Re: rynek pracy dla programistów PL/SQL

Herakles

8/31/2007 12:20:00 PM

Wojciech Malinowski wrote:

> Nowoczesne jezyki programowania to jezyki takie jak Python ktore
> pozwalaja Ci sie skupic na tym co chcesz osiagnac, a nie na tym jak to
> zaimplementowac. SQL i PL/SQL mialy te same zalozenia ale roznica jest
> taka, ze jak Ci czegos w Pythonie brakuje to mozesz go sobie
> rozszerzyc sam. W PL/SQL mozesz zrobic tylko to o czym pomysleli
> wczesniej programisci w Oracle. Sprobuj np. zaimplementowac sobie w PL/
> SQL drzewo.
Dla przyk3adu nie tak dawno bawi3em sie grafami. Graf to bardziej
skomplikowana konstrukcja od drzewa.

> Moze i masz racje mowiac o C ale PL/SQL to nie jest C. Roznica taka
> sama jak powyzej - w C nawet jesli cos jest trudne to jest ciagle
> mozliwe bo mozesz sobie jezyk rozszerzyc - w PL/SQL nie.

Ja nie mówie, ?e plsql nie ma ograniczen, ma i to pote?ne. Ale cie?ko
wymy?lia mi nawet bardzo skomplikowane operacje i obliczenia na danych(bo
mówimy o bazach danych), których nie mo?na by upro?cia do najprostrzych
zapytan w plsql i w3asnie do tego ten jezyk s3u?y.

> Do tego wszystkiego dochodzi to, ze jest zle zaprojektowany (np. dwa
> rodzaje bledow - exception i application-error, ktorych w dodatku nie
> da sie ulozyc w hierarchie) i ma ciagle bledy (moge napisac piec
> krotkich linijek kodu, ktore spowoduja ze 10g - nie wiem jak inne bo
> nie testowalem - zacznie pozerac pamiec systemu, a pozniej po prostu
> padnie - cala baza :/ ). Oracle nie poprawi tego bo dla nich
> wazniejsza jest kompatyblinosc ze wczesniejszymi wersjami niz
> poprawienie designu jezyka.

I w ogóle to wszystko jest do dupy!