goto

Czy kto? móg3by polecia jakie? gotowe rozwi?zanie (klase) do tworzenia sieci
neuronowych w C#? Sieci potrzebuje do przewidywania pewnej warto?ci
liczbowej (temperatura). Do uczenia sieci rzecz jasna pos3u?? dane z pewnego
okresu (pomiary kilku ró?nych parametrów), czyli siea bedzie mia3a
wielokrotne wej?cie i pojedyncze wyj?cie. Nie jestem wybitnie bieg3y w
tematyce NN, wiec za ewentualne brednie powy?ej przepraszam. Mam nadzieje ?e
prawid3owo wyrazi3em o co mi chodzi :)

Czy kto? sie z takim rozwi?zaniem spotka3 i mo?e polecia?

cut

"goto" <gozwei_bez@spamu_gazeta.pl> wrote in message
> Witam,
>
> Czy kto¶ móg³by poleciæ jakie¶ gotowe rozwi±zanie (klasê) do tworzenia
> sieci neuronowych w C#? Sieci potrzebujê do przewidywania pewnej warto¶ci
> liczbowej (temperatura). Do uczenia sieci rzecz jasna pos³u¿± dane z
> pewnego okresu (pomiary kilku ró¿nych parametrów), czyli sieæ bêdzie mia³a
> wielokrotne wej¶cie i pojedyncze wyj¶cie. Nie jestem wybitnie bieg³y w
> tematyce NN, wiêc za ewentualne brednie powy¿ej przepraszam. Mam nadziejê
> ¿e prawid³owo wyrazi³em o co mi chodzi :)
>
> Czy kto¶ siê z takim rozwi±zaniem spotka³ i mo¿e poleciæ?

> [...]

http://galaxy.agh.edu.pl/~tad/index.php?page=programy&a...
Dostêpne s± kody ¼ród³owe. Kiedy¶ chyba gdzie¶ widzia³em, ¿e ksi±¿kê te¿
mo¿na pobraæ, ale teraz tego nie widze.

Andrew

goto

> Witam
>
> http://galaxy.agh.edu.pl/~tad/index.php?page=programy&a...
> Dostepne s? kody ?ród3owe. Kiedy? chyba gdzie? widzia3em, ?e ksi??ke te?
> mo?na pobraa, ale teraz tego nie widze.
>
> Andrew

Witam,

Tylko bez opisu (czyli ksi??ki) klasa i przyk3ady okazuj? sie troche trudne
do u?ycia....

Wit Jakuczun

Dnia Sun, 9 Sep 2007 19:33:45 +0200
"goto" <gozwei_bez@spamu_gazeta.pl> napisal(a):

> Witam,
>
> Czy ktos móglby polecic jakies gotowe rozwiazanie (klase) do tworzenia sieci
> neuronowych w C#? Sieci potrzebuje do przewidywania pewnej wartosci
> liczbowej (temperatura). Do uczenia sieci rzecz jasna posluza dane z pewnego
> okresu (pomiary kilku róznych parametrów), czyli siec bedzie miala
> wielokrotne wejscie i pojedyncze wyjscie. Nie jestem wybitnie biegly w
> tematyce NN, wiec za ewentualne brednie powyzej przepraszam.
A temperature czego?

> Czy ktos sie z takim rozwiazaniem spotkal i moze polecic?

Nie znam biblioteki z NN do C# ale sa do C++ (FANN). Mozna podpiac
do C#.

[ Wit Jakuczun <W.Jakuczun [at] wlogsolutions.com> ]
[ WLOG Solutions http://www.wlogsol... ]
[ Short offer: data mining, operational research,
time series forecasting, consulting ]

goto

> A temperature czego?

A powietrza na dworze :) ?eby nie by3o. Pierwsza siea któr? chce zrobia ma
bya wykonana celem testów. Jak mi sie uda zrobia dla temperatury to przejde
do tego czym chcia3bym sie zaj?a :)

Wit Jakuczun

Dnia Sun, 9 Sep 2007 20:56:31 +0200

> A powietrza na dworze :) Zeby nie bylo. Pierwsza siec która chce zrobic ma
> byc wykonana celem testów. Jak mi sie uda zrobic dla temperatury to przejde
> do tego czym chcialbym sie zajac :)

To przejdz do tego od razu. Temperatura zewnetrzna jest raczej trudna do
prognozowania za pomoca sieci. Sa do tego inne metody

[ Wit Jakuczun <W.Jakuczun [at] wlogsolutions.com> ]
[ WLOG Solutions http://www.wlogsol... ]
[ Short offer: data mining, operational research,
time series forecasting, consulting ]

zymen

goto pisze:
> [...]
> przepraszam. Mam nadzieje ?e prawid3owo wyrazi3em o co mi chodzi :)
>
> Czy kto? sie z takim rozwi?zaniem spotka3 i mo?e polecia?

Nie wiem na ile to sprawne, ale ja ostatnio natkn?3em sie na AForge.net
bodaj?e (albo samo aforge) ze strony MS. Naprawde fajna biblioteka,
bardzo du?o rzeczy d/t obróbki grafiki - mo?na by ma3ego photoshopa
zbudowaa, zreszt? w demie jest do3?czony, d/t sieci neuronowych. Widaa
przemy?lana konstrukcja.

Jak zajrzysz, przejrzysz, to napisz prosze jakie wra?enia, bo bede
pewnie wkrótce potrzebowa3 NN równie? - chwilowo korzysta3em tylko z
grafiki i jestem zadowolony.

Pozdrawiam,

zymen

zymen pisze:

> bodaj?e (albo samo aforge) ze strony MS. Naprawde fajna biblioteka,

Oczywi?cie google, a nie ms.

pzdr.

> Tylko bez opisu (czyli ksi±¿ki) klasa i przyk³ady okazuj± siê trochê
> trudne do u¿ycia....
>
> Pozdrawiam

Ksi±¿ka jest darmowa dla t³umaczy :) To moze szarpnij siê na t³umaczenie
jednego rozdzia³u na angielski (rzetelnie oczywi¶cie) i bêdziesz mia³ :p

Andrew

Doker

Wit Jakuczun pisze:
> Dnia Sun, 9 Sep 2007 20:56:31 +0200
> "goto" <gozwei_bez@spamu_gazeta.pl> napisa3(a):

> To przejd? do tego od razu. Temperatura zewnetrzna jest raczej trudna do
> prognozowania za pomoc? sieci. S? do tego inne metody
Eee. Dlaczego?
Jezeli zalezaloby mi na odpowiednio wczesniejszym wlaczeniu i wylaczeniu
centralnego ogrzewania w trybie dobowym powinno sie sprawdzac w sam raz.

Wit Jakuczun

Dnia Mon, 10 Sep 2007 12:39:21 +0200
Doker <doker0@wp.pl> napisal(a):

> Eee. Dlaczego?
Bo brakuje odpowiednich danych.

> Jezeli zalezaloby mi na odpowiednio wczesniejszym wlaczeniu i wylaczeniu
> centralnego ogrzewania w trybie dobowym powinno sie sprawdzac w sam raz.
Nie widze szansy na dobre prognozowanie temperatury w okresie wiosennym i
jesiennym. Zmiennosc temperatury w tym okresie jest duza a sygnal jest
mocno chaotyczny. Moze prognoza na 1h do przodu bylaby akceptowalna, ale
nie na 1 dobe do przodu.