Nauka Javy - od czego zaczac?

Maciek

6/23/2007 2:22:00 PM

Witam!

Zamierzam zacz?a nauke Javy. W zwi?zku z tym mam kilka pytan:

- Jaka jest dobra ksi??ka (najchetniej po polsku, ewentualnie angielski
nie bedzie problemem) dla pocz?tkuj?cych - chodzi mi o to, ?eby nie
rzuca3a od razu na g3ebok? wode, ale te? nie robi3a zbytnich uproszczen,
które potem mog? sie zem?cia. Szukam czego?, co mo?na sobie kupia w
papier-wersji ;)

- Jakie s? najlepsze strony dotycz?ce Javy? Oczywi?cie moge poszukaa w
google, ale chcia3bym trafia od razu na co? tak "klasycznego" jak dla
C++ jest cppreference.com

- Jakie wybraa zintegrowane ?rodowisko programistyczne
(edytor+kompilator)? Produkty Borlanda (chyba teraz zmienili nazwe) jak
zwykle pewnie nie s? dobrym wyborem na pocz?tek ;) ? Dla informacji -
programuje zarówno pod Windows jak i pod Linuxem, wiec prosi3bym o
informacje, jakie s? najlepsze (i najlepiej darmowe) ?rodowiska do obu
tych systemów. Nie zalezy mi zbytnio, by na obu systemach by3o to to
samo ?rodowisko

To tyle. Dodam jeszcze tyle, ?e znam C++ w stopniu podstawowym (ogólnie
- programowanie obiektowe, biblioteka standardowa, STL, strumienie itp.
- taka klasyka ;)

Dzieki za pomoc :)

Maciek
?ycze mi3ego dnia :)

9 Answers

Maciek

Jeszcze ma3y upgrade pytania:

- Czy J2SE to jest to jest miedzy innymi to co?, co instaluje mi sie w
przegl?darce? Chyba nie... :/ W ka?dym razie pod Wind? mam w Panelu
Sterowania jaki? Java Control Panel

SOCAR

Dnia Sat, 23 Jun 2007 16:21:54 +0200, Maciek napisa3(a):

> [...]
> rzuca3a od razu na g3ebok? wode, ale te? nie robi3a zbytnich uproszczen,
> które potem mog? sie zem?cia. Szukam czego?, co mo?na sobie kupia w

Java Core Podstawy (jest te? druga cze?a Techniki Zaawansowane) jest
ca3kiem niez3? (a nawet porwa3bym sie na stwierdzenie ?e lepsza ni?
"Thinking in java")

> - Jakie s? najlepsze strony dotycz?ce Javy?
java.com ?

> - Jakie wybraa zintegrowane ?rodowisko programistyczne
> (edytor+kompilator)?

NetBeans 5.5. Jezeli masz zapedy masochistyczne to Eclipse.

--
SOCAR

SOCAR

Dnia Sat, 23 Jun 2007 16:25:37 +0200, Maciek napisa3(a):

> Jeszcze ma3y upgrade pytania:
>
> - Czy J2SE to jest to jest miedzy innymi to co?, co instaluje mi sie w
> przegl?darce? Chyba nie... :/ W ka?dym razie pod Wind? mam w Panelu
> Sterowania jaki? Java Control Panel

J2SE to skrót od Java2 Standard Edition. To co Ci sie "instaluje w
przegl?darce" to przewa?nie Java JRE (Java Runtime Envoirment) lub JVM
(Java Virtual Machine) czyli ?rodowisko wymagane do uruchamiania kodu
zarz?dzanego przez wirtualn? maszyne. Pojecie J2SE jest pojeciem odnosz?cym
sie "troche" do standardu kodowania i platformy docelowej. Z
"popularniejszych" istniej? jeszcze J2ME (Java2 Micro Edition - dla
telefonów komórkowych etc)i J2EE (Java2 Enterprise Edition). J2SE jest
podstaw? do nauki Javy (IMO).
--
SOCAR

Maciek

SOCAR pisze:
> Java Core Podstawy (jest te? druga cze?a Techniki Zaawansowane) jest
> ca3kiem niez3? (a nawet porwa3bym sie na stwierdzenie ?e lepsza ni?
> "Thinking in java")

Dzieki. Na pewno obejrz? j? sobie w ksiegarni.

> java.com ?

A my?la3em, ze pod latarni? najciemniej ;)

> NetBeans 5.5. Jezeli masz zapedy masochistyczne to Eclipse.

Dzieki za pomoc

Maciek
?ycze mi3ego dnia :)

Marcin A. Guzowski

SOCAR wrote:

> NetBeans 5.5. Jezeli masz zapedy masochistyczne to Eclipse.

E tam.

Marcin Guzowski
http://guz...

Bodzio Podolak, Jr.

Maciek wrote:

> - Jakie s? najlepsze strony dotycz?ce Javy?
www.ibm.com/developerworks/

cut

U¿ytkownik "SOCAR" <socar@iv.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Dnia Sat, 23 Jun 2007 16:21:54 +0200, Maciek napisa³(a):

> Java Core Podstawy (jest te¿ druga czê¶æ Techniki Zaawansowane) jest
> ca³kiem niez³± (a nawet porwa³bym siê na stwierdzenie ¿e lepsza ni¿
> "Thinking in java")

Popieram, TIJ to ceg³a z filozofi± nie wiadomo do czego potrzebn±. Pamiêtam,
¿e w³a¶nie w "Java Core Podstawy" by³o w³a¶nie to, czego potrzebowa³em przy
nauce nowego jêzyka (java) i technologii (j2se).

> java.com ?

Raczej: http://jav... jest przeznaczone dla developerów. Zw³aszcza
specyfikacja jest bardzo potrzebna: http://jav...j2se/1.5.0/docs/api/
.
Java.com jest dla zwyk³ego usera, aby ³atwo móg³ pobraæ JRE.

> NetBeans 5.5. Jezeli masz zapêdy masochistyczne to Eclipse.

Popieram. Zw³aszcza jak za parê lat przyjdzie ci pracowaæ z JEE. W Eclipse
tutorial typu "pierwszy krok" ma 50 stron A4 (pdf). Dla NetBeans'a tutorial
jest krótki i pokrywa 400% wiêcej materia³u.
Aczkolwiek nie wiem czego u¿ywaj± "zawodowcy" - ja w javie na szczê¶cie nie
pracuje :)

> --
> SOCAR

Radoslaw Jocz

poszujaj w necie jakas ksiazke
Jamesa Goslinga

http://books.google.com/books?q=james+gosling&btnG=Se...
http://en.wikipedia.org/wiki/Jam...

na poczatek moze cos takiego:
Ken Arnold, James Gosling, David Holmes, The Java Programming Language,
Fourth Edition, Addison-Wesley Professional, 2005, ISBN 0-321-34980-6

moja nauka Javy zaczela sie od wlasnie pierwszego wydania tej ksiazki
(w polskim tlumaczeniu) i dobrze to wspominam
(jednak to bylo dawno i warto siegnac po nowsze wydanie)

LC

Java 2 core podstawy i NetBeans 5.5 (lub 6.0)