InnoSetup - aplikacja bazodanowa+postgresql

hazet

Chcialbym zrobic instalacje programu bazdodanowego korzystajacego z
PostgreSQL, tak zeby podczas instalacji instalowal sie równiez
postgresql.

W jaki sposób mozna by to zrealizowac??

Ja spróbowalem w nastepujacy sposób:
Sciagnalem plik postgresql-8.2.4-1-binaries-no-installer.zip ze
strony
http://www.postgresql.org/ftp/binary/v8....

Stworzylem skrypt Inno Setup:
(pomijam nieistotne sekcje)
[Files]
Source: "PgOleDB\PgOleDb.dll"; DestDir:"{sys}"
Source: "PgOleDB\libpq.dll"; DestDir:"{sys}"
Source: "pgsql\bin\*"; DestDir:"{app}\pgsql\bin"
Source: "pgsql\lib\*"; DestDir:"{app}\pgsql\lib"
Source: "pgsql\share\*"; DestDir:"{app}\pgsql\share\"; Flags:
recursesubdirs

[Run]
Filename: "{app}\pgsql\bin\initdb.exe"; StatusMsg: "Inicjalizacja bazy
danych ..."; Parameters: "-D ..\data"; Flags: runhidden
Filename: "{app}\pgsql\bin\pg_ctl.exe"; StatusMsg: "Uruchamianie bazy
danych..."; Parameters: "start -s -D ..\data"
Filename: "{app}\pgsql\bin\createuser.exe"; StatusMsg: "Finalizowanie
inicjalizacji bazy danych ..."; Parameters: "-s -d postgres"; Flags:
runhidden
; tutaj mam dodawanie tabel itd.
Filename: "{app}\pgsql\bin\pg_ctl.exe"; StatusMsg: "Finalizowanie
inicjalizacji bazy danych ..."; Parameters: "stop -m fast -D ..\data";
Flags: runhidden

Wszystko bylo by ok ale po wykonaniu inicjalizacji systemu plików
postgresa - initdb
startuje serwer aby mozna bylo dodac usera, dodac tabele itp.
Niestety nie wykonuje sie linijka z createuser poniewaz jak zauwazylem
za szybko jest wykonana, serwer nie zdazyl jeszcze wystartowac zanim
jest proba dodania usera, probowalem z flaga waituntilterminated ale
tez nic.
Filename: "{app}\pgsql\bin\pg_ctl.exe"; StatusMsg: "Uruchamianie bazy
danych..."; Parameters: "start -s -D ..\data"; Flags:
waituntilterminated

Przy tym zalozeniu postgres nie bylby instalowany jako usluga lecz
bylby recznie startowany przez moja aplikacje z wiersza polecen. Moze
lepiej wywolac z mojego instalatora instalator postgresql albo
zainstalowac go jakos jako usluge? Zalezy mi na wygodzie uzytkownika,
zeby instalacja programu nie byla bardzo skomplikowana

Czy moze ktos robil cos podobnego? ?Jak mozna to rozwiazac? Moze
jakies inne darmowe narzedzie to tworzenia instalek bedzie lepsze??

Z góry dziekuje za pomoc, pozdrawiam

5 Answers

Arek

U¿ytkownik "hazet" <hazet@os.pl> napisa³

W jaki sposób mo¿na by to zrealizowaæ??

Skoro masz juz doswiadczenie z Inno Setup to moze poradzisz mi jak zrobic
wedlug mnie zecz najprostsza: Jak zainstalowac skrot do programu na pulpicie
aby byla w nim podana w skrypcie Ikona.ico.
Przejzalem wszystkie przyklady z Inno Setup i nic takiego tam nie znalazlem.

--
Arek

Artur Muszynski

Arek pisze:
> [...]
> aby byla w nim podana w skrypcie Ikona.ico.
> Przejzalem wszystkie przyklady z Inno Setup i nic takiego tam nie znalazlem.

NTG RTFM

hazet

On 19 Wrz, 14:31, "Arek" <arek...@wp.pl> wrote:
> [...]
> aby byla w nim podana w skrypcie Ikona.ico.
> Przejzalem wszystkie przyklady z Inno Setup i nic takiego tam nie znalazlem.

trzeba dodac sekcje icons
[Icons]
Name: "{commondesktop}\NazwaProgramu"; Filename: "{app}\program.exe";
IconFilename: "{app}\Ikona.ico"

wczesniej w sekcji files
[Files]
Source: "ikona.ico"; DestDir: "{app}"

pozdrawiam

Borafu

hazet pisze:

> trzeba dodac sekcje icons
> [Icons]
(...)
A jak nawet to nie pomo?e, to zmiast przyk3adów mo?na zajrzea do
dokumentacji (Inno Setup -> F1) i w zak3adce "indeks" wpisaa s3owo
kluczowe "icons".

Pozdro
--
Borafu

[...]

Dzieki, rzeczywiscie problem polegal na wlasciwym wypelnieniu sekcji
[Icons].
po kilku probach udalo sie i wszysto dziala poprawnie.

--
Arek