Algorytm AES - Transformacja: MixColumns

wasilec

7/16/2007 8:15:00 AM

Witam wyszystkich.

Szukam osoby która pomoglaby mi z implementacja algorytmu
kryptograficznego
Rijndael (AES).
Czesc rzeczy juz zrobilem. (3 transformacje) ale najwiekszy problem
mam z
transformacja MixColumns. Pomimo tego ze mam wiele materialów, i wiem
jak
dziala ta transformacja to nie potrafie jej zaimplementowac (chore no
nie :) ) Problem jest w liczeniu najprawdopodobniej. Otórz:

np. w tabilicy char State[4][4] jest blok danych do zaszyfrowania.
a w tablicy char const_mix[4][4] znajduja sie pewne stale.

Transformacja dziala nastepujaco: Kazda kolumna z bloku danych State
jest
mnozona przez macierz Const_Mix.

Oto schemat tego dzialania http://www.karol.stnet.p...

Prosilbym o wytlumaczenie mi skad sie wziely takie a nie inne wyniki.
Dla
jednej kolumny czy móglby ktos mi to rozpisac binarnie takie
dzialanie?
badz zaimplementowac mala procedurke?

Bede bardzo wdzieczny i szczesliwy za jakakolwiek pomoc.
Pozdrawiam.

A tutaj mozecie zobaczyc caly przebieg szyfrowania (dla
zainteresowanych)
http://www.karol.stnet.pl/Ri...