program magazynowy

Vitek007

8/7/2007 7:06:00 PM

Witam,

Planujê napisaæ sobie do firmy programik magazynowy. Srodowisko
programistyczne to Borland C++ Builder, baza danych to MySQL, ktora staæ
bêdzie na serwerze Linuksowym.
Program bêdzie musia³ dzia³aæ na kilku stanowiskach na raz. W zwiazku z tym,
czy aplikacja musi byc wielow±tkowa?
W jaki sposób rozwi±zuje siê problem jesli jeden z pracownikow edytuje dane
kontrahenta i niewiedz±cy drugi pracownik dokonuje tego samego czynu?
Czy lepiej jest zablokowaæ mozliwo¶æ w ingerencje kontrahenta w tym momencie
na innym stanowisku pracy?

Proszê o podanie rozwi±zania, które s± stosowane przy popularnych programach
takiego typu
Za wskazówki z góry dziêkujê.

Pozdrawiam,
Vit

64 Answers

Bogus

Dnia 07-08-2007 o 21:06:19 vit <vitek007@Interia.pl> napisaÅ?(a):

> [...]
> na innym stanowisku pracy?
>
> Proszê o podanie rozwi±zania, które s± stosowane przy popularnych programach

Ja przechowywaÅ?bym datÄ? modyfikacji rekordu, i przy aktualiacji sprawdzaÅ?, czy
siÄ? nie zmieniÅ?a od czasu pobrania rekordu. Jeżeli tak, to info dla użytkownika
i co tam dalej chcesz.

--
BoguÅ?
www.google.pl <-- to nie boli

voy

vit pisze:
> W jaki sposób rozwi?zuje sie problem jesli jeden z pracownikow edytuje dane
> kontrahenta i niewiedz?cy drugi pracownik dokonuje tego samego czynu?

http://www.codeguru.pl/articl...

Pozdr :)

Pawel Kierski

vit w wiadomo?ci <f9ag42$rto$1@nemesis.news.tpi.pl> pisze:
> Witam,
>
> Planuje napisaa sobie do firmy programik magazynowy.

Lekko OT - a sprawdzi3e? ju?, jakie s? gotowce? Mo?e darmowe, mo?e
nawet p3atne? W sumie to mo?e sie op3acaa, zamiast siedziea ile? tam
dni i klepaa, potem poprawiaa, i zmagaa sie z w3asnymi b3edami przez
najbli?sze miesi?ce? Nawet kupno za kilkaset z3otych mo?e bya per
saldo taniej. Tym bardziej, ?e po pytaniach widaa, ?e nie masz
do?wiadczenia z takimi programami.

--
Pawe3 Kierski
news@pkierski.net

Vitek007

U¿ytkownik "voy" <v_o_yNOSP@Mgazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> http://www.codeguru.pl/articl...
>
> Pozdr :)

Super artyku³, dziêki.

Vitek007

U¿ytkownik "Pawe³ Kierski" <news@pkierski.net> napisa³ w wiadomo¶ci

> [...]
> nawet p³atne? W sumie to mo¿e siê op³acaæ, zamiast siedzieæ ile¶ tam
> dni i klepaæ, potem poprawiaæ, i zmagaæ siê z w³asnymi b³êdami przez
> najbli¿sze miesi±ce? Nawet kupno za kilkaset z³otych mo¿e byæ per
> saldo taniej. Tym bardziej, ¿e po pytaniach widaæ, ¿e nie masz
> do¶wiadczenia z takimi programami.
>
> --
> Pawe³ Kierski
> news@pkierski.net
> dodaj "[nomorespam]" w temacie je¶li piszesz z domeny innej ni¿ .pl,
> albo koniecznie chcesz obej¶æ moje filtry 8-)

Pisalem proste rzeczy, ktorych sam uzywalem. Bylem ciekaw jak to sie ma do
stosowaniu przez wiele osób. Myslalem wlasnie o blokowaniu dostepu. Artkul
podrzucony przez kolegê VOY bardzo mi pomóg³. A Ty we¼ i nie skreslaj osob,
ktore pragna sie czegos nauczyc zamiast wyrzucac kase w b³oto na czyj¶ soft.

Pozdrawiam,
Vit

Jacek Czerwinski

Dnia Wed, 8 Aug 2007 18:36:47 +0200, vit napisa3(a):

> U?ytkownik "Pawe3 Kierski" <news@pkierski.net> napisa3 w wiadomo?ci

> Pisalem proste rzeczy, ktorych sam uzywalem. Bylem ciekaw jak to sie ma do
> stosowaniu przez wiele osób. Myslalem wlasnie o blokowaniu dostepu. Artkul
> podrzucony przez kolege VOY bardzo mi pomóg3. A Ty we? i nie skreslaj osob,
> ktore pragna sie czegos nauczyc zamiast wyrzucac kase w b3oto na czyj? soft.

Je?li czyj? soft to jest b3oto, to z jakich wzorów chcesz sie uczya? Na
codeguru nie ma artyku3ów jak nie spieprzyc magazynówki czy VAT-u.
Brzmi jakby? mia3 nadzieje na lepszy od konkurencji program?

A programy (do magazynu) m3odych fascynatów technologi? to widzia3em,
nawet mi3e w dotyku, technologcznie te? niez3e. Ku...y zacze3y latac w
powietrzu dopiero 31 grudnia.

Vitek007

U¿ytkownik "Jacek Czerwinski" <x@y.z.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Dnia Wed, 8 Aug 2007 18:36:47 +0200, vit napisa³(a):

> Je¶li czyj¶ soft to jest b³oto, to z jakich wzorów chcesz siê uczyæ? Na
> codeguru nie ma artyku³ów jak nie spieprzyc magazynówki czy VAT-u.
> Brzmi jakby¶ mia³ nadziejê na lepszy od konkurencji program?
>
> A programy (do magazynu) m³odych fascynatów technologi± to widzia³em,
> nawet mi³e w dotyku, technologcznie te¿ niez³e. Ku...y zaczê³y latac w
> powietrzu dopiero 31 grudnia.

A co bylo w nich nietak?

> [...]

> codeguru nie ma artyku³ów jak nie spieprzyc magazynówki czy VAT-u.
> Brzmi jakby¶ mia³ nadziejê na lepszy od konkurencji program?

Nie, indywidulamie podejsc do potrzeb klienta oraz uwolnic go od placenia
kosmicznych stawek za uzytkowanie. Teraz maja jakiegos dosowego FPP z
comarchu. Placa 1200 zl / stanowisko / rok !!! taki gówniany program!

> [...]

> A programy (do magazynu) m³odych fascynatów technologi± to widzia³em,
> nawet mi³e w dotyku, technologcznie te¿ niez³e. Ku...y zaczê³y latac w

A jesli chodzi o VAT, to wszelkie watpliwosci nalezy konsultowac z
jak±¶ksiêgowa, bo wszak ona sie na tym zna a nie programista.

Jakub Debski

> Nie, indywidulamie podejsc do potrzeb klienta oraz uwolnic go od placenia
> kosmicznych stawek za uzytkowanie. Teraz maja jakiegos dosowego FPP z
> comarchu. Placa 1200 zl / stanowisko / rok !!! taki gówniany program!

Pomijaj?c inne kwestie - chcesz bya konkurencyjny i miec indywidualne
podejscie do klienta za zarobki <1200zl/rok? :)

pozdrawiam
Jakub