darmowy kompilator c++ na pocket PC, windows mobile

hazet

Jestem nowy w temacie windows mobile, nie orientuje sie za bardzo. Czy
jest jakis darmowy (rowniez do celow komercyjnych) kompilator C++ dla
pocket pc? srodowisko podobne do Turbo C++ Explorera bylo by rowniez
mile widziane. Prosil bym rowniez o wskazanie jakiegos emulatora
pocket PC. Wiem ze ze strony microsoftu mozna sciagnac embedded Visual
C++
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=1DACDB3D-50D1-41B2-A107-FA75AE960856&disp...
ale jak tutaj wyglada licencja?

dziekuje za pomoc, pozdrawiam

12 Answers

Grzegorz Niemirowski

hazet <hazet@os.pl> napisa3(a):
> [...]
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=1DACDB3...
> 2-A107-FA75AE960856&displaylang=en ale jak tutaj wyglada licencja?

Wygl?da na to, ?e podobnie jak w wersjach Express nie ma ograniczen co do
wykorzystania komercyjnego. Potwierdza to te? stronka
http://www.download.com/Microsoft-eMbedded-Visual-C-/3000-2212_4-101...

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grz...

Mateusz Loskot

Grzegorz Niemirowski wrote:
> [...]
>
> Wygl?da na to, ?e podobnie jak w wersjach Express nie ma ograniczen co
> do wykorzystania komercyjnego. Potwierdza to te? stronka

Tak, to prawda.
eVC++ 3.0 oraz 4.0 jest darmowy do ka?dego zastosowania, jednak nie do
ka?dego jest u?yteczny.

Tutaj jest tabela wskazuj?ca co do czego:

http://blogs.msdn.com/windowsmobile/archive/2005/06/02/4...

Co do darmowych, s? wynalazki jak porty ró?ne GCC, tool-chainy,
ró?ne SDK'a (nawet Debian w pakietach ma co?), projekty jak

http://sourceware.o...
http://pocketgcc.source...

i inne.

Prawda jest taka, ?e do normalnej codziennej pracy nad oprogramowaniem
dla platformy Windows CE jedyne rozwi?zanie to zakup odpowiedniej edycji
Visual Studio 2005.

Mateusz Loskot
http://mateusz....

hazet

On 17 Sie, 01:24, Mateusz Loskot <see...@signature.net> wrote:

> [...]
>
> Prawda jest taka, e do normalnej codziennej pracy nad oprogramowaniem
> dla platformy Windows CE jedyne rozwi zanie to zakup odpowiedniej edycji

Chodzi mi o do prost aplikacj pracuj ca na tym sprz cie :
http://palmtopy.pl/?p0=4&p1=7...
Nie potrzeba zawansowanych narzedzi. Aplikacja ma miec pare formularzy
i komunikowac sie z innym urzadzeniem poprzez port szeregowy

Czy za pomoc eMbedded VC++, mog programowa na to urz dzenie? Po
uruchomieniu projekt jest tworzony dla nastepuujacych architektur:
Win32 (WCE ARMV4)
Win32 (WCE ARMV4I)
Win32 (WCE ARMV4T)
Win32 (WCE MIPS16)
Win32 (WCE MIPSII)
Win32 (WCE MIPSII_FP)
Win32 (WCE MIPSIV)
Win32 (WCE MIPSIV_FP)
Win32 (WCE SH3)
Win32 (WCE SH4)
Win32 (WCE emulator)
Win32 (WCE x86)
Mam rozumiec ze to jest rodowisko do tworzenia oprogramowania
jednynie dla platformy Windows CE, a ten pocket PC pracuje pod
kontrola windows mobile 5. Czy po zainstalowaniu jakiegos SDK dla
windows mobile pocket pc bedzie mozliwe tworzenie aplikacji dla tego
pocketa? Czy jednyne wyj cie to zakup Visual Studio 2005?

pozdrawiam

Mateusz Loskot

hazet wrote:
> [...]
> i komunikowac sie z innym urzadzeniem poprzez port szeregowy
>
> Czy za pomoc eMbedded VC++, mog programowa na to urz dzenie?

Jak widzÄ?, to urzÄ?dzenie pracuje pod kontrolÄ? Windows Mobile 5,
czyli jest to platforma Windows CE 5.0.

Tak, możesz użyÄ? eVC++ 4.0 ale dopiero po zainstalowaniu SP4:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=4A4ED1F4-91D3-4DBE-986E-A812984318E5&disp...

Nie zapomnij też o odpowiednim SDK, czyli dla Ciebie to Windows Mobile
5.0 SDK for Pocket PC.

> Po uruchomieniu projekt jest tworzony dla nastepuujacych architektur:
> Win32 (WCE ARMV4)
> Win32 (WCE ARMV4I)
> Win32 (WCE ARMV4T)
> Win32 (WCE MIPS16)
> Win32 (WCE MIPSII)
> Win32 (WCE MIPSII_FP)
> Win32 (WCE MIPSIV)
> Win32 (WCE MIPSIV_FP)
> Win32 (WCE SH3)
> Win32 (WCE SH4)
> Win32 (WCE emulator)
> Win32 (WCE x86)

Nie masz SDK dla Windows Mobile 5.0 for Pocket PC.

> Mam rozumiec ze to jest rodowisko do tworzenia oprogramowania
> jednynie dla platformy Windows CE, a ten pocket PC pracuje pod
> kontrola windows mobile 5.

Windows Mobile to system na bazie platformy Windows CE.
DostÄ?pne sÄ? dwie edycje Windows Mobile, for Smartphone i Pocket PC.

Windows CE dla Windows mobile jest tym czym
platforma Windows NT dla Windows XP.

> Czy po zainstalowaniu jakiegos SDK dla
> windows mobile pocket pc bedzie mozliwe tworzenie aplikacji dla tego
> pocketa?

Tak, dla tego konkretnego urzÄ?dzenia oraz innych na bazie
Windows CE od 5.0 w *dóÅ?* jest to możliwe.
Ale dla Windows CE 6.0 i nowszych już nie.

> Czy jednyne wyj cie to zakup Visual Studio 2005?

W tym wypadku nie jest to konieczne.

p.s. Popraw kodowanie, bo używasz us-ascii.

Mateusz Loskot
http://mateusz....

hazet

On 18 Sie, 12:23, Mateusz Loskot <see...@signature.net> wrote:

> [...]
>
> Nie zapomnij te o odpowiednim SDK, czyli dla Ciebie to Windows Mobile
> 5.0 SDK for Pocket PC.

> Nie masz SDK dla Windows Mobile 5.0 for Pocket PC.

> Windows Mobile to system na bazie platformy Windows CE.
> Dost pne s dwie edycje Windows Mobile, for Smartphone i Pocket PC.
>
> Windows CE dla Windows mobile jest tym czym
> platforma Windows NT dla Windows XP.

> Tak, dla tego konkretnego urz dzenia oraz innych na bazie
> Windows CE od 5.0 w *d? * jest to mo liwe.
> Ale dla Windows CE 6.0 i nowszych ju nie.

> W tym wypadku nie jest to konieczne.
>
> p.s. Popraw kodowanie, bo u ywasz us-ascii.

Sciagnalem service packa 4 do eVC4. Pobralem rowniez Windows Mobile
5.0 Developer Resource Kit. Znajduje sie tam wspomniane Windows Mobile
5 SDK for pocket pc. Niestety nie moge go zainstalowac poniewaz wymaga
zainstalowanego Visual Studio 2005
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=83A52AF2-F524-4EC5-9155-717CBE5D25ED&disp...
Zainstalowalem Active Sync 4.5 i tez nie pomoglo.

dzieki pozdrawiam,

Mateusz Loskot

hazet wrote:
> [...]
> Mobile 5 SDK for pocket pc. Niestety nie moge go zainstalowac
> poniewaz wymaga zainstalowanego Visual Studio 2005

Sorry, może istnieje jakiÅ? dodatkowy hack, ale obawiam siÄ?
że nic z tego nie wyjdzie, a podejrzewam iż na stronie MS sÄ? nieÅ?cisÅ?e
informacje o wspieranej wersji.

Tu masz FAQ i pytane 4-te z odpowiedziÄ? konkretnÄ?:

http://channel9.msdn.com/wiki/default.aspx/MobileDeveloper.Develo...

Ja nigdy osobiÅ?cie nie używaÅ?em eVC++ z Windows CE 5.0, a jedynie bazujÄ?
na wiedzy z dokumentacji nt. co z tÄ? wersjÄ? dziaÅ?a a co nie.

Jak tylko na rynku pojawiÅ?y siÄ? urzÄ?dzenia z systemem 5.0,
przeniosÅ?em siÄ? na Visual Studio 2005. A nie byÅ?o to trudne, majÄ?c w
pamiÄ?ci niedoskonaÅ?oÅ?ci eVC++ (zwisy, permanentne zrywanie poÅ?Ä?czenia z
urzÄ?dzeniem w trakcie debugowania, brak natywnego emulatora, etc.).

Sorry, ale nie pomogÄ?.

> Zainstalowalem Active Sync 4.5 i tez nie pomoglo.

AS tu ma nic do rzeczy.

Podrawiam
--
Mateusz Loskot
http://mateusz....

hazet

On 18 Sie, 16:45, Mateusz Loskot <see...@signature.net> wrote:

> [...]
> informacje o wspieranej wersji.
>
> Tu masz FAQ i pytane 4-te z odpowiedzi konkretn :
>
> http://channel9.msdn.com/wiki/default.aspx/MobileDeveloper.......
>
> Ja nigdy osobi cie nie u ywa em eVC++ z Windows CE 5.0, a jedynie bazuj
> na wiedzy z dokumentacji nt. co z t wersj dzia a a co nie.
>
> Jak tylko na rynku pojawi y si urz dzenia z systemem 5.0,
> przenios em si na Visual Studio 2005. A nie by o to trudne, maj c w
> pami ci niedoskona o ci eVC++ (zwisy, permanentne zrywanie po czenia z
> urz dzeniem w trakcie debugowania, brak natywnego emulatora, etc.).

Rozumiem, z linka ktory mi podeslales wynika iz mozna korzystac z
eVC4 do tworzenia aplikacji windows mobile 5. A co jesli bym
zainstalowal np wersje trial Visual Studio 2005 po to aby moc
zainstalowac SDK dla windows mobile, a sama aplikacje napisal w eVC4?
W Innym przypadku bede musial chyba poszukac innego urzadzenia,
takiego na ktore bede mogl napisac aplikacje w eVC4. Mam rozumiec ze
potrzebuje jakiegos urzadzenia o architekturze procesora jednej z
nastepujacych
Win32 (WCE ARMV4)
Win32 (WCE ARMV4I)
Win32 (WCE ARMV4T)
Win32 (WCE MIPS16)
Win32 (WCE MIPSII)
Win32 (WCE MIPSII_FP)
Win32 (WCE MIPSIV)
Win32 (WCE MIPSIV_FP)
Win32 (WCE SH3)
Win32 (WCE SH4)
Jednymi kryteriami wyboru jest mozliwosc programowania przy uzyciu
eVC4 i aby urzadzenie mialo port serial RS-232 oraz port bluetooth

dzieki, pozdrawiam

Mateusz Loskot

hazet wrote:
> [...]
> zainstalowal np wersje trial Visual Studio 2005 po to aby moc
> zainstalowac SDK dla windows mobile, a sama aplikacje napisal w eVC4?

Nie wiem co, ponieważ nigdy tak nie robiÅ?em.

> W Innym przypadku bede musial chyba poszukac innego urzadzenia,
> takiego na ktore bede mogl napisac aplikacje w eVC4.

Jak masz takÄ? możliwoÅ?Ä?...
PamiÄ?taj jednak, że jeÅ?li kryterium wyboru jest eVC++, to 1) nie
urzÄ?dzenie jest ważne a system na jakim dziaÅ?a.

PodaÅ?em Ci już tabelÄ?, tu masz ponownie, z niej odczytasz
dla jakiego systemu docelowego możesz
programowaÄ? z użyciem eVC++, a dla jakiego nie.

> Mam rozumiec ze potrzebuje jakiegos urzadzenia o architekturze
> procesora jednej z nastepujacych

Wszystkie urzÄ?denia, za które w ogóle jest sens aktualnie siÄ? zabieraÄ?
sÄ? na bazie ARM. MIPS i SH stosowane byÅ?y na urzÄ?dzeniach popularnych
do roku ok 2002. Aktualnie nie dostaniesz na rynku pierwotnym
urzÄ?dzeÅ? klasy biznes architektur MIPS i SH dla Windows CE.

> Jednymi kryteriami wyboru jest mozliwosc programowania przy uzyciu
> eVC4 i aby urzadzenie mialo port serial RS-232 oraz port bluetooth

No to edyny sensowny wybór jaki widzÄ?, to system na bazie Windows CE 4.2
..NET (jedyna wersja z .NET w nazwie, ale tym monikerem siÄ? nie sugeruj,
kompletnie bez znaczenia), czyli jest to np. Windows Mobile 2003.

I tu znów, ten system praktycznie już nie jest w sprzedaży.
Wsparcie dla tej platformy zakoÅ?czyÅ?o siÄ? bodaj pod koniec 2006.
A to oznacza, że firmy jak HP, Asus nie sprzedajÄ? urzÄ?dzeÅ? z tym
systemem, pozostaje Ci Allegro, eBay, etc.

Nie wiem jaki masz cel, czy to prywatnie chcesz siÄ? pobawiÄ?,
czy coÅ? na sprzedaż, ale szczerze mówiÄ?c takie kombinacje alpejskie
sÄ? nie warte zachodu. W sumie nie mam żadnego interesu, ale po prostu
chcÄ? Ci życzliwie zaoszczÄ?dziÄ? bluzgania na kompilator :-)
eVC++ 4.0 to bardzo stary kompilator.
DokÅ?adnie, jest do dostosowany Visual C++ 6.0, a wiÄ?c zapomnij o
szerokim zastosowaniu Boost. Jest tam stara wersja ATL i stare MFC.
Biblioteka standardowa C++ jest bardzo kiepska, w zasadzie użycie eVC++
== użycie STLport aby sensownie stosowaÄ? std::, etc.

Dlatego bardzo polecam Visual Studio 2005. Skok jakoÅ?ciowy miÄ?dzy eVC++
a VC++ 2005 jest praktycznie epokowy :-)

Potrzebny Ci Visual Studio 2005 Standard Edition który stoi $250 USD,
co przy aktualnym kursie USD to niecaÅ?e 700 zÅ?oty.

Mateusz Loskot
http://mateusz....

Maksymilian Dutka

Mateusz Loskot pisze:

> [...]
>
> Nie zapomnij też o odpowiednim SDK, czyli dla Ciebie to Windows Mobile

(...)

W eVC++ 4.0 to SDK nie zadziaÅ?a, po prostu eVC++ nie wspiera WM5.0. Masz
dwa wyjÅ?cia albo kupiÄ? VS2005 albo wybraÄ? praktycznie dowolnÄ? platformÄ?
w eVC++ (żeby tylko typ procesora siÄ? zgadzaÅ?), i możesz pisaÄ? program,
jedyny problem to to że debuger odmówi wspóÅ?pracy z fizycznym urzÄ?dzeniem.

Maksymilian Dutka

badzio

Patrze, patrze a tu hazet porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
> zainstalowal np wersje trial Visual Studio 2005 po to aby moc
> zainstalowac SDK dla windows mobile, a sama aplikacje napisal w eVC4?

aplikacje napisane w eVC++ 3.0 chodza na wszystkich PPC. Napisane w
eVC++ 4.0 - minimum chyba PPC2003. VS2005 - takie na ktorych
zainstalujesz CF (czyli tez min. ppc2003). Ja mam kilka aplikacji
napisanych w eVC++ 3.0 ktore bez problemow dzialaja na WM5.
W duzym przyblizeniu, to tak jak z aplikacjami na PC - te napisane na
Windowsa 95 chodza na XP. Te napisane na XP na 95 nie pojda.
Jesli myslisz przyszlosciowo, zastanow sie czy jest sens pakowac sie w
eVC++. Sterowniki do wiekszosci urzadzen napisane sa w .Net, jeslibys
chcial aby Twoje aplikacje wykorzystywaly nowe mozliwosci urzadzen - tez
VS2005 .Net bedzie bardziej przydatne.
--
badzio