Refactoring w VS 2005

azot16

6/22/2007 1:13:00 AM

Witam.

1. Próbowalem zrobic Refactoring klasy korzystajac z informacji z
helpa - skonczylo sie tym, ze nacisnalem Ctrl+H i zmienilem wszystko
recznie. To co jest w helpie zupelnie nie przystaje do tego co mam w
VS - czy ktos wie jak wywolac "Class Details Window"?

2. Mam tez pytanie odnosnie "Class Diagram" - w helpie jest pozycja
"How to: Add Class Diagrams to Projects". Czytamy w niej "In the
templates pane of the Add New Item dialog box ... double-click Class
Diagram" - u mnie nie ma tam czegos takiego jak "Class Diagram" -
móglby mi ktos wyjasnic gdzie w VS 2005 znalezc ten "Class Diagram"?

4 Answers

Robert Winkler

> [...]
> helpa - skonczy3o sie tym, ?e nacisn?3em Ctrl+H i zmieni3em wszystko
> recznie. To co jest w helpie zupe3nie nie przystaje do tego co mam w
> VS - czy kto? wie jak wywo3aa "Class Details Window"?
>
> 2. Mam te? pytanie odno?nie "Class Diagram" - w helpie jest pozycja
> "How to: Add Class Diagrams to Projects". Czytamy w niej "In the
> templates pane of the Add New Item dialog box ... double-click Class
> Diagram" - u mnie nie ma tam czego? takiego jak "Class Diagram" -
> móg3by mi kto? wyja?nia gdzie w VS 2005 znale?a ten "Class Diagram"?

Napisz jak? masz wersje Visual Studio
W zale?no?ci czy masz wersje Express, Standard, Profesional
Application Developer/Designer/Tester, Team Suite
masz dostep do innego zestawu narzedzi.

Mo?liwo?ci refactoringu w samym VS s? delikatnie mówi?c ograniczone
w porównaniu na przyk3ad do tego co eferuje Eclipse
Microsoft nie rozszerza ich gdy? nie chce konkurowaa z w3asnymi partnerami
przygotowyj?cymi tego typu rozwi?zania jako dodatki do VS
Wed3ug mnie najciekawszy wydje sie bya ReSharper
http://www.jetbrains.com/...
ale podkre?lam ?e jest to moj prywatna opinia.

--
____________
Robert Winkler

azot16

> Napisz jaka masz wersje Visual Studio

Chodzi mi o wersje VS Team Suite. Po za tym jak pisalem w poprzednim
mailu korzystalem z porad z help-a, wiec czy nie jest tak, ze w
zaleznosci od wersji VS instaluje sie odpowiednia wersja help-a?

> Wedlug mnie najciekawszy wydaje sie byc ReSharperhttp://www.jetbrains..com/...

Mnie interesuje refactoring w VC++, a podany przez ciebie plugin zdaje
sie, ze obsluguje tylko VC#.

Robert Winkler

> Chodzi mi o wersje VS Team Suite. Po za tym jak pisa3em w poprzednim
> mailu korzysta3em z porad z help-a, wiec czy nie jest tak, ?e w
> zale?no?ci od wersji VS instaluje sie odpowiednia wersja help-a?

"Help" a raczej MSDN Library, bo tak nazywa sie dokumentacja
instalowana razem w Visual Studio, jest tylko jeden
i instaluje sie ze wszystkimi wersjami Visual studio w tej samej postaci.
Jest to przekonwertowana do pracy w trybie offline
dokumentacja dostepna normalnie na stronie WWW pod adresem
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/de...
Uzupe3niona o artyku3y z MSDN Magazine
http://msdn.microsoft.co...
i dokumenty z http://support.micr...

> Mnie interesuje refactoring w VC++, a podany przez ciebie plugin zdaje
> sie, ?e obs3uguje tylko VC#.

Pisa3e? ?e chcesz dodaa do projektu Class Diagram
jako ?e jest on dostepny tylko dla projektów C#, VB i J#
nie s?dzie3em ?e mo?esz pisaa z C++.
Za 99$ mo?esz skorzystaa z http://www.devexpress.com/Products/NET/IDETools...
Z tego dodatku nie korzysta3em, mam w pracy z tej firmy
jedynie kilka kontrolek (w projektach w C#)
i spisuj? sie wy?mienicie.

PS.
Za darmo mo?esz ?ci?gn?a i korzystaa z Refactor!T for C++
http://www.devexpress.com/Products/NET/IDETools/Re...
--
____________
Robert Winkler

azot16

> Pisales ze chcesz dodac do projektu Class Diagram
> jako ze jest on dostepny tylko dla projektów C#, VB i J#

I tu lezy problem. Ja w MSDN mam wlaczone filtrowanie wg "Visual C++"
i mimo, ze jak twierdzisz refactoring dla VC++ jest niedostepny to
MSDN pokazuje mi pozycje "Refactoring Classes and Types" - i to mnie
zmylilo.

> Za darmo mozesz sciagnac i korzystac z Refactor!T for C++http://www.devexpress.com/Products/NET/IDETools/Re...

Dzieki za linka.