Programowanie wspólczesnych GPU

Kafar

7/15/2007 5:29:00 PM

Witam.
Szukam jakich? stron, literatury- tak?e obcojezycznej na temat programowania
kart graficznych- chodzi mi o wykorzystanie tego przy budowie programu który
by wy?wietla3 dane techniczne karty- jak np Ati Tools, Power Strip, Riva
tuner czy Everest.
Druga sprawa to zaprzegniecie GPU- tak aby wykonywa3 prosty program
sortowania b?belkowego- da sie to zrobia w dobie wykorzystywania 3 lub 4
kart graficznych w PC, gdzie 2 odpowiadaj? za obliczenia 3D a pozosta3e za
liczenie fizyki??
Dzieki.
Pozdrawiam.

14 Answers

pdemb

"Kafar" <francesco9@poczta.onet.pl> writes:

[...]

> da sie to zrobia w dobie wykorzystywania 3 lub 4 kart graficznych
> w PC, gdzie 2 odpowiadaj? za obliczenia 3D a pozosta3e za liczenie
> fizyki??

Do obliczen z zakresu fizyki s? ju? inne specjalizowane karty :)

Damian Sobota

pdemb@gazeta.pl (=?ISO-8859-2?q?Piotr_Dembi=F1ski?=) napisa3(a):
> Do obliczen z zakresu fizyki s? ju? inne specjalizowane karty :)

Mo?na prosia o wiecej informacji? :) Jestem szczerze zainteresowany.

Czy istniej? podobne uk3ady do obliczen numerycznych?

Pozdrawiam,
DS.

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....

JimVonMoon

On Sun, 15 Jul 2007 17:48:16 +0000 (UTC), "Damian Sobota"
<damsob@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

>Mo?na prosia o wiecej informacji? :) Jestem szczerze zainteresowany.

Np. tu:
http://www.ageia.com/physx/...
Oczywiscie na GPU tez sie da prowadzic obliczenia (nie tylko
graficzne) przy uzyciu pixel shaderow. Biorac pod uwage, ze malo kto
jeszcze ma karte z ukladem do fizyki to wydaje sie to nawet bardziej
sensowne w tej chwili (ostatnio jak sprawdzalem to PhysX kosztowal
jakies 1000 PLN). Niestety zadnej literatury o tym nie znam.

--
Jakub Nowakowski
http://www.jimvo...

Kafar

> Do obliczen z zakresu fizyki s? ju? inne specjalizowane karty :)

Ale Ati/nVidia forsuj? swoje zastosowanie- przyzwoita grafika i tak wyjdzie
taniej ni? Ageia.
GPU maj? niesamowity potencja3 obliczeniowy i mozna go wykorzystaa na
zupe3nie innej p3aszczy?nie.
To mo?e przynajmniej kto? co? o wydobyciu info o architekturze kart
graficznej kto? wie??
Pozdrawiam.

Robert Winkler

> [...]
> kart graficznych w PC, gdzie 2 odpowiadaj? za obliczenia 3D a pozosta3e za

Witaj,
Pod koniec zesz3ego roku testowa3em ciekaw? biblioteke.
Od kilku lat trwaja nad ni? prace w Microsoft Research
w ramach grypy Advanced Compiler Technology
Projekt nazywa sie Accelerator.
http://research.microsoft.com/research/downloads/Details/25e1bea3-142e-4694-bde5-f0d44f9d8709/Details.aspx?...

W projekcie tym wykorzystano model SIMD,
pojedyncza operacja wykonywana jest na du?ym bloku danych
W przypadku mojej karty graficznej (Radeon 9600 z 128MB RAM)
jest to tablica 2048x2048 elementów.
Akceptowane typy danych to liczby ca3kowite 32-bitowe
liczby zmiennoprzecinkowe float i barto?ci boolean.

--
____________
Robert Winkler

Damian Sobota

JimVonMoon <nomail@devnull.com> napisa3(a):
> ostatnio jak sprawdzalem to PhysX kosztowal
> jakies 1000 PLN). Niestety zadnej literatury o tym nie znam.

Tutaj: http://www.kmelek... mo?na te karte dostaa za ~520PLN, wiec w
sumie nie tak drogo. Ciekawe, czy kiedy? tego typu karty bed? popularne.

Pozdrawiam,
DS.

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....

janusz@fajny.adres.to

Mo?e pomo?e zajrzenie na
http://www....

--
j..
<adres> <- ROT13 <adres>

pdemb

"Damian Sobota" <damsob@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

> JimVonMoon <nomail@devnull.com> napisa3(a):
>
> Tutaj: http://www.kmelek... mo?na te karte dostaa za ~520PLN,
> wiec w sumie nie tak drogo. Ciekawe, czy kiedy? tego typu karty bed?
> popularne.

Jak sie rozwinie VR, to pewnie tak.

pdemb

"janusz@fajny.adres.to" <wnahfm.yrcvbaxb@cbpmgn.barg.cy> writes:

> Mo?e pomo?e zajrzenie na
> http://www....

Je?li chodzi o dokumentacje konkretnych uk3adów, to bywa ró?nie.
Ja bym zacz?3 od przestudiowania kodu ?ród3owego otwartych
sterowników.

mb

Dnia Sun, 15 Jul 2007 21:45:30 +0200, Kafar napisaÅ?(a):

> Ale Ati/nVidia forsujÄ? swoje zastosowanie- przyzwoita grafika i tak
> wyjdzie taniej niż Ageia.
> GPU majÄ? niesamowity potencjaÅ? obliczeniowy i mozna go wykorzystaÄ? na
> zupeÅ?nie innej pÅ?aszczyźnie.
> To może przynajmniej ktoÅ? coÅ? o wydobyciu info o architekturze kart
> graficznej ktoÅ? wie??

ogólnie to do napisania tego co chciaÅ?eÅ? nie jest ci potrzebne nic
zwiÄ?zanego z architekturÄ? karty, na stronach nvidii jest pobieżna
prezentacja z opisem jak przyszÅ?y havok bedzie wykorzystywal karty
graficzne.

ad ageii, nie sadze ze to cos wiecej niz ciekawostka, szczegolnie w erze
zunifikowanych shaderów.

pozdrawiam,
mb