Tworzenie wirtualnego zródla video w MSWindows

Krzysztof

8/20/2007 8:06:00 AM

Witam!

Stworzylem sobie aplikacje, która szukajac twarzy w obrazie z kamery
internetowej, tak steruje jej pozycja aby osoba znajdowala sie zawsze
w centrum kadru.

Wszystko dziala ale chcialbym rozwinac aplikacje i umozliwic
stworzenie nowego zródla video, które dostepne byloby podczas
dzialania mojej aplikacji.
W tej chwili, gdy uruchomie mój program, zajmuje kamere i nie moge z
niej korzystac w tym czasie np. w Skype.
Jesli potrafilbym stworzyc nowe zródlo video, do którego kopiowalbym
obraz z kamery, móglbym je wówczas wybierac w innych aplikacjach ( np.
we wspomnianym Skype ).

A moze ktos ma pomysl na inne rozwiazanie tego problemu?

Pozdrawiam

Krzysztof

7 Answers

Krzysztof

-

Dariusz Zolna

Krzysztof pisze:
> W tej chwili, gdy uruchomie mój program, zajmuje kamere i nie moge z
> niej korzystaa w tym czasie np. w Skype.
> Je?li potrafi3bym stworzya nowe ?ród3o video, do którego kopiowa3bym
> obraz z kamery, móg3bym je wówczas wybieraa w innych aplikacjach ( np.
> we wspomnianym Skype ).
>
> A mo?e kto? ma pomys3 na inne rozwi?zanie tego problemu?

S? ju? takie darmowe programy, np SplitCam, które umo?liwiaj?
korzystanie dowolnej liczbie programów z jednej kamery. Dla niektórych
programów (które korzystaj? z DirectShow) mo?esz dosya 3atwo napisaa
odpowiedni filtr. Zobacz na przyk3ad BouncingBall. Tyle ?e musisz
znale?a wersje DX starsz? ni? 9.0, bo w nowszych nie wiedziea czemu nie
ma ju? DShow.
Ale prawde mówi?c ten temat te? mnie interesuje, bo mam kilka pomys3ów
na wykorzystanie takiej "wirtualnej kamery", a nic z istniej?cego softu
nie oferuje podobnych rozwi?zan.

Dariusz ?o3na

www005531

> Ale prawdê mówi±c ten temat te¿ mnie interesuje, bo mam kilka pomys³ów
> na wykorzystanie takiej "wirtualnej kamery", a nic z istniej±cego softu
> nie oferuje podobnych rozwi±zañ.
>
> Dariusz ¯o³na

Piszesz virusa, który bêdzie podkrada³ obraz z kamery?;)

Pozdrawiam
Andrzej

Dariusz Zolna

www005531 pisze:
> Piszesz virusa, który bedzie podkrada3 obraz z kamery?;)

Za stary jestem na takie bzdury. Wirusa nie da sie sprzedaa.

Dariusz ?o3na

www005531

U¿ytkownik "Dariusz Zolna" <answer@usenet.com> napisa³ w wiadomo¶ci

> Za stary jestem na takie bzdury. Wirusa nie da siê sprzedaæ.
>
> Dariusz ¯o³na

Ale dane, które ukrad³ mo¿na...

Pozdrawiam
Andrzej

Jedrzej Dudkiewicz

"www005531" <www005531@gazeta.pl> wrote in message

> U?ytkownik "Dariusz Zolna" <answer@usenet.com> napisa3 w wiadomo?ci

> Ale dane, które ukrad3 mo?na...

Ga3kami ocznymi wyobra?ni widze takiego wirusa podkradaj?cego obraz z kamery
a potem po-ci-chu-tku, chy3kiem wysy3aj?cego 5GB "logi" gdzie trzeba...

JD

Dariusz Zolna

www005531 pisze:
> Ale dane, które ukrad3 mo?na...

Podasz jaki? przyk3ad owych danych?
My?lisz ?e w CERN'ie albo CIA maj? kamery nakierowane na tajne dokumenty
albo chocia? prywatni u?ytkownicy ustawiaj? kamere na liste hase3 bankowych?

Dariusz ?o3na