsettim. Bundan dolayi sana buyuk saygim
oldugundan bahsettim.

Ve de Mao'nun deyisiyle "emperializmin kosan kopekleri" -- ki ben buna
"kapitalzmin/fasizmin havlayan isirgan kopekleri" diyecegim -- cok
gecmeden bana saldirdi.

Fakat buna alistim artik. Acep'le yazistim, bana saldirdilar. Grandee
ile yazistim yine bana saldirdilar. Kibrislilardan bahsettim. Aman bu
Kibrislilardan bahseden senmiydin?! Hemen uzerime cullandilar. Sanki
kendilerinin yerleri yoktur. Sanki Turkler Ankaraliyim veya Antalyaliyim
diyemez.

Bana kalirsa bunlar beyinleri yikanmis emir kulu! Burada fikir dusunce
polisi gorevlerini yapiyorlar. Malum, Suudi Arabistan'da oldugu gibi. Ne
yapsin zavallilar. Maaslarini almak icin saga sola hirliyorlar.

Butun olan bu...
-- choro

On 02/02/2012 02:46, okeyci wrote:

> [...]
> saldiracagini bilmiyorsun. Istedigini yaz, sanki ondan cekinecektim!
>
> Kisacasi canim eglenmek istediginde yazacagim. Sen bir manyaksin ama
> Ataturk dusmani manyaklari dahi essek sudan gelinceye kadar
> koteklemeye and ictim.
>

> Eglence basladi, c??ce bey.
>
> Eger seni bir yerde yakalarsam da o makatina kizgin sis sokmaya ant
> iciyorum. Istedigin yerde istedigin zaman. haydi bas git simdi
> ciktigin yere
>

> Burada bir tehdit var, ama sen de o y??rek var mi, merak ediyorum.
> O sisi kendini hadimlatmak icin kullanabilirsin."

AIOE

2/3/2012 5:51:00 PM

0

yunanlilar kontratini yenilemideler...ha ha ha Kufur basina kac euro
aldigini yaz sen. Sen olunceye kadar pesindeyim bunu bilesin.

"choro" <choro@tvco.net> wrote in message
> okeyci,
>
> Bakiyorum da gozunden hic birsey kacmaz ha! Karpat'in bana niye
> saldirdigini hemen anladin...

her ikinizde korlerin bogaz manzarasini tartisiyorsunuz.

Kimin kime ne zaman ne dedigini dogru durust referanslari ile
yazamiyorsunuz. Buda gosteriyorki hilekar siniz kacamak guresmek
taraftarisiniz. Erkek ce mertce Turk e yakisir bir sekilde yazip konusmayi
ogrenin.

okeyci

2/7/2012 3:32:00 AM

0

Am 02.02.2012 13:23, schrieb choro:
> [...]
> polisi gorevlerini yapiyorlar. Malum, Suudi Arabistan'da oldugu gibi. Ne
> yapsin zavallilar. Maaslarini almak icin saga sola hirliyorlar.

Hoca, bunlara en cok dokunan, kendilerini en cok d??sman olduklari
ML'lerin falan degil, "ilimli islamcilar"in tasfiye ediyor olmasi. C??nk??
en iyi bu siyasi fahiseler biliyorlar ki bu islerin arkasinda Sam
amcalari var ve 60 sene kucaginda oturduklari amcalari onlari simdi
delige s??p??r??yor. Hem de RTE Co. vasitasiyla :-)

okeyci

2/7/2012 3:39:00 AM

0

Am 03.02.2012 18:50, schrieb AIOE:
> [...]
> yazamiyorsunuz. Buda gosteriyorki hilekar siniz kacamak guresmek
> taraftarisiniz. Erkek ce mertce Turk e yakisir bir sekilde yazip konusmayi

Hile, fak, siyasi fahiselik senin gibi ergenekon m?ridlerinin isidir
i.ne anten erol.

Fakat aciip bozuldunuz, Sam sizi RTE'ye sikilmis limon gibi delige
s?p?rtt? diye :-) Eminim, ML'ler sizi ayaklariniza ip takip sokaklarda
s?r?kleseydi bu kadar fena hissetmezdiniz :-)

vatandas i.nesi de saklandigi delikten poposunu uzatsa senin gibi de iki
saplak da ona atsam :-)

choro

2/7/2012 8:06:00 AM

0

On 07/02/2012 03:31, okeyci wrote:

> [...]
> amcalari var ve 60 sene kucaginda oturduklari amcalari onlari simdi
> delige s??p??r??yor. Hem de RTE Co. vasitasiyla :-)

Evet, olan odur. Merak etme, farkindayim. Favori degisti. Eh, dunya
siyasi sartlari bugun bunu gerektirir. Onlarda hiclarini senden, benden
almaga cabaliyorlar. Napsinlar zavallilar?
-- choro