[OT] Studia podyplomowe

Michal Szymkiewicz

Planuje zaczac od pazdziernika studia podyplomowe "Inzynieria oprogramowania" na
AGH w Krakowie. Czy ktos moze slyszal cos o nich? Czy mozna sie tam czegos
nauczyc, czy tez "daja one tylko papierek"?

Skonczylem studia magisterskie z fizyki i inzynierskie z informatyki.

pozdrawiam
Michal

--
Wys3ano z serwisu OnetNiusy: http://niu...
3 Answers

Tomek

Michal Szymkiewicz pisze:

> Planuje zaczac od pazdziernika studia podyplomowe "Inzynieria oprogramowania" na
> AGH w Krakowie. Czy ktos moze slyszal cos o nich? Czy mozna sie tam czegos
> nauczyc, czy tez "daja one tylko papierek"?

Kiedy? prowadzi3em dyskusje z kolesiem który to konczy3i z tego co on
mówi3 to ucz? tam MS office i tym podobnych i równie przydatnych rzeczy.
Szuka3em równie? innych opinii o tych studiach i one nawet nie s? z3e,
one s? wrecz masakryczne :P Wrzucone pieni?dze chyba ?e potrzebujesz
tylko papierka.

Dariusz.Donimirski

A to jest zaskakujace, bo jezeli bys przeczytal program tych studiów
to zobaczyl bys, ze MS Office tam nie wystepuje, Inzynieria
oprogramowania I tak jak sama nazwa wskazuje zajmuje sie inzynieria
oprogramowania zaczynajac od wprowadzenia do jezyków programowania (c+
+ przedewszytkim) diagramy ERD -> UML, cos o inznierii wymagan, cos o
zarzadzaniu projektem w Inzynieri oprogramowania II konczac. Trosze
php, troszke postgresql (tak jest tez troszke access'a przy wstepie do
baz danych, ale to chyba nie jest caly MS Office :-). Nie wiem jak
jest teraz, ale mysle, ze plan, który jest prezentowany na stronach
AGH jest dosc starannie realizowany. I mysle, ze w takiej ilosci
godzin i taka tematyka studiów jest czyms co mozna zaliczyc do
przyzwoitego poziomu. Studia te nastawione sa na programowanie i
analize obiektowa i mozna im zarzucic, ze nawet nie wspominaja o
programowaniu funkcyjnym. Nie sa to trudne studia, ale z tego co
pamietam powtórze jeszcze raz to plan, który przeczytalem na stronach
internetowych byl zrealizowany w calosci. Wykladowcy w wiekszosci
znaja sie na tym o czym mówia wiec dla ambitnych droga otwarta. A
jezeli potrzebny ci papierek to odpusc sobie takie studia bo mozna
znalesc lawiejsze. Sa tez i trudniejsze o wiekszym prestizu, ale
pewnie to nie beda podyplomowe. A jak chcesz sie specjalizowac i masz
troszke kasy to wybirasz jakas sciezke certifikacyjna i tez stajesz
sie specjalista. Mysle, ze uczelnie które jakos próbuja utrzymac
renome jak podaja plan studiów to poprostu go realizuja, a specjalnie
na ta okazje nie zatrudiaja ociemnialej kadry dla studentów
podyplomowych tylko jest ta sama co na studiach dziennych. Wymagania
maja mniejsze, ale jezeli chcesz to z ich wiedzy mozesz kozystac ile
zechcesz.

Lech Lorens

Dnia 30.07.2007 Dariusz.Donimirski@gmail.com <Dariusz.Donimirski@gmail.com> napisa3/a:
[...]