Transakcyjnosc w srodowisku heterogenicznym

thaidi

7/5/2007 8:23:00 PM

witam Wszystkich!

W g3owie jest koncepcja utworzenia swoistego TransactionManagera, który
koorydowa3by transakcje zachodz?ce w ?rodowisku w którym dzia3aj? systemy
ró?nych dostawców. Jako, ?e owe systemy s? ró?ne to i inaczej "gadaj?" -st?d
pomys3 wpiecia ich pod szyne ESB (bycmoze JBossESB). Tylko teraz powstaje
problem jak te transakcje ?ledzia i co gorsza - jak reagowaa w przypadku gdy
jaka? w po3owie dzia3ania sie uwiesi.
Jesli Ktokolwiek ma jakis pomys3 od czego by takiego TransactionManagera
zacz?a to bede bardzo wdzieczny za pomoc.
pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.
micha3

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....
3 Answers

zbyszekz

On Jul 5, 10:23 pm, "thaidi" <thaidi.SKA...@gazeta.pl> wrote:

> Jesli Ktokolwiek ma jakis pomysl od czego by takiego TransactionManagera
> zaczac to bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Popatrz jak dzialaja gotowce typu szyny ESB, nie wiem jak JBoss ale
ProcessServer czy prawie kazdy szanujacy sie serwer aplikacyjny taka
funkcjonalnosc maja.
Przy uproszczeniu do baz danych to dzialanie zapewnia two-phase-
commit.

--
ZZ@private

thaidi.WYTNIJ

ZbyszekZ <zbyszekz@gmail.com> napisa3(a):

> Przy uproszczeniu do baz danych to dzia3anie zapewnia two-phase-
> commit.

Ale problem jest taki, i? nie same bazy s? w u?ytku, czasem jest to np.
jakies urz?dzenie i w przypadku gdy transkacja sie w którym? miejscu wysypie
to trzeba podj?a jakie? dzia3ania kompensacyjne.
Do tego zastanawiam sie w jaki sposób te transakcje ?ledzia i jak izolowaa
zasoby z których korzystaj? gdy naprzyk3ad transakcja bedzie trwa3a 2 lub 3
dni.

On Jul 6, 3:26 pm, " " <thaidi.WYT...@gazeta.pl> wrote:

> Ale problem jest taki, iz nie same bazy sa w uzytku, czasem jest to np.
> jakies urzadzenie i w przypadku gdy transkacja sie w któryms miejscu wysypie
> to trzeba podjac jakies dzialania kompensacyjne.
> Do tego zastanawiam sie w jaki sposób te transakcje sledzic i jak izolowac
> zasoby z których korzystaja gdy naprzyklad transakcja bedzie trwala 2 lub 3
> dni.
> pozdrawiam

Wyglada na to ze chcesz wykonac interpreter BPEL :-),
poczytaj na www.omg.org.

--
ZZ@private