LDAP wyszukiwanie a diakrytyki

zbyszanna

9/3/2007 8:54:00 AM

Hej
Czy da sie jakos wyszukiwac w LDAPie z pominieciem diakrytyków?
Powiedzmy ze mam zapytanie:
(name=abc)

spodziewane wyniki:
abc
abc
abc
abc

Korzystam z javax.naming.ldap jezeli to ma jakies znaczenie.

--
Zbyszek Malec

4 Answers

gonzak

>±bc
>abæ
>±bæ

>Korzystam z javax.naming.ldap je¿eli to ma jakie¶ znaczenie.

zapytanie chyba bedzie trzeba oskubac z pliterek i to samo zrobic w bazie
ldapa i dopiero po tym szukac - wszelkie inne sposoby sa wolne

Zbyszek Malec

Dnia Mon, 3 Sep 2007 14:55:01 +0200, Rafal (sxat) napisa3(a):

> zapytanie chyba bedzie trzeba oskubac z pliterek i to samo zrobic w bazie
> ldapa i dopiero po tym szukac - wszelkie inne sposoby sa wolne

Niestety nie mam wp3ywu na zawarto?a tego LDAPa. Wspomnia3e? o innych
sposobach... Mo?esz napisaa co? wiecej (ja mam jeszcze pomys3 z
generowaniem wszystkich kombinacji ale nie jest to rozwi?zanie które mi sie
podoba).

--
Zbyszek Malec Ustronie 416
jid: zbyszanna@jid.pl

> [...]

> zapytanie chyba bedzie trzeba oskubac z pliterek i to samo zrobic w bazie
> ldapa i dopiero po tym szukac - wszelkie inne sposoby sa wolne

My?la3em w ogóle ?e mo?e LDAPy maj? tak? opcje jak niektóre bazy danych
(collation w MySQL czy NLS w Oracle). Nie ma czego? takiego?

--
Zbyszek Malec Ustronie 416
jid: zbyszanna@jid.pl

gonzak

> [...]
> sposobach... Mo?esz napisaa co? wiecej (ja mam jeszcze pomys3 z
> generowaniem wszystkich kombinacji ale nie jest to rozwi?zanie które mi

to wiekszosc pomyslow odpada, chyba zostaje tylko ltworzenie raz na jakis
czas tak jakby slownika dla ldapa - tzn przegladasz zawartosc ldapa (jak nie
ma duzo pozycji to wypali - ja to robilem tak przy 60 tys pozycji tzn
listowalem krok po kroku, i tworzylem wlasna baze - poczatkowo w pliku
tekstowym zawierajacym

tekst_bez_okonkow<tab>przypasowane nazwy_w_ldap

i jak wyszukiwalem to najpierw tekst skubalem ze znaczkow a pozniej
przeszukalem swojego tempa gdzie otrzymalem nazwy ktorych mialem szukac :)

Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.p...