[OT] Zakupy w Amazon

Marcin

Chce kupic kilka ksiazek informatycznych w wersji oryginalnej.
Z przejrzenia oferty wyszlo mi, ze najlepiej chyba bedzie
zakupu dokonac w amerykanskim amazonie.
Pewnie sa tutaj osoby, ktore juz niejeden raz kupowaly
w tej ksiegarni. Z zwiazku z tym mam pytania:
Ile sie czeka zwykle na dosarczenie przesylki?
Czy sa jakies kruczki przy skladaniu zamowien,
na ktore nalezy uwazac?

A moze znacie jakas inna lepsza ksiegarnie w ktorej
lepiej dokonac zakupu?

Z porowania cen wynika, ze europejski amazon (amazon.de
albo amazon.co.uk) jest drozszy, ale moze
ma jakies zalety (np. duzo krotsza dostawa).

Pozdrawiam,
Marcin

5 Answers

news_reader

Jestem stary amazonowiec wiec krotko:
1. Zawsze kupowalem w amazon.com Ksiazki i tak przychodza nadane we
Frankfurcie n. M. Korzystaja z Bundes-Post (albo Niemiecki Post - nie znam
niemieckiego wiec przepraszam).
2. Termin realizacji to jakies 4-6 tygodni wybierajac opcje ekonomiczna.
Mozesz miec i za tydzien ale to kosztuje. Opcje dostawy wybierasz przy
zakupie.
3. Placilem Visa. Nie bylo nigdy problemu. Mam Visa dolarowa wydana przez
PKOSA.
4. Pakowanie przesylki. Za paczke placisz 12-15 $ - nie pamietam teraz
dokladnie. System pokazuje w ilu paczkach pojdzie zamowienie. Czasami pakuja
jedno zamowienie w kilka paczek i wtedy placisz za kazda osobno. Jak masz w
planach kupic kilka ksiazek to czasami jest dobrze zrobic to od razu -
jesli zmieszcza sie np. do jednej paczki.
5. Chcac kupic cos zakladasz u nich konto podajac maila. Na ten adres
przysylaja pozniej mailing. Nie jest uciazliwy (raz na 2-3 tygodnie) i
zgodny z profilem tego co juz kupowales.

Marcin

Mariusz Kruk

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Marcin
>5. Chcac kupic cos zakladasz u nich konto podajac maila. Na ten adres
>przysylaja pozniej mailing. Nie jest uciazliwy (raz na 2-3 tygodnie) i
>zgodny z profilem tego co juz kupowales.

A to ciekawe. Kupowa3em w niemieckim i nie dostaje ?adnego mailingu.
Pewien jeste?, ?e nie zaznaczy3e? jakiego? checkboksa nieopatrznie? :-)

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Dana Scully of Borg: You don't REALLY belie-
\ Kruk@epsilon.eu.org / ve in assimilation do you?

chojny

Marcin napisa3(a):
> [...]
>
> Z porowania cen wynika, ze europejski amazon (amazon.de
> albo amazon.co.uk) jest drozszy, ale moze
> ma jakies zalety (np. duzo krotsza dostawa).

Ja ze swojej strony moge napisac jedno: nie kupuj ksiazek przez CRC
Press (www.crcpress.co.uk). Trzy tygodnie temu zamowilem ksiazke, ktora
miala status "in stock" czyli powinna byc na magazynie. Po dwoch
tygodniach od zamowienia napisalem maila z zapytaniem co sie dzieje z
zamowieniem. Po prawie tygodniu dostalem odpowiedz i okazalo sie, ze
ksiazki jeszcze nie ma i bedzie dopiero za pare dni (!!!), wtedy pobiora
kase i wysla paczke. Chcialem sie wycofac, ale nastepnego dnia przejeli
juz kase na karcie. Napisalem wiec do nich zapytanie czy juz wyslali,
mija trzeci dzien i nie dostalem od nich zadnej odpowiedzi!! Widac, ze
indywidualnych klientow maja gleboko w d... Pierwszy i ostatni razu u
nich cokolwiek zamawialem. Myslalem, ze z bezposredniego zrodla bedzie
szybciej, a tu niespodzianka. Pozniej okazalo sie, ze ksiazka w USA byla
od reki.

Od autora ksiazki dostalem informacje, aby lepiej zamowic z wspomnianego
przez Ciebie Amazon.

Od jednego z importerow ksiazek z zagranicy dowiedzialem sie, ze
najtansze przesylki ekspresowe sa na www.bn.com, ale nic wiecej Ci na
ich temat nie napisze.

BTW orientuje sie ktos ile trwa przesylka "Air Priority Mail"
UK->Polska?. Od CRC dostalem info iz do 4 tygodni, natomiast importer
powiedzial mi, ze zazwyczaj 4-5dni. Jak to wyglada w praktyce?
Dystrybutorzy zabezpieczaja sie podajac maksymalny czas?

chojny

cut

"chojny" <chojnyANTYSPAMEREK@interia.pl> wrote in message
> Od jednego z importerow ksiazek z zagranicy dowiedzialem sie, ze najtansze
> przesylki ekspresowe sa na www.bn.com, ale nic wiecej Ci na ich temat nie
> napisze.

Ostatnio jako¶ na amazone.com s± spore zni¿ki na ksi±¿ki. Czasami (np
ksi±¿ki do MCTS) kosztuj± 50% mniej ni¿ w innych ksiêgarniach, ³±cznie z t±
wynienion± przez ciebie.

Andrew

news_reader

Byc moze zaznaczylem ;-) Moze zabrzmialo to jako 'niechciany mailing', ale
to jest chyba jedyny przypadek kiedy dosc uwaznie przegladam to co dostaje
zeby zorientowac sie w nowosciach wydawniczych.

Marcin