pl.comp.programming

unresolved external symbol

TmP

7/30/2007 10:54:00 PM

Witam!

Mam pewien projekt (calosc do dwadziescia kilka podprojektow) open source,
ktory pods Visual Studio 6.0 kompiluje sie bez zbednych ceregieli natomiast
w VS2005 nie moge poradzic sobie ze skompilowaniem jednego z projektow.

Podstawowym krokiem bylo zignorowanie bibliotek LIBC i LIBCD, wtedy
wiekszosc projektow sie skompilowala oprocz tego jednego - 'client' (oraz 3
innych, ktore potrzebuja biblioteki po skompilowaniu sie tego projektu).
We wszystkich projektach mialem ustawiane runtime library: /MT
(multi-thread) i tym 1 projekcie mialem 1 unresolved external symbol error:
libpng.lib(gzio.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _errno
referenced in function _gz_open

Skoro proejekt 'client' to miala byc biblioteka DLL, to pomyslalem, ze
ustawie /MD (multi-thread DLL) runtime library. Do wczesniejszego dolozyl
sie kolejny unresolved external symbol:

libcmt.lib(crt0.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _main
referenced in function ___tmainCRTStartup
libpng.lib(gzio.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _errno
referenced in function _gz_open

Skoro 'client' byl uzalezniony od innego projektu, a konkretnie
'ssggraphlib', to i w tym takze ustawilem runtime library na /MD, co
zaowocowalo kolejnym wysypem bledow linkowania, ale tym razem innych:

ssg.lib(ssgLoadFLT.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol __iob
ssg.lib(ssgSaveFLT.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol __iob
ssg.lib(ssgLoadDOF.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol __iob
libpng.lib(pngerror.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __iob
referenced in function _png_default_error
libpng.lib(pngrutil.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol __iob
libpng.lib(pngwutil.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol __iob
ul.lib(ulError.obj) : error LNK2001: unresolved external symbol __iob
libpng.lib(gzio.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _errno
referenced in function _gz_open

Zwrocilem sie z tym zapytaniem do developerow tego projektu, jednak bez
odzewu. Rece mi opadaja. Nie mam zbyt duzego doswiadczenia z projektami
skladanymi z roznych podprojektow, bibliotek dll, etc. i nie mam pojecia w
ktora strone zmierzac.

Czytalem:
http://msdn2.microsoft.com/de-de/librar...(VS.80).aspx
oraz:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/librar...(VS.80).aspx
jednak nie za bardzo mi to pomoglo.

Wydaje mi sie, ze skoro pod VS6.0 sie projekt kompilowal, to i pod VS2005
tez sie da, kwestia ustawien projektow, tylko, ze ja juz nie mam pojecia
jakich (wszystkie projekty kompilowalem takze z takim parametrem jak i bez:
/Zc:wchar_t-).

Czy jest na grupie ktos obeznany w takich zagadnieniach?
Projekt ten to TORCS z Sourceforge.net. Jezeli bylby w stanie ktos mi pomoc,
bylbym niezmiernie wdzieczny.

pozdrawiam
TmP