Rozne kolory tla i napisu

Jan Murat

Moze ktos bardziej zaznajomiony z grafika powie mi jak uzyskac takie cos:
1. Randomizuje kolo tla
2. Dobieram tak klor napisy aby byl widoczny

na razie mam

r:=random(255);
g:=random(255);
b:=random(255);
color:=rgb(r,g,b);
r:=random(255);
g:=random(255);
b:=random(255);
Font.color:=rgb(r,g,b);

ale to srednio dziala
jakie operacje trzeba dokonac na zmiennych rgb?
nie szukam gotowca prosze o podpowiedz

pozd jasiu

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....
12 Answers

Tomasz bla Fortuna

Dnia Fri, 6 Jul 2007 07:17:38 +0000 (UTC)
"Jan Murat" <janmurat@WYTNIJ.gazeta.pl> napisal(a):

> Witam
> Moze ktos bardziej zaznajomiony z grafika powie mi jak uzyskac takie
Ja nie jestem zaznajomiony. (-; Ale lubie takie problemy.

> cos: 1. Randomizuje kolo tla
> 2. Dobieram tak klor napisy aby byl widoczny
>
> na razie mam
>

> r:=random(255);
> g:=random(255);
> b:=random(255);
> color:=rgb(r,g,b);
> r:=random(255);
> g:=random(255);
> b:=random(255);
> Font.color:=rgb(r,g,b);
>
> ale to srednio dziala
> jakie operacje trzeba dokonac na zmiennych rgb?
> nie szukam gotowca prosze o podpowiedz
>
> pozd jasiu

Moze odwrotnosci wartosci wszystkich barw?
255 - R, 255 - G, 255 - B

Albo bardziej na "kontrast"
1. Obliczyc 'jasnosc' tla P = (R+G+B)/3
2. Dobrac takie kolory R,G,B napisów, zeby jasnosc napisów byla o
minimum np. 30 rózna od jasnosci tla.

Zeby wiedziec czy to ma rece i nogi musialbym to potestowac. Pewnie jak
sam bym pisal od takich prób bym zaczal...

Próbuj! (-;
--
Tomasz bla Fortuna
jid: bla(at)af.gliwice.pl

analog

Jan Murat pisze:
> Witam
> Moze ktos bardziej zaznajomiony z grafika powie mi jak uzyskac takie cos:
> 1. Randomizuje kolo tla
> 2. Dobieram tak klor napisy aby byl widoczny

Hmm... Mo?e losuj tylko kolor t3a, a dla napisów
daj 255-kolor t3a (dla ka?dej sk3adowej).

--
TS

Kamil Burzynski

analog <analog@u-sun.op.peel> wrote:

> Hmm... Moze losuj tylko kolor tla, a dla napisów
> daj 255-kolor tla (dla kazdej skladowej).

Co ladnie schowa napis przy wylosowaniu 128,128,128 :)

--
Best regards from
Kamil Burzynski

Nie

jesli potrzebujesz po prostu miec kilka takich par kolorow to polecam:
http://kolorgenerator.g...
ma wbudowana funkcje do tworzenia/sprawdzania takich "par"

jesli potrzebujesz cos takiego umiescic w swoim programie to poczytaj:
http://juicystudio.com/services/c...

Jedrzej Dudkiewicz

> Moze ktos bardziej zaznajomiony z grafika powie mi jak uzyskac takie cos:
> 1. Randomizuje kolo tla
> 2. Dobieram tak klor napisy aby byl widoczny

Mo?e xor na kolorze z jak?? sta3? warto?ci?? Dajmy na to 0?

JD

Kamil Burzynski

"Jedrzej Dudkiewicz" <jedrzej.dudkiewicz@poczta.interia.pl> wrote:

> Moze xor na kolorze z jakas stala wartoscia? Dajmy na to 0?

xor z 0? Juz raczej tak: (r + 128) % 255

--
Best regards from
Kamil Burzynski

Jedrzej Dudkiewicz

> xor z 0?

Huh, stupid me. Raczej z 0xFF.

> Juz raczej tak: (r + 128) % 255

A nie % 256?

JD

> [...]

> Font.color:=rgb(r,g,b);
>
> ale to srednio dziala
> jakie operacje trzeba dokonac na zmiennych rgb?

Niby cos tu wyslalem... ale nie widze zeby doszlo. Sorry jak dojdzie
dwa razy.

Pomysl mialem amatorski, jakos taki:
0. Wygenerowac tlo.
1. Obliczyc 'jasnosc' tla Pbg = (R+G+B)/3
2. Wyznaczyc takie R,G,B dla tekstu by róznica jasnosci wyniosla np.
minimum 20: abs(Pbg - Ptxt) > 20

Mozna to chyba zrobic losujac pierwsza wartosc, dobierajac w miare
losowo druga, a trzecia z równania wyprowadzajac. Albo szukac
maksymalnej róznicy, ale wtedy zawsze tekst bedzie albo czarny, albo
bialy (zaleznie w która strone poszedl kolor tla).

Hmhm.
Pozdrawiam.

--
Tomasz bla Fortuna
jid: bla(at)af.gliwice.pl

Damian Sobota

Kamil Burzynski <K.Burzynski@usunto.adbglobal.com> napisa3(a):

> Co ladnie schowa napis przy wylosowaniu 128,128,128 :)

Hmm... ale ju? (255-kolor+128)%256 powinno daa dobre wyniki.

Ewentualnie mo?na sie bawia np. w konwersje RGB do HSV, ustawienie S=1
(maksymalne nasycenie koloru) i V=1 (maksymalne rozja?nienie koloru) i obrót H
o 180 stopni (je?li H niezdefiniowane, czyli w praktyce czesto ustawiane jako
-1, to ustawiamy H na dowolny k?t) etc. etc. Mo?na poeksperymentowaa z ró?nymi
modelami barw, najlepiej z jakimi? odpowiadaj?cymi postrzeganiu barw przez
cz3owieka.

DS.

--

Damian Sobota <damsob@NOSPAM.gazeta.pl> napisa3(a):

> Kamil Burzynski <K.Burzynski@usunto.adbglobal.com> napisa3(a):

> Hmm... ale ju? (255-kolor+128)%256 powinno daa dobre wyniki.

Zreszt? Kamil ju? o tym napisa3 (w prostszej formie).

DS.

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....