asembler identyfikacja procesora

Anthony Zimmer

6/28/2007 1:10:00 PM

Witam,

Mam pytanie jaki rozkaz sluzy do identyfikacji procesora w komputerze PC w
jezyku asembler ?

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....
6 Answers

Stachu 'Dozzie' K.

On 28.06.2007, Anthony Zimmer <vvw.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
> Witam,
>
> Mam pytanie jaki rozkaz sluzy do identyfikacji procesora w komputerze PC w
> jezyku asembler ?

Przejrzyj sobie pl.comp.lang.asm. By3o niedawno.

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

lgromanowski

On 28 Cze, 15:10, "Anthony Zimmer" <vvw.WYT...@gazeta.pl> wrote:
> Witam,
>
> Mam pytanie jaki rozkaz sluzy do identyfikacji procesora w komputerze PC w
> jezyku asembler ?

Czesc,
"CPUID" - poszukaj o niej w manualach Intela lub AMD
(na pl.comp.lang.asm tez co nieco na jej temat znajdziesz).

pozdrawiam,
Lukasz

Anthony Zimmer

lgromanowski@gmail.com napisa3(a):

Ok, Dzieki! :)

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....

Sebastian Kaliszewski

Anthony Zimmer wrote:
> Mam pytanie jaki rozkaz sluzy do identyfikacji procesora w komputerze PC w
> jezyku asembler ?

CPUID

\SK

Daniel Janus

Dnia 28.06.2007 Anthony Zimmer <vvw.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa3/a:

> Witam,
>
> Mam pytanie jaki rozkaz sluzy do identyfikacji procesora w komputerze PC w
> jezyku asembler ?

CPUID (na procesorach x86 od 486 wzwy?).

http://www.sandpile.org/ia32...

--
Daniel 'Nathell' Janus, GG #1631668, przesunmalpe@nathell.korpus.pl
create_initial_thread(initial_function);

Bogdan (bogdro)

Anthony Zimmer pisze:
> Witam,
>
> Mam pytanie jaki rozkaz sluzy do identyfikacji procesora w komputerze PC w
> jezyku asembler ?

Wszyscy zgodnie podali CPUID, ale procesory, które nie mia3y tej
instrukcji, te? mo?na wykrya i odró?nia, choa te procedury trudno
nazwaa "rozkazem". Je?li jeste? zainteresowany (tzn. to pytanie nie
s3u?y3o tylko do jakiego? testu/pracy domowej), to przeczytaj
http://rudy.mif.pg.gda..../dos/c...
lub
http://rudy.mif.pg.gda..../linux/cpu_tut_...
w zale?no?ci od docelowego systemu. Po szczegó3y CPUID (jak wykrya
model procesora i jego cechy) siegnij do podreczników Intela na
stronie http://developer.intel.com/design/Pentium4/manuals/ind...
(Intel Architecture Software Developer's Manual, tom 2A). AMD te?
swoje ma, ostatnio widziane na
http://www.amd.com/us-en/Processors/DevelopWithAMD/0,,30_2252_739_70...

RBIL te? ma do?a dobry opis CPUID.

Na pl.comp.lang.asm tak?e zapraszam swoj? drog? :)

--
Pozdrawiam/Regards - Bogdan (Linux & FreeDOS)
Kurs asemblera x86 (DOS & Linux): http://rudy.mif.pg.gda....