SCons a Doxygen

Zbyszek Malec

6/22/2007 3:07:00 PM

Za http://www.scons.org/wiki/Doxy... utworzy3em sobie doxygen.py.
Mój SConstruct wygl?da nastepuj?co:

# scons buildfile

# the doxygen.py file needs to be in toolpath
env = Environment(tools = ["default", "doxygen"], toolpath = '.')
env.Doxygen("Doxyfile")

Zmiana ?cie?ki na inn? powoduje wypisanie b3edu przez doxygena ?e takiego
pliku nie ma, wiec ?cie?ka jest ok.
Mimo to SCons nie buduje mi dokumentacji do mojego kodu. Wyj?cie sconsa:

scons: Reading SConscript files ...
scons: done reading SConscript files.
scons: Building targets ...
scons: `.' is up to date.
scons: done building targets.

Przy czym jest to czysty build, poprzedzony wywo3aniem sconsa z opcj? -c.
Odpalenie z reki doxygena z tego samego katalogu dzia3a poprawnie. Kto?
mo?e ma jaki? pomys3 od czego zacz?c poszukiwania b3edu?

--
Zbyszek Malec Ustronie 104
jid: zbyszanna@jid.pl

Rob Wolfe

Zbyszek Malec <zbyszanna@tlen.pl> writes:

> Za http://www.scons.org/wiki/Doxy... utworzy3em sobie doxygen.py.

To zale?y w jaki sposób pobra3e? ten modu3. Je?li skopiowa3e? za3?cznik
z tej strony, to jest tam b3?d, a je?li przeklei3e? z html-a, to powinno
bya OK.
W ka?dym razie prawid3owa wersja funkcji generate jest taka:

<code>
def generate(env):
"""
Add builders and construction variables for the
Doxygen tool. This is currently for Doxygen 1.4.6.
"""
doxyfile_scanner = env.Scanner(
DoxySourceScan,
"DoxySourceScan",
scan_check = DoxySourceScanCheck,
)

import SCons.Builder
doxyfile_builder = SCons.Builder.Builder(
action = "cd ${SOURCE.dir} && ${DOXYGEN} ${SOURCE.file}",
emitter = DoxyEmitter,
target_factory = env.fs.Entry,
single_source = True,
source_scanner = doxyfile_scanner,
)

env.Append(BUILDERS = {
'Doxygen': doxyfile_builder,
})

env.AppendUnique(
DOXYGEN = 'doxygen',
)
</code>

Zwróa uwage na parametr `action` `Buildera`. Tam jest odpalane polecenie
doxygen i kluczowe jest z jakiego katalogu bedzie odpalone.

P.S.
W3a?ciwie to chyba na odpowiedzi na temat sconsa mia3by?
nieco wieksze szanse na pl.comp.lang.python, ale pewien
nie jestem. ;)

--
pozdrawiam
Rob