comp.lang.ruby

rb_gc_* function not found

yue_nicholas

1/22/2006 6:07:00 AM

Hi,

I am compiling Maya Ruby plugin on OS X and during the linker stage,
the linker is unable to find rb_gc_enable() and similar functions.

It is able to find the other Ruby function so I think the libraries
are fine.

I have compiled the code on WindowsXP and it was fine.

I only have difficulty on OS X.

As the libraries naming is different on the two platforms, I don't
have a one-to-one comparison.

There is a libruby.dylib file [shipped standard with OSX ] and it is
providing all the other function except those associated with GC.

Anyone familiar with linking with Ruby libraries on OS X?

Specification:
OS X 10.4.4
Ruby 1.8.2

I am building under XCode 2.1 and have customise it to use GCC 3.3
(Alias Maya requires gcc 3.3 for the plugins to work with their
applications)

I also need to deploy it as a 10.3.9 runtime package for Alias Maya
to work.

Cheers

2 Answers

hombre

4/3/2013 1:05:00 AM

0

avec des pillules dans leur gueule !

avec du neuro et de 'lanxio dans vos sales geules de konnards qui les
mangent volontairemzent, les autres on les flinguera,

crabb? et janssern on vous bu te ra.

parole de cetrel et des dissidents d'une secte qui usine des faux et des
vrais malades mentaux vrais tellement ils les detruisent, dans ce pays
de fils de putes,

usine et garderie de dutroux tpous client et fournisseurs de dutroux et
de votre usine a kamikazes radio-emetteur, bellens pauvre didier,
lkonnard psychopathe ferme rta radio avec ce delbruyere FERME TA RADIO
DELBRUYERE CHRiSTIAN ET les enfants de purts! de cetrel qui insutleront
toujorus tout le monde surtout pour me les mettre a dos, vous serez
flingu?s lentement, ? la charia ils vous finiront. comme un van gogh on
vous BUTERA pour vos pretentions de CINEMA? ON VOUS BU TE RA COMME UN
CRABBE DEVANT LE SMESB PETIT REMPART AUX MOINES A 1000 BRUXELLES

OK LES ENFANTS DU PERSONNEL CETRELN, FOSSIER MANGHE man?ge ton fils
marie france fosier, BOUFFES LE COMME PZETRINI PASCALE MANGE LE SIEN ET
COMME L'ELEVEUR DE PIGEONS TIRCS DE BELGIQUE MAN,GERA SES PIGONS,

sonon tous ce pays se fera p?ter pour czause de droguage generalis?,
tous clients de dutroux les belges c'est tout ce qu'il y a tourcver chez
ce devogelaere philipe qui me prend pour son singe defoire.

devogelaere philipe ! au poterau tu vasq te faire stopper.

petrini !