po³aczeni kliku komputerów (serwerów) i wykorzystanie ich mocy do obliczeñ

Tomek W

Pytanie jak w temacie, mo¿e NTG ale nie wiem gdzie pytaæ.

Chodzi o to ze nie wiem jak wogóle podej¶c do tematu.
Tomek W

7 Answers

Mariusz Kruk

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Tomek W
>Pytanie jak w temacie,

1. To nie jest pytanie.
2. Jak ju? wymy?lisz pytania, zadawaj je w tre?ci.

>mo?e NTG ale nie wiem gdzie pytaa.

Mo?e TG, mo?e NTG. Zale?y czego sie chcesz dowiedziea.

http://rtfm.b...
http://www.google.com/search?q=programowanie+r...

--
\------------------------/ If life is a stage, I want some better ligh-
| Kruk@epsilon.eu.org | ting.
| http://epsil... |
/------------------------\

Doker

Tomek W pisze:
> Witam
>
> Pytanie jak w temacie, mo?e NTG ale nie wiem gdzie pytaa.
>
> Chodzi o to ze nie wiem jak wogóle podej?c do tematu.
Bardzo roznie.
Systemy operacyjne wspieraja klastry obliczeniowe + wielowatkowo pisane
programy.
Bazy danych wspieraja klastry.

Konstrukcje w jezykach:
Podstawa sa sockety i architektura p2p oraz serwer (hub) <-> klienty

Masz tez zdalne wywolywanie procedur (RPC) czyli przygotowanie
interfejsow odzwierciedlajacych twoje klasy tak by wywolywac ich metody
nie odczuwajac roznicy (w spoosbie pisania programu) ze wyoknywane sa
zdalnie - tzw. klasy(obiekty) proxy.
Z mojego pola: w .net masz odpowiednik tego czyli Remoting.
Mozesz tez wysylac skompilowane (np w locie) asseblies o ustalonym i
znanym interfejsie.
Czy chocby webserwisy i ich webmetody, co pozwala ci podobnie jak rpc
ale troche sprawniej podlinkowach referencje do czegos co przypomina
strone czy moze dynamixny xml udostepniana przez serwer www (IIS z asp
..net) tak jakbys linkowal do biblioteki .net i znowow nie odczowac
roznicy w kodzie twojej aplikacji przy odwolywaniu sie do jej metod.

Na tym polu powstaja ciagle nowe wynalazki.

Doker

Pewnie nic nie zrozumial ;>

Karol Z.

Doker pisze:
> Pewnie nic nie zrozumial ;>

Hehe...

A mo?e by tak zamiast tworzya odes3aa go do Google i kazaa mu wpisaa
termin "programowanie wspó3bie?ne"? :)

KaZ

Mariusz Kruk

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Karol Z.
>Hehe...
>
>A mo?e by tak zamiast tworzya odes3aa go do Google i kazaa mu wpisaa
>termin "programowanie wspó3bie?ne"? :)

Wspó3bie?ne nie musi bya od razu rozproszone. A o to pyta3.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Don't drink and derive
\ Kruk@epsilon.eu.org /

gonzak

> Wspó3bie?ne nie musi bya od razu rozproszone. A o to pyta3.

duzo przykladow jest na codeproject zobacz tam przyklady z corba, rpc
powinno pomoc choc troche...

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.p...

Damian Sobota

On Tue, 21 Aug 2007 15:56:29 +0200, Tomek W wrote:

> Witam
>
> Pytanie jak w temacie, mo¿e NTG ale nie wiem gdzie pytaæ.
>
> Chodzi o to ze nie wiem jak wogóle podej¶c do tematu.

podrÄ?cznikiem do tej dziaÅ?ki jest ksiÄ?żka M. Ben-Ari "Podstawy
programowania wspóÅ?bieżnego i rozproszonego" (wyd. WNT).

Pozdrawiam,
DS.