Jaki proces trzyma plik

Borneq

6/27/2007 9:50:00 AM

Jak dla pliku o zadanej ?cie?ce stwierdzia jakie procesy go trzymaj?, jak
uwolnia taki i plik oraz skasowaa?

26 Answers

Stachu 'Dozzie' K.

On 27.06.2007, Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl> wrote:
> Jak dla pliku o zadanej ?cie?ce stwierdzia jakie procesy go trzymaj?, jak
> uwolnia taki i plik oraz skasowaa?

lsof, kill(), unlink()

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

Borneq

U?ytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <dozzie@dynamit.im.pwr.wroc.pl.nospam>
napisa3 w wiadomo?ci news:slrnf84d0k.td2.dozzie@edq.zsh.bash.org.pl...
> lsof, kill(), unlink()

A w Windows?

Stachu 'Dozzie' K.

> [...]

A to nie wiem.

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

Adam 'Chloru' Drzewososki

Dnia 27.06.2007 Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl> napisa3/a:
> U?ytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <dozzie@dynamit.im.pwr.wroc.pl.nospam>
> napisa3 w wiadomo?ci news:slrnf84d0k.td2.dozzie@edq.zsh.bash.org.pl...
>
> A w Windows?

Process explorer.

Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Bodzio Podolak, Jr.

Borneq wrote:

> A w Windows?
Filemon.exe od Sysinternals?
Uk3ony.

Borneq submitted this idea :
> Jak dla pliku o zadanej ?cie?ce stwierdzia jakie procesy go trzymaj?, jak
> uwolnia taki i plik oraz skasowaa?

programowo - sprawdzaj?c i zamykaj?c uchwyty. Potrzebny do tego
sterownik.

azot16

> Jak dla pliku o zadanej sciezce stwierdzic jakie procesy go trzymaja, jak uwolnic taki i plik oraz skasowac?

Ja korzystam z Unlocker-a (freeware). Integruje sie z powloka
(ContextMenu) i bez problemu odnajduje proces "blokujacy" dany plik.
Mozna tez za jego pomoca "ubic" dany proces - oczywiscie wszystko
zalezy od uprawnien usera.

http://ccollomb.free.f...

Borneq

U?ytkownik "Jakub Debski" <debski.jakub@wp.pl> napisa3 w wiadomo?ci
> programowo - sprawdzaj?c i zamykaj?c uchwyty. Potrzebny do tego sterownik.

Chodzi mi o rozwi?zanie programowe. gdzie mo?na dowiedziea sie wiecej
szczegó3ów (nazwy funkcji) ?

Pozdrawiam

Tomcio

to sprzetowo tez to mozna zrobic ???!

--
Tomcio

> Chodzi mi o rozwi?zanie programowe. gdzie mo?na dowiedziea sie wiecej
> szczegó3ów (nazwy funkcji) ?

http://www.google.com/search?q=process+object+ha...

da sie te? bez sterownika, choa mog? wyst?pia problemy z przywilejami.

http://www.codeguru.com/Cpp/W-P/files/fileio/article....