emacs c++ browser

abanowicz tomasz

6/20/2007 3:22:00 PM

Witajcie
Czy znacie jakies rozszezenie emacsa umozliwiajace wygodne parsowanie
kodu c++.
Mam na mysli konkretny przyklad.
Zalozmy ze mamy nastepujacy program w C++:

class Human
{
public:
void show(void) { cout << "It's me"; }
void show(int age) { cout << "I'm " << age << " years old"; }

}

class Animal
{
public:
void show(void) { cout << "This is animal"; }
void show (int age) { cout "It is " << age << " years old"; }

}

int main (void)
{
Human Adam;
Animal Bambi;

Adam.show();
Adam.show(20);
Bambi.show();
Bambi.show(3);
}

Chcialbym skoczyc do funkcji Bambi.show(3) za pomoca jednej komendy.
Ustawiam wiec kursor na Bambi.<show>(3) i wykonuje komende.

Czy istnieje jakies narzedzie pod emacsa, ktore to umozliwia.
Zdaje sobie sprawe ze w niektorych przypadkach moze to byc bardzo
klopotliwe, wiec wtedy spodziewalbym sie zeby emacs wyswietlal liste
mozliwych funkcui i ja moglbym sobie wybrac do ktorej funkcji ma
skoczyc.

dziekuje za pomoc

1 Answer

mina86

abanowicz tomasz <pawlaczus@yahoo.com> writes:

> [...]
> Ustawiam wiec kursor na Bambi.<show>(3) i wykonuje komende.
>
> Czy istnieje jakies narzedzie pod emacsa, ktore to umozliwia.

Tak. <URL:http://www.emacswiki.org/cgi-bin/wiki/JumpToDefi....
Chocia? je?eli to ma dzia3aa w obrebie ca3ego projektu (wiele plików) to
wygl?da na to, ?e bedziesz musia3 zainstalowaa Semantic lub Emacs Code
Browser (ECB). Mo?esz te? spróbowaa co? poczarowaa z plikami TAGS.

Spróbuj te? uruchomia Speedbar (M-x speedbar RET) i tam bedziesz mia3
ca3? hierarchie klas i wszystkie funkcje etc. Imenu te? jest ca3kiem
przyjemne.

--
Pozdrawiam _ _
.o. | Wasal Jasnie Oswieconej Pani Informatyki o' \,=./ `o