graficzny layout programu, stworzenie systemu skorek

hazet

Chcialbym upiekszyc aplikacjie poprzez dodanie graficznego layoutu.
Apliacja jest napisana w Turbo C++ Explorer.
W jakim formacie grafik ma mi przygotowac grafike - bmp? Czy musi byc
jakos specjalnie pocieta? Jednym sposobem na zrealizowanie tego jest
rysowanie na formularzach za pomoca Canvasa? Jezeli bym chcial jakis
niestandardowy ksztalt okna to musze kombinowac z regionami? Czy jest
przy tym bardzo duzo pracy? Jak mozna by ewentualnie zrobic system
skorek?
Zastanawiam sie nad ogolnym sensem takiego rozwiazania, czy nie
zaciemni to przejrzystosci interfejsu, i funkcjonalnosci oraz kodu
zrodlowego moze po prostu nie przesadzac i zastosowac ladne przyciski?

dzieki za pomoc
pozdrawiam,

3 Answers

fijak

hazet o?mieli3 sie napisaa:
> [...]
> jakos specjalnie pocieta? Jednym sposobem na zrealizowanie tego jest
> rysowanie na formularzach za pomoca Canvasa?
ja bym proponowal najpierw wczytac sobie bitmape (np z tlem do formatek)
do pamieci a potem przy ladowaniu formatki czy tam w onpaint czy w
obsludze erasebackgroud wypluwanie np poprzez BitBlt()
Szczerze powiedziawszy nie bawilem sie czyms takim wiec musisz
pokombinowac co byloby najlepsze.
Jezeli bym chcial jakis
> niestandardowy ksztalt okna to musze kombinowac z regionami?
Niekoniecznie wystarczy ci TransparentColor i Transparent costam (czy
wlaczyc obsluge przezroczystosci (wlasciwosci formy), jakby co to jest
jeszcze alphablending
Czy jest
> przy tym bardzo duzo pracy? Jak mozna by ewentualnie zrobic system
> skorek?
to zalezy co dokladnie chcesz zmieniac (tylko forme, przyciski, inne
komponenty?) cos mi sie wydaje za google cos by cio podpowiedzial w tym
temacie
> Zastanawiam sie nad ogolnym sensem takiego rozwiazania, czy nie
> zaciemni to przejrzystosci interfejsu, i funkcjonalnosci
:)
to zalezy jak to zrobisz, musisz miec choc nieco zmyslu artystycznego,
ale fakt jesli chodzi o wyglad to latwo cos zepsuc. Nie da sie ukryc ze
czasem mieszanie w wygladzie mija sie z celem.
oraz kodu
> zrodlowego moze po prostu nie przesadzac i zastosowac ladne przyciski?
> jesli chodzi o jakies niestandardowe przyciski to cos mi sie wydaje ze
na google tez znalazlbys mnostwo komponentow to delphi

hazet

On 20 Sie, 08:16, fijak <per...@server.com> wrote:
> [...]
> obsludze erasebackgroud wypluwanie np poprzez BitBlt()
> Szczerze powiedziawszy nie bawilem sie czyms takim wiec musisz

Mysle ze zrobie tak jak napisales, bo do zasobow nie oplaca sie tego
wrzucac. Zyskam na elastycznosci bede mogl ewentualnie zrobic jakis
system skorek pozniej. Ogolnie chce porawic wyglad programu bez
zbytniego przekombinowania bo najwazniejsza dla mnie jest tutaj jego
funkcjonalnosc. Sam nie bede sie bawil w grafike zlece to
profesionaliscie. Co do gotoqwych rozwiazan to np tutaj jest
propozycja:
http://4programmers.net/Delphi/Gotowce/Tworzenie_sk?rek_d...

dzieki, pozdrawiam

> On 20 Sie, 08:16, fijak <per...@server.com> wrote:
> Sam nie bede sie bawil w grafike zlece to profesionaliscie.

Gdy profesjonalista przygotuje design, to wtedy bedziesz kombinowa3 co
jest potrzebne, aby go zrealizowaa... Chyba, ?e bedziesz nak3ada3 na
designera ograniczenia.