Skrypt, program ?.

patsy kensit

7/3/2007 12:29:00 PM

Mam problem do rozwiazania

1. Arkusz Excela z numerami telefonow (100-1000 numerow)
2. Musze wyslac sms'a za pomoca podlaczonego telefonu (model dowolny) na
jeden numer w tresci umieszczajac numer pobrany z Excela
3. Nastepnie na numer z ktorego wysylam sms'a przychodzi sms zwrotny o
tresci "numerwyslany kod"
4. Dane kopiowane sa do Excela w dwoch kolumnach "numerwyslany,kod",
ewentualnie data wyslania

Warunki:

Odpadaja bramki SMS'owe (musi byc wyslane z numeru komorki okreslonego)
SMS'y wysylane sa w partiach 200-300 sztuk.
Odpowiedzi sa pobierane i wrzucane z automatu.

Dostepne srodki: EXCEL, dowolny model telefonu komorkowego (dostepny na
polskim rynku).

Jak to zrobic?.
Prosze o porade lub oferte cenowa (niestety srodki mam na to ograniczone, ma
mnie to wyreczyc w pracy wiec place z walsnej kieszeni) :-(

Kontakt: agampraca@o2.pl

6 Answers

bulba008

patsy kensit pisze:
> [...]
> Prosze o porade lub oferte cenowa (niestety srodki mam na to ograniczone, ma
> mnie to wyreczyc w pracy wiec place z walsnej kieszeni) :-(

Lego Mindstorm NXT? Tylko czy utrzyma telefon?

Segmentation Fault

bulba008 wrote:

> Lego Mindstorm NXT? Tylko czy utrzyma telefon?

ROTFL :)

do smsowania zainteresuj sie gammu. Wystarczy skrypt w bash, perl, php
czy co wolisz. ?eby wspó3pracowa3o z excelem mo?esz zachowaa telefony
jako CSV i tak samo zapisywaa wyniki, albo u?ya jednego z wielu pakietów
otwieraj?cych xlsy. (np. zapytaj google perl xls).

Skoro p3acisz z w3asnej kieszeni i troche sie orientujesz w
programowaniu, radzi3 bym zrobia to samemu.

patsy kensit

> do smsowania zainteresuj siê gammu. Wystarczy skrypt w bash, perl, php
> czy co wolisz. ¯eby wspó³pracowa³o z excelem mo¿esz zachowaæ telefony
> jako CSV i tak samo zapisywaæ wyniki, albo u¿yæ jednego z wielu pakietów
> otwieraj±cych xlsy. (np. zapytaj google perl xls).

Ok, Gammu fajne tylko mam problem z konfigruacja IRDA-K510i

port = Com6: (tak rozpoznal po --searchphone)
model = ${CONNECTION:-$D_CONNECTION} (pobniez auto)
connection = irda/infraredat ???
synchronizetime = ${SYNCHRONIZETIME:-$D_SYNCHRONIZETIME} (auto)
logfile = ${LOGFILE:-$D_LOGFILE} (auto)
logformat = ${LOGFORMAT:-$D_LOGFORMAT} (auto)
use_locking = ${LOCKING:-$D_LOCKING}
gammuloc = ${GAMMULOC:-$D_GAMMULOC}

W katalogu z gammu jest skrypt gammu_config powinien on chyba automatycznie
wygenerowac "gammurc" a nie generuje, recznie nie wiem za bardzo co
poustawiac, z lini komend po --searchphone ladnie mi wyszukuje tel ale potem
z lini komend nie dziala juz --sendsms, savesms itp, tak samo jak nie mam
poprawnego configa nie moge korzystac z pythona.

Moze ktos wie jak ustwic konfiga w gammurc?.

patsy kensit

> do smsowania zainteresuj siê gammu. Wystarczy skrypt w bash, perl, php
> czy co wolisz. ¯eby wspó³pracowa³o z excelem mo¿esz zachowaæ telefony

Gammu , fajna sprawa, ale pytanie: jak uzyc bibliotek gammu w programach
pisanych w c++, mozna oczywiscie pisac w python'ie ale nie ma dobrego
kompilatora.
Wiec jak mozna uzywac gammu library w c++?

Segmentation Fault

patsy kensit wrote:

> [...]
> kompilatora.
> Wiec jak mozna uzywac gammu library w c++?

Co do IRDA-K510i to nie wiem; zapytaj twórców biblioteki. Co do jezyka,
to mo?na pisaa w c++, ale w tym wypadku to nie ma sensu, bo bedzie
trudniej. Tak czy siak bez poczytania dokumentacji sie nie obejdzie.

patsy kensit

> Co do IRDA-K510i to nie wiem; zapytaj twórców biblioteki. Co do jêzyka,
> to mo¿na pisaæ w c++, ale w tym wypadku to nie ma sensu, bo bêdzie
> trudniej. Tak czy siak bez poczytania dokumentacji siê nie obejdzie.

W Pythonie bardzo fajnie sie obsluguje telefona. Troche problemu jest z
konfiguracja polaczenia PC-tel ale jest to do opanowania. Samo wysylanie,
odbieranie danych z telefonu , sms'ow itp , chodzi super. Polecam gammu i
pythona kazdemu kto ma cos do zrobienia na laczu tel pc.

Pozdrawiam