Przyporz±dkowanie warto¶ci wpisywanego pola do konkretnej komórki w tabeli

cOOba

7/29/2007 9:45:00 PM

Witam serdecznie,

Je¶li kto¶ poczu³ siê ura¿ony prostacko¶ci± pytania - przepraszam ju¿ na
wstêpie :)
Mam nadziejê, ¿e uda mi siê ju¿ wyja¶niæ to jak¿e enigmatyczne pytanie
postawione w temacie, otó¿:
Pod adresem http://zoledziowski.xt.pl/ex... zamie¶ci³em 'obiekt'
moich w±tpliwo¶ci. Nie ma tutaj na razie ¿adnego skryptu wiêc w ¿aden sposób
to nie dzia³a, a to z tego tylko powodu, ¿e najpierw chcia³bym zasiêgn±æ
opinii jak siê do tego zabraæ. My¶la³em nad php ale czy to bêdzie dobry
pomys³ to siê dopiero oka¿e. Chodzi jednym s³owem po krótce o to w jaki
sposób [chcia³em, nie wiem sam czemu w tym celu u¿yæ php] przyporz±dkowaæ
warto¶æ tego, co zostanie wpisane w textbox 1 do komórki 1, textbox 2 ->
komórka 2 itd. S³owem: Jak sprawiæ by to, co zostanie wpisane w textbox 1
trafi³o do konkretnej komórki 1 tabeli, tre¶æ z textboxu 2 trafi³a ¶ci¶le do
komórki 2, ale nigdzie indziej. Jak Czy istnieje jaki¶ sposób na wymuszenie
takowego przyporz±dkowania, a je¶li tak to jak to uczyniæ no i oczywi¶cie
czy da siê w tym celu u¿yæ php (choæ jak mnie niegdy¶ uczono czasem nie jest
wa¿ny jêzyk programowania, tylko w³a¶ciwy sposób opisu algorytmu) ? Je¿eli
ktokolwiek zrozumia³, co mam na my¶li i zechcia³by pomóc [najmniejsza nawet
pomoc bêdzie ogromnie mile widziana] - bêdê ogromnie wdziêczny. Je¶li nie -
równie¿ dziêkujê. Je¿eli trzeba bêdzie raz jeszcze wyja¶niæ co mia³em na
my¶li (pytanie zbyt ogólnikowo sformu³owane) - proszê o takow± krytykê. Za
ka¿d± pomoc lub jej chêæ ogrOOmne dziêki :)

--
Regards for All
-= cOOba =-

2 Answers

the_foe

Dnia Sun, 29 Jul 2007 23:45:20 +0200, cOOba napisa3(a):

> Witam serdecznie,
>
> Je?li kto? poczu3 sie ura?ony prostacko?ci? pytania - przepraszam ju? na
> wstepie :)
> Mam nadzieje, ?e uda mi sie ju? wyja?nia to jak?e enigmatyczne pytanie
> postawione w temacie, otó?:
> Pod adresem http://zoledziowski.xt.pl/ex... zamie?ci3em 'obiekt'
> moich w?tpliwo?ci. Nie ma tutaj na razie ?adnego skryptu wiec w ?aden sposób
> to nie dzia3a, a to z tego tylko powodu, ?e najpierw chcia3bym zasiegn?a
> opinii jak sie do tego zabraa. My?la3em nad php ale czy to bedzie dobry
> [...]

w php po prostu najlepiej zrobic "kolomyjke" czyli formularz odwoluje sie
do pliku z ktorego jest, wtedy:

//kod html
<?php
empty($_POST['wartosc'])?print 'komorka 1':print $_POST['wartosc'];
//gdzie wartosc to nazwa pola formularza
?>
//kod html

JohnDoe

Ogólny w±tek zrozumia³em, nie zrozumia³em do jakiej tabeli. Je¶li mia³e¶
na my¶li tabelê php
( tu array ) to jest to bardzo proste

Code:

$costam = array($textbox1 => 1, $textbox2 => 2, itd...)

Je¶li mia³e¶ na my¶li tablê bazydanych ( typu MySQL dajmy na to ) to
równie¿ jest to mo¿liwe,
trzeba by tylko poszperaæ w funkcjach PHP dla MySQL.

Inaczej mówi±c zdefiniuj tabelê ;-).

--
JohnDoe
JohnDoe's Profile: http://forum.hotscripts.pl/member.php?u...