Auto_ptr i tworzenie obiektu.

azot16

7/2/2007 3:37:00 AM

Witam.

Mam pytanie odnosnie std::auto_ptr. Chodzi mi o odroczone tworzenie
obiektu przechowywanego, czyli tworzenie go pózniej niz samego
auto_ptr. Podam przyklad a potem pytanie.

class AAA
{
void Fun_1();
void Fun_2()
typedef std::auto_ptr<Bitmap> PtrBitmap;
PtrBitmap ptr_bmp;
};

void AAA:Fun_1()
{
ptr_bmp = PtrBitmap(new Bitmap(100,100));
}

void AAA:Fun_2()
{
ptr_bmp = new Bitmap(100,100);
}

Obie funkcje dzialaja, ale która z nich jest waszym zdaniem bardziej
"poprawna politycznie"?

3 Answers

Tomek

azot16 pisze:

> class AAA
> {
> void Fun_1();
> void Fun_2()
> typedef std::auto_ptr<Bitmap> PtrBitmap;
> PtrBitmap ptr_bmp;
> };
>
> void AAA:Fun_1()
> {
> ptr_bmp = PtrBitmap(new Bitmap(100,100));
> }
>
> void AAA:Fun_2()
> {
> ptr_bmp = new Bitmap(100,100);
> }

U?ywasz Vc++ 2005?

Polecam ten w?tek: http://ti...

Mariusz Janicki

Zainteresuj sie funkcj? auto_ptr::reset.

Pozdrawiam.

azot16

> Uzywasz Vc++ 2005?
> Polecam ten watek:http://ti...

Zgadza sie, korzystam z VC++ 2005. Jesli zas chodzi o "auto_ptr =
new .." to jest to kod który odziedziczylem po poprzedniku i nie bylem
pewny czy poprzerabiac to na wersje "normalna" czy zostawic tak jak
jest. Wskazany przez ciebie link rozwiewa watpliwosci - przerabiam na
wersje normalna.