Tablica z hashowaniem?

hazet

8/1/2007 2:12:00 PM

Witam,

Mam pytanie odnosnie nastepujacego problemu.
Mam ryskunek okreslonych wymiarow, chce aby o najechaniu kursorem na
okreslony obszar na ryskunku pojawiala sie informacja skojarzona z tym
obszarem, konkretnie jest to rysunek o wymiarach 360x540 i dziele go
na siatke o szerokosci np. 10, tych obszarow bedzie ok 3000 x2 rysunki
razem ok 6000. Moje pytanie brzmi jak zapisac optymalnie ta
informacje? Mozna by zrobic tablice 2 wymiarowa i w tej tablicy
mialbym wskaznik wskazujacy na okreslona dana(stukture itp.). Czyli np
jak kursor bedzie sie znajdowac nad obszarem w lewym dolnym rogu, to
wybieram wskaznik o indeksach [0],[ 0] - jezeli obok na prawo to
wybieram wskaznik o indeksie [0][1] itd

Czy mozna by zastosowac tu cos w rodzaju tablicy z hashowaniem? Dodam
ze na razie potrzebuje przechowywac do kazdego obszaru rysunku
jednynie zmienna integer, ale byc moze bede chcial w przyszlosci
skojarzyc z obszarem jakas strukture, nie kazdy obszar bedzie mial
zawsze przypisana dana. Czy w takim przypadku najprostszym
rozwiazaniem jest tablica wskaznikow/integer - liczba ok 6000 nie jest
az tak znowu bardzo duza zeby szukac jakiegos bardziej zlozonego
rozwiazania?

z gory dziekuje za odpowiedz
pozdrawiam

2 Answers

Stachu 'Dozzie' K.

On 01.08.2007, hazet <hazet@os.pl> wrote:
> [...]
> obszarem, konkretnie jest to rysunek o wymiarach 360x540 i dziele go
> na siatke o szerokosci np. 10, tych obszarow bedzie ok 3000 x2 rysunki
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> razem ok 6000.
[...]
> Czy w takim przypadku najprostszym
> rozwiazaniem jest tablica wskaznikow/integer - liczba ok 6000 nie jest
> az tak znowu bardzo duza zeby szukac jakiegos bardziej zlozonego
> rozwiazania?

Przepraszam, ale jak dok3adaj?c jakie? struktury chcesz zej?a poni?ej
6000 elementów do zapamietania? Bo w przypadku hasztablicy musisz
zapamietaa te 6000 elementów plus informacje dodatkowe s3u??ce do
nawigacji po strukturze danych.

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

hazet

On 1 Sie, 16:26, "Stachu 'Dozzie' K."
<doz...@dynamit.im.pwr.wroc.pl.nospam> wrote:
> On 01.08.2007, hazet <ha...@os.pl> wrote:> Witam,

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
>
> Przepraszam, ale jak dok adaj c jakie struktury chcesz zej poni ej
> 6000 element?w do zapami tania? Bo w przypadku hasztablicy musisz
> zapami ta te 6000 element?w plus informacje dodatkowe s u ce do
> nawigacji po strukturze danych.
>
> --
> Secunia non olet.
> Stanislaw Klekot

Tak zgadzam sie ale na razie potrzebuje przechowac tylko informacje
typu int, w przypadku gdybym musial przechowac jakas zlozona
strukture, to rosadniej zastosowac jakas tablice 6000 elementowa
wskaznikow do konkretnych obiektow tej struktury w ten sposob
oszczedzil bym na pamieci, poniewaz nie musialbym miec 6000 obiektow
tej struktury. Tak jak pisalem nie zawsze dany obszar bedzie mial
przypisane dane

pozdrawiam