[C#] Aplikacja wspólpracujaca z baza lokalnie

javacoder1

6/30/2007 8:46:00 AM

Mam do napisania program który ma dzialac na komputerze lokalnym bez
polaczenia sieciowego i operujacy na ok 60 tys. rekordów. Pomyslalem,
ze zrobie to w ten sposób ze rekordy beda w pliku bazy MS Access ..mdb
w katalogu z programem. Przy ladowaniu programu bede wypelnial
dataseta danymi z bazy.
Myslicie ze to jest dobre rozwiazanie czy moze ma ktos jakas inna
propozycje jak to mozna zrobic lepiej. Chodzi o to ze dane musza
znajdowac sie na tym samym komputerze i oczywiscie jest mozliwosc
dodawania ale te 60 tys. rekordów ma sie instalowac razem z aplikacja.
Z góry dzieki za wszelkie sugestie czy komentarze

8 Answers

yamma

U?ytkownik "coder" <javacoder1@o2.pl> napisa3 w wiadomo?ci
> Mam do napisania program który ma dzia3aa na komputerze lokalnym bez
> po3?czenia sieciowego i operuj?cy na ok 60 tys. rekordów. Pomy?la3em,
> ?e zrobie to w ten sposób ?e rekordy bed? w pliku bazy MS Access .mdb

A dlaczego nie napiszesz ca3ej aplikacji w MS Access? Je?li natomiast chcesz
ju? koniecznie pisaa w C#, to u?yj pliku XML zamiast bazy accessowej.
..NETowe DataSety bardzo dobrze wspieraj? tak? strukture danych a nie musisz
sie martwia o to czy user posiada Accessa czy nie.

> w katalogu z programem.

Nie w katalogu z programem tylko w UserData albo ApplicationData. Je?li
u?ytkownik pracuje na koncie z ograniczonymi uprawnieniami, to nie ma
dostepu do zapisu do Program Files.
yamma

Wiktor Zychla

> ?e zrobie to w ten sposób ?e rekordy bed? w pliku bazy MS Access .mdb

zastanów sie jeszcze nad SqlServer Compact Edition. powinien bya zauwa?alnie
szybszy ni? JET a te? nie wymaga instalacji.

Wiktor Zychla

javacoder1

> A dlaczego nie napiszesz calej aplikacji w MS Access? Jesli natomiast chcesz
> juz koniecznie pisac w C#, to uzyj pliku XML zamiast bazy accessowej.
> .NETowe DataSety bardzo dobrze wspieraja taka strukture danych a nie musisz
> sie martwic o to czy user posiada Accessa czy nie.

Ale nie wystarczy mi sam plik zrobiony w MS Access - musi byc Access
zainstalowany?

> Nie w katalogu z programem tylko w UserData albo ApplicationData. Jesli
> uzytkownik pracuje na koncie z ograniczonymi uprawnieniami, to nie ma
> dostepu do zapisu do Program Files.

No tak tego nie uwzglednilem

> Ale nie wystarczy mi sam plik zrobiony w MS Access - musi bya Access
> zainstalowany?

Teoretycznie nie musi. Wystarczy zainstalowaa silnik MS Jet, który kiedy?
znajdowa3 sie w pakiecie MDAC. Niestety z jakich? wzgledów Microsoft ju? go
tam nie umieszcza, wiec w praktyce, AFAIK, musi. :-) Osobi?cie radzi3bym ci
pos3uchaa rady Wiktora i skorzystaa z MS SQL CE.
yamma

Robert Winkler

> [...]
> wzgledów Microsoft ju? go tam nie umieszcza, wiec w praktyce, AFAIK, musi. :-) Osobi?cie radzi3bym ci pos3uchaa rady Wiktora i

Jet nie wystarczy aby uruchomia aplikacje napisan? w Accessie
do czego? takiego stosujemy w firmie runtime accessa.
Aby uzyskaa prawo do jego redystrybucji nale?a3o
w przypadku starszych wersji Access'a kupia
Micosoft Office Developer, pó?niej Access 2003 Developer Extensions
który dostepny by3 albo jako niezale?ny produkt
albo te? w pakiecie z innymi narzedziami developerskimi.
Obecnie Access 2007 Developer Extensions dostepny jest za darmo
a 25 i 26 czerwca mo?na by3o nawet sciagnaa za darmo runtime accessa
niestety z powodu b3edu w instalce zosta3 on wycofany
i czekamy teraz na nowy build.

--
____________
Robert Winkler

yamma

U?ytkownik "Robert Winkler" <winkel@NOSPAMpoczta.fm> napisa3 w wiadomo?ci

> Jet nie wystarczy aby uruchomia aplikacje napisan? w Accessie
> do czego? takiego stosujemy w firmie runtime accessa.

Ale ten wymóg dotyczy ca3ej aplikacji w sensie: z formatkami, raportami czy
te? nawet je?li baza accessowa, to tylko przechowalnia danych? ZTCP, kiedy?,
gdy Jet by3 w MDACu do samych danych dobiera3em sie bez runtime'a (GUI
pisa3em w WinAPI).
yamma

Robert Winkler

> [...]
> danych? ZTCP, kiedy?, gdy Jet by3 w MDACu do samych danych dobiera3em sie bez runtime'a (GUI pisa3em w WinAPI).

Oczywi?cie konieczno?a posiadania runtimu dotyczy przypadku
kiedy ca3a aplikacja napisana jest w MS Access.

Je?li baza accessowa ma s3u?ya tylko do przechowywania danych
a caly kod z logik? umieszczony bedzie w zewnetrznym programie
to wystarczy MDAC i JET 4.0

Od czasów Windows 98 SE MDAC i JET s? intergraln? cze?ci? systemów operacyjnych
Windows 98 zawiera3 MDAC'a 2.1 chyba i JET'a 3
JET 4 dostarczany by3 z Windows ME, 2000 i obecnie dostepny jest w XP i Vista
Oto aby w systemach znajdowa3a sie aktualna (po3atana) wersja
dbaj? us3ugi Windows Update i Microsoft Update

Obecnie samego JET'a 4.0 pobraa mo?na z
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=pl&FamilyID=2deddec4-350e-4cd0-a12a-d7...
gdyby kto? w systemie nie mia3 JET'a 4.0 z ServicePack 8

PS.
Osobi?cie odradzam stosowania plików accessowych
pisz?c w C# lepiej zastosowaa SQL Server 2005 Compact Edition
albo silnik SQLite który jest od SQL CE jeszcze mniejszy
--
Robert Winkler

Jakub Debski

After serious thinking coder wrote :
> Mam do napisania program który ma dzia3aa na komputerze lokalnym bez
> po3?czenia sieciowego i operuj?cy na ok 60 tys. rekordów.

http://www.google.com/search?q=ADO.NET+Data+Provider+...

pozdrawiam
Jakub