Wymiary kontrolek w VC

azot16

7/10/2007 6:17:00 PM

Witam.

Mam pytanie odnosnie Toolbox-a z VC 2005. Czy jest jakis sposób (po za
reczna edycja pliku *.rc) aby ustalac rozmiary poszczególnych
kontrolek poprzez numeryczne podawanie ich wymiarów? Nie chodzi mi o
to aby dwa elementy mialy te same wymiary, bo to sie da zrobic. Chodzi
o to abym mógl ustalic na poziome zasobów, ze np. CStatic ma miec
rozmiar 200x100. Oczywiscie mozne recznie wyedytowac plik *.rc, ale
czy jest jakis inny sposób? A moze jest jakis plugin do VC, który to
oferuje? Najlepszy bylby taki, za pomoca którego móglbym podac takie
wymiary kontrolki, jakie ma zwrócic funkcja GetClientRect(..), bo
niestety szerokosc zadeklarowana w pliku *.rc to nie to samo co
szerokosc zwrócona przez GetClientRect(..). Przy okazji, czy zna ktos
jakis sprawdzony wzór na przeliczenia wymiarów kontrolek, za pomoca
którego wylicze jaka szerokosc i wysokosc kontrolki zadeklarowac w
pliku *.rc aby funkcja GetClientRect(..) zwrócila prostokat o
wymiarach np. 200x100?

1 Answer

Dnia Tue, 10 Jul 2007 11:17:27 -0700, azot16 napisa3(a):

> [...]
> to aby dwa elementy mia3y te same wymiary, bo to sie da zrobia. Chodzi
> o to abym móg3 ustalia na poziome zasobów, ?e np. CStatic ma miea
> rozmiar 200x100. Oczywi?cie mo?ne recznie wyedytowaa plik *.rc, ale
> czy jest jaki? inny sposób? A mo?e jest jaki? plugin do VC, który to
> oferuje? Najlepszy by3by taki, za pomoc? którego móg3bym podaa takie
> wymiary kontrolki, jakie ma zwrócia funkcja GetClientRect(..), bo
> niestety szeroko?a zadeklarowana w pliku *.rc to nie to samo co
> szeroko?a zwrócona przez GetClientRect(..).
Po swoich do?wiadczenaich mam wra?enie, ?e 3?czenie ambitnych resoursów z
kodem (w sensie pixeli itd) jest niew3a?ciw? scie?k?.
Je?li resource wystarcza (lub naprawde bardzo ma3o zmian) to OK, ale wiecej
to wole kod.
Swoja biblioteczka dla wygody tworzenia widgetów lub któras z gotowych (co?
np. z XML) Wszystkie nowsze projekty robie to raczej kodem (ze 'zwyk3ego'
kodu lub gdy kod odczytuje konfiguracje z jakiego? ?ródla)

> Przy okazji, czy zna kto?
> jaki? sprawdzony wzór na przeliczenia wymiarów kontrolek, za pomoc?
> którego wylicze jak? szeroko?a i wysoko?a kontrolki zadeklarowaa w
> pliku *.rc aby funkcja GetClientRect(..) zwróci3a prostok?t o
> wymiarach np. 200x100?
Obawiam sie ?e nie, np. ze wzgledu skórki Windowsów itp efekty.
Robi?c kodem zczytasz na rozbiegu metryczki (metrics) i potem to
uwzgledniasz. A ew. zbiór konfiguracyjny GUI to taki super-reource.