.NET i C# - narzedzia

Norbert

Chcialbym sie zapoznac z C# i .NETem, obecnie programuje w Delphi, ale nie
chce sie zamykac tylko na to. Czy sa darmowe srodowiska do C# i .NET 2? Czy
M$ oferuje cos za free i czy warto to wybrac?
Poza tym poleccie jakas literature, podrecznik. Dzieki z gory za pomoc.

pozdrawiam
Norbert
11 Answers

Robert Winkler

> [...]
> M$ oferuje cos za free i czy warto to wybrac?
> Poza tym poleccie jakas literature, podrecznik. Dzieki z gory za pomoc.

Visual C# 2005 Express Edition
Visual Basic 2005 Express Edition
Visual J# 2005 Express Edition
Visual C++ 2005 Express Edition
Visual Web Developer 2005 Express Edition

sa dostepne za darmo na stronie microsoftu
(http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/aa9...)
Do tego mozna zainstalowac z nimi MSDN Library

Wszysko za darmo i z prawem do wykorzystania w projektach komercyjnych.

Jesli interesuje cie tworzenie programów korzystajacych z baz danych
to do wyboru masz za darmo z Microsoftu:
Microsoft SQL Server 2005 Express Edition (client-server)
(http://www.microsoft.com/sql/editions/express/de...)
oraz Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition (embedded)
(http://www.microsoft.com/sql/editions/compact/de...)

--
____________
Robert Winkler

Norbert

Dnia Thu, 13 Sep 2007 17:56:27 +0200, Robert Winkler napisa3(a):

> [...]
> (http://www.microsoft.com/sql/editions/express/de...)
> oraz Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition (embedded)

Dzieki za odpowiedz :)
A jest jakis interface dostepu do Firebirda oraz DB2?

pozdrawiam
Norbert

Robert Winkler

> Dzieki za odpowiedz :)
> A jest jakis interface dostepu do Firebirda oraz DB2?

Google twoim przyjacielem:
http://www.firebirdsql.org/index.php?op=devel&sub=n...
http://www-306.ibm.com/software/data/db2/windows/d...

--
____________
Robert Winkler

cut

"Norbert" <noreply@reply.no> wrote in message
> [...]
> M$ oferuje cos za free i czy warto to wybrac?
> Poza tym poleccie jakas literature, podrecznik. Dzieki z gory za pomoc.

Dodam do Roberta, ze z polecam ksiazke:
"C# i .NET" wydane przez Helion, bardzo dobra pozycja;

I ze warto sie tym zajac, w przeciwienstkie do Delphi, które samo z siebie
powoli umiera (na studiach nie ucza, vcl ma swoje lata, nawet borland sie
powoli wypina na to).

Andrew

Mi³osz

U¿ytkownik "andrew" <cut@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> [...]
> powoli umiera (na studiach nie ucza, vcl ma swoje lata, nawet borland sie

Witam. Czy ksi±¿ka któr± poleci³e¶ jest te¿ dla pocz±tkuj±cych programistów?

--
Mi³osz

cut

"Mi³osz" <bober.103@wp.pl> wrote in message
> U¿ytkownik "andrew" <cut@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> Witam. Czy ksi±¿ka któr± poleci³e¶ jest te¿ dla pocz±tkuj±cych
> programistów?

Tak, jest dla pocz±tkuj±cych w jêzyku C# i platformie .NET.
Ale jezeli pytasz siê, czy jest dla pocz±tkuj±cych programitów w ogóle, to
raczej nie.
Zak³ada ¿e znasz podstawowe pojêcia programowania obiektowego (OOP)
i ogólnie technik programowania. Jest to ksia¿ka z serii Core, czyli dobrze
mówi
o tej technologii.
Je¿eli programowa³e¶ tylko w Delphi poprzez "przeci±gnij i upu¶æ" to
rzeczywi¶cie mo¿esz
mieæ problemy. Chociarz ja kiedy¶ tez w tym programowa³em, a OOP nie by³o mi
obce.

PS. Je¿eli chcesz programowaæ w .NET to najpierw poczytaj o zastosowaniach
tej technologii i jej ograniczeniach. Nie do wszystkiego on siê nadaje.
Je¿eli interesuje ciebie obszar B2B to .NET pasuje tu jak ula³ (tak jak
Java). Je¿eli chcesz pisaæ aplikacje "pude³kowe" to mo¿e byæ problem, nie
wszystko da siê zabezpieczyæ do pewnego stopnia.

Andrew

Wiktor Zychla

> Java). Je?eli chcesz pisaa aplikacje "pude3kowe" to mo?e bya problem, nie
> wszystko da sie zabezpieczya do pewnego stopnia.

mo?esz to rozwin?a?

Wiktor Zychla

cut

"Wiktor Zychla" <user@nospam.com.eu> wrote in message

> mo¿esz to rozwin±æ?

Mia³em na my¶li, ¿e z .NET'em s± problemy, gdy chcemy napisane w nim
programy sprzedawaæ szerszemu gronu osób (np: programy narzêdziowe),
poniewa¿ program mo¿na ³atwo zdekompilowaæ i usun±æ zabezpieczenia.
Aczkolwiek s± ró¿ne techniki zapobiegania temu, niektóre zdaj± egzamin, inne
nie.
Natomiast tego problemu nie ma, gdy pisze siê systemu B2B, poniewa¿ system
bêdzie instalowany w konkretnej firmie/firmach, ale nie bêdzie dostêpny dla
innych, a nawet nikomu innemu nie bêdzie potrzebny.

Andrew

Norbert

Dnia Fri, 14 Sep 2007 17:01:39 +0200, andrew napisa3(a):

> Mia3em na my?li, ?e z .NET'em s? problemy, gdy chcemy napisane w nim
> programy sprzedawaa szerszemu gronu osób (np: programy narzedziowe),
> poniewa? program mo?na 3atwo zdekompilowaa i usun?a zabezpieczenia.
> Aczkolwiek s? ró?ne techniki zapobiegania temu, niektóre zdaj? egzamin, inne
> nie.

Serio da sie dekompilowac do zrodla calkiem? A nazwy zmiennych i procedur
sa oryginalne czy automatem tworzone?

Przy okazji: da sie w .NET i C# uzywac zwyklych DLLi, takich pisanych nie
tylko w C++ ale i Delphi?

Przy okazji 2: jakie ograniczenia ma VC# Express Edition w stosunku do
komercyjnego?

pozdrawiam
Norbert

> Dnia Fri, 14 Sep 2007 17:01:39 +0200, andrew napisa³(a):

> Serio da sie dekompilowac do zrodla calkiem? A nazwy zmiennych i procedur
> sa oryginalne czy automatem tworzone?

Tak, tak samo jak w Javie. S± narzêdzie do "zaciemniania" kodu, ale to takie
po³owiczne rozwi±zanie,
bo crackerzy sobie z asmem radz±, a co dopiero z zaciemnionym kodem c#.

> Przy okazji: da sie w .NET i C# uzywac zwyklych DLLi, takich pisanych nie
> tylko w C++ ale i Delphi?

Tak, bardzo wa¿ne zagadnienie w .NET. Mo¿na u¿ywaæ bibliotek DLL, COM, itp i
to jest jednen ze sposóbw zabezpieczania tak¿e, umie¶ciæ kod pilnuj±cy
licencji w pliku DLL razem z czê¶ci± logiki biznesowej i ju¿ po dekompilacji
nie da usun±æ zabezpieczeñ bo trzeba by logike wywaliæ :)
Po drugie nie ma takich zabezpieczeñ nawet pisanych w asm których jak ktos
chce to nie z³amie ;)

> Przy okazji 2: jakie ograniczenia ma VC# Express Edition w stosunku do
> komercyjnego?

Dla ciebie ¿adne znacz±ce ograniczenia :)
Miêdzy innymi nie ma GUI do dodawania plug-in'ów, ale mo¿na to zrobiæ
edytuj±c plik konfiguracyjny - jedyna wada na pocz±tku.

Andrew