C++ i kilka pytañ

Mi³osz

9/14/2007 4:53:00 PM

Witam. Zaczynam uczya sie C++. Zainstalowa3em sobie MS Visual C++ 2005 EE i
C++Builder z Borlanda. Kiedy?, dawno temu, troche grzeba3em w Delphi i
bardziej odpowiada3by mi C++Builder... Ale do rzeczy... Mam ksi??ki do C++ -
Symfonia i Pasja, ale tam jest programowanie pod konsole. Czy idzie to 3atwo
po3?czya z graficznym interfejsem? Czy mo?e lepiej bazowaa na ksi??kach o
C++Builderze? Pozdrawiam

--
Mi3osz

--
Wys3ano z serwisu OnetNiusy: http://niu...
6 Answers

darek

Mi3osz pisze:
> [...]
> po3?czya z graficznym interfejsem? Czy mo?e lepiej bazowaa na ksi??kach o

Opanuj dobrze podstawy programowania, gui zostaw na koniec. Podstawa w
programowaniu nie s? okienka, a algorytmy i struktury danych(s3ownik,
tablica, kolejka). Symfonia i Pasja to dobre ksi??ki, aczkolwiek troche
przestarza3e siegnij do nowszej literatury. Co do przysz3o?ci narzedzi
Borlanda to jest to przysz3o?a niepewna i nie do konca wiadomo czy warto
inwestowaa swój czas w nauke biblioteki, która znika z rynku.

Darek
http://pl.cpp....

Mi³osz

U¿ytkownik "Darek" <chq_at_wp_pl@spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Mi³osz pisze:
> Opanuj dobrze podstawy programowania, gui zostaw na koniec. Podstawa w
> programowaniu nie s± okienka, a algorytmy i struktury danych(s³ownik,
> tablica, kolejka). Symfonia i Pasja to dobre ksi±¿ki, aczkolwiek trochê
> przestarza³e siêgnij do nowszej literatury. Co do przysz³o¶ci narzêdzi
> Borlanda to jest to przysz³o¶æ niepewna i nie do koñca wiadomo czy warto
> inwestowaæ swój czas w naukê biblioteki, która znika z rynku.

A jakie inne ksi±¿ki polecasz? To lepiej potem zainwestowaæ czas w MS
Visual?

--
Mi³osz

darek

Mi3osz pisze:
> U?ytkownik "Darek" <chq_at_wp_pl@spam.pl> napisa3 w wiadomo?ci
>>

> A jakie inne ksi??ki polecasz? To lepiej potem zainwestowaa czas w MS
> Visual?

Zdecydowanie tak. Je?li chodzi o literature dotycz?c? C++ spójrz tutaj:
http://pl.cpp....wiki/...

> Zdecydowanie tak. Je¶li chodzi o literaturê dotycz±c± C++ spójrz tutaj:
> http://pl.cpp.wikia.com/wiki/...

A powiedz czy du¿o ró¿ni siê nowa Symfonia od starej? Bo kurczaki te ksi±¿ki
jednak trochê kosztuj± :( a jak narazie mam wypo¿yczone od kumpla
Mo¿e jednak z tej starej na pocz±tek skorzystaæ? Znalaz³em na jakim¶ forum
¿e np pliki nag³ówkowe s± bez .h

--
Mi³osz

darek

Mi3osz pisze:
> U?ytkownik "Darek" <chq_at_wp_pl@spam.pl> napisa3 w wiadomo?ci
>>

> A powiedz czy du?o ró?ni sie nowa Symfonia od starej? Bo kurczaki te ksi??ki
> jednak troche kosztuj? :( a jak narazie mam wypo?yczone od kumpla
> Mo?e jednak z tej starej na pocz?tek skorzystaa? Znalaz3em na jakim? forum
> ?e np pliki nag3ówkowe s? bez .h

St?d:
http://www.ifj.edu.pl/~grebosz/symfonia_c++_...

mo?esz ?ci?gn?a spis tre?ci i porównaa.

Poszukaj po bibliotekach, mo?e uda sie wypo?yczya (np. na jakiej?
politechnice lub uniwerku).

Darek
http://pl.cpp....

Mateusz Loskot

Mi3osz wrote:
> [...]
> jednak troche kosztuj? :( a jak narazie mam wypo?yczone od kumpla
> Mo?e jednak z tej starej na pocz?tek skorzystaa? Znalaz3em na jakim? forum

Z tego co rozumiem, to s? to pierwsze Twoje kroki w C++,
wiec zapomnij o wszystkich innych ksi??kach poza t?:

http://helion.pl/ksiazki/...

Wydaj te 30-40 z3 bo tyle kosztuje i po?wiea 1 m-c na szczegó3owe jej
przerobienie, i a potem bedziesz wiedzia3 po jak? kolejn? ksi??ke siegaa.

Równie?, zapomnij o rozwa?aniach czy BC++ czy BC++ czy inny.
Wybór kompilatora to nie ma3?enstwo raz i do konca ?ycia,
ucz sie jezyka. Ale poniewa? do nauki potrzebny Ci kompilator
jaki?, to ja bym wybra3 dobry, czyli Visual C++ 2005 Express Edition dla
Windows lub GCC dla Linuksa. I jeste? gotów do walki o wiedze.

Mateusz Loskot
http://mateusz....