VisualStudio generowanie kodu

fijak

9/17/2007 9:46:00 PM

Mam niestandardowy problem, chcialby moc wygenerowac kod, ale tak zeby
pojawil sie w projekcie.

Nie jest do konca wazne co ja chce zrobic, a jak (nie wiem na ile sie
da). Chodzi mi o to jak stworzyc jakis plugin czy cos w tym stylu

Moze jednak przedstawie co che zrobic.

Nie podoba mi sie (bardzo) podejscie bazodanowe w VS, wiec napisalem
sobie swoje. Musze miec do tego klasy ktore opsiuja tabele np. (wersja
bardzo skrocona) przy czym lista tego jest zgodna z lista pol w tabeli
(lub tu widoku)
<CODE>
public class CustomerCollection
{
public int CustomerId;
public string CustomerLastName;
public string CustomerFirstName;
public int CustomerDivision;
public string CustomerDivisionName;
public override string ToString()
{
return CustomerLastName;
}

public CustomerCollection(SqlDataReader DataReader)
{
try
{
this.CustomerId = (int)DataReader.GetValue(0);
this.CustomerLastName = DataReader.GetValue(1).ToString();
this.CustomerFirstName = DataReader.GetValue(2).ToString();
this.CustomerDivision = (int)DataReader.GetValue(3);
this.CustomerDivisionName =
DataReader.GetValue(4).ToString();
}
catch
{
}
}

</CODE>

a) wygenerowanie pliku (ow) z klasami ktore opsuja tabele bd

Wiem ze moge to zrobic softem zewn, pytam czy mozna to zrobic inaczej
ale to ponizsze jest wazniejsze.

b) wygenerowanie formatki z dostepem do danych tzn tam gdzie jest string
ma sie wstawic odpowiedni label i textbox z odpoweidnia nazwa ktora
pasuje do nazwy w bazie np CustomerLastNameTextBox
i odpwoiednie poukladnaie elementow (po prostu z gory na dol) , a jesli
cos mi sie nie bedzie podobalo to sobie ponaprawiam.

Pytanie: czy mozna to jakos ladnie wygenerowac, tworzenie plikow
(zwlaszcza formatek) exekiem zewnetrznym moze byc skomplikowane,
zwlaszcza ze struktira plikow moze sie teoretycznie zmienic z nastepnymi
wersami vs, moze mozna jakos latwiej?

Za wszelkie uwagi bardzo z gory dziekuje.
5 Answers

yamma

U?ytkownik "fijak" <person@server.com> napisa3 w wiadomo?ci
> [...]
>
> Nie jest do konca wazne co ja chce zrobic, a jak (nie wiem na ile sie da).
> Chodzi mi o to jak stworzyc jakis plugin czy cos w tym stylu

Najlepiej napisaa sobie w3asny Template Item z w3asnym wizardem.
Dokumentacje masz tutaj:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/librar...(VS.80).aspx
Ja swego czasu nawet pope3ni3em co? takiego, jak bede mia3 czas, to
wieczorem wystawie na swojej stronie i pode?le linka.
yamma

fijak

> [...]
> Ja swego czasu nawet pope3ni3em co? takiego, jak bede mia3 czas, to
> wieczorem wystawie na swojej stronie i pode?le linka.
nieco z tym walczylem ale nie do konca mi wychodzi, jesli mozesz
podeslac linka to bylbym dzwieczny.

Mam jednak jeszcze inny problem, jak w ogole dostac sie do informacji o
strukturze danych?
Musialbym skorzystac z DataTable, tak wiec potrzebuje DataSet, ale nie
mozna do DataSeta przypiac SqlConnection...
TableAdaptery w ogole to jest generowane, i nie bardzo wiem jak to
stworzyc dynamicznie.
Prosze o jakas wskazowke, jak sie dobrac do tego.

> nieco z tym walczylem ale nie do konca mi wychodzi, jesli mozesz podeslac
> linka to bylbym dzwieczny.
>
> Mam jednak jeszcze inny problem, jak w ogole dostac sie do informacji o
> strukturze danych?

A to ju? inna para kaloszy. Musisz skorzystaa z tego co ci daje Visual
Studio. Przede wszystkim ?ci?gnij i zainstaluj sobie Visual Studio 2005 SDK:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=51a5c65b-c020-4e08-8ac0-3eb9c06996f4&Disp...
Natomiast projekt, który tworzy template'a pode?le ci na priv.
yamma

yamma

U?ytkownik "Yamma" <yamma@wp.pl> napisa3 w wiadomo?ci

> Natomiast projekt, który tworzy template'a pode?le ci na priv.

Czy ten adres z nag3ówka jest poprawny?
yamma

fijak

Yamma pisze: