comp.lang.ruby

Gettext of variables

Matthew Hauck

10/30/2006 10:10:00 AM

Greetings!

Basically, I would like to do the following:

---
string = 'test string'
puts _(string)
---

But, it seems that gettext does not seem to work on variables, only on
literals. I am a newbie to gettext. I can get it to translate literals
fine. But it will not translate variables, even when I am sure that
the value of the variable is indeed translated in the mo file.

Any thoughts? Thanks!

1 Answer

Anne G

12/7/2012 4:24:00 PM

0

Le 07/12/12 05:30, GAAslin a ?crit :

>>> http://www.lapresse.ca/debats/chroniques/pierre-foglia/201212/05/01-4601206-une-histoire-damour-et-une-histoire-d...

> j'?tais surpris que tu n'en ais pas gliss? un mot..

J'ai aussi une vraie vie, avec des amis, des chiens, des chats, des
lessives et des courses ? faire... et m?me de la vraie job payante en
plus de mes projets de nouvelle carri?re !

Et La Presse me fatigue tellement, ces temps-ci, que l'envie de cliquer
sur l'onglet du marque-pages me manque souvent.