oszukac jpeg'a ;-

Krzysztof Piecuch

6/18/2007 7:38:00 AM

Witam!!!

Potrzebuje utworzya pusty plik graficzny o znacznych rozmiarach
(co? ko3o) 23000x18000. Niestety za ma3o RAM'u ;-(, gdy?
i pod M$ jak i pod linuxem GIMP sie wyk3ada próbuj?c utworzya plik
ponad 3 GB. Próbowa3em zmienia rozdzielczo?a w nag3ówku pliku
i o ile ta operacja powoduje, ?e programy poprawnie pokazuj?
(identify pod linuxem) rozmiar to ju? takiego pliku otworzya sie nie da.

Czy jest mo?liwo?a spreparowania takiego pliku?

Pozdrawiam

PS.

Uprzedzaj?c pytania odpowiadam, ?e plik ten jest mi potrzebny do
odtworzenia struktury plików przy pomocy programu zoomify.
8 Answers

Kamil Burzynski

Krzysztof Piecuch <kris_gor@poczta.onet.pl> wrote:

> Czy jest mozliwosc spreparowania takiego pliku?

Probowales pakietu ImageMagick? Cos w stylu
convert xc:blue -resize 23000x18000 obrazek.jpg
Nie wiem ile pamieci to zezre, ale Gimp moze nie byc najlepszym
wyznacznikiem w tej kwestii..

--
Best regards from
Kamil Burzynski

Krzysztof Piecuch

Kamil Burzynski napisa3(a):

> Probowales pakietu ImageMagick? Cos w stylu
> convert xc:blue -resize 23000x18000 obrazek.jpg
> Nie wiem ile pamieci to zezre, ale Gimp moze nie byc najlepszym
> wyznacznikiem w tej kwestii..

Tzn. próbowa3em (bez tej opcji xc:blue), ale po 0.5h czekania da3em
sobie spokój. Mo?e jakbym na noc zostawi3 to kto wie ;-).
Poza tym ImageMagic (mam odczucie), ?e jest bardzo, ale to bardzo wolny,
choa niezast?piony w niektórych przypadkach jak chocia?by klejenie obrazków.

Mateusz Loskot

Krzysztof Piecuch wrote:
> [...]
> i o ile ta operacja powoduje, ?e programy poprawnie pokazuj?
> (identify pod linuxem) rozmiar to ju? takiego pliku otworzya sie nie da.

Zerknij na GDAL (http://www...), gdzie zale?nie od zastosowanego
kodeka masz ograniczenia 2GB, 4GB do no limit przy wkompilowanej
obs3udze Kakadu.

http://www...formats_list.html

Mateusz Loskot
http://mateusz....

Krzysztof Piecuch

Dnia 18.06.2007 Mateusz Loskot <see.my@signature.net> napisa3/a:

> Zerknij na GDAL (http://www...), gdzie zale?nie od zastosowanego
> kodeka masz ograniczenia 2GB, 4GB do no limit przy wkompilowanej
> obs3udze Kakadu.
>
> http://www...formats_list.html

Pomog3o. Dziekuje.

--
****** Krzysztof Piecuch ******
sp9rqa@radioam.net

camel

On 2007-06-18 09:38:17 +0200, Krzysztof Piecuch <kris_gor@poczta.onet.pl> said:

> [...]
> (identify pod linuxem) rozmiar to ju? takiego pliku otworzya sie nie da.
>
> Czy jest mo?liwo?a spreparowania takiego pliku?

S3uchaj.... Photoshop twierdzi, ?e taki plik ma 1.16 GB... utworzy3 go,
pokolorowa3 i zapisa3 do JPEGA w czasie poni?ej minuty wraz z otwarciem
programu. Nie zapomnia3e? czasami zera w wymiarach pliku?

--
-Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

Mateusz Loskot

camel wrote:

> S3uchaj.... Photoshop twierdzi, ?e taki plik ma 1.16 GB

Racja, taki jest nominalny rozmiar pliku o takich
wymiarach z 24-bit na piksel.

Mateusz Loskot
http://mateusz....

Krzysztof Piecuch

camel napisa3(a):

> S3uchaj.... Photoshop twierdzi, ?e taki plik ma 1.16 GB... utworzy3 go,
> pokolorowa3 i zapisa3 do JPEGA w czasie poni?ej minuty wraz z otwarciem
> programu. Nie zapomnia3e? czasami zera w wymiarach pliku?

Skoro tak piszesz to pewnie tak jest ;-). Niestety nie mam photoshopa'a
(ba nawet windowsa w domu nie mam ...)
GIMP w ka?dym razie tak mi napisa3, ale otworzy3 (po 3adnych paru
minutach, ale to ju? wina mojego leciawego sprzetu ATHLON 1.3G i nieco
ponad 300MB ram'u). Problem sie pokaza3 przy zapisie takiego pliku.
Zapis doszed3 do ok 70% i stan?3, po czym napisa3, ?e nie mo?e utworzya
takiego pliku. W ka?dym razie gadl go utworzy3 i faktycznie ma nieco
ponad 1G.

W ka?dym razie za pomoc dziekuje i pozdrawiam.

Mateusz Loskot

Krzysztof Piecuch wrote:
> W ka?dym razie gadl go utworzy3 i faktycznie ma nieco
> ponad 1G.

Tak, bo jak wspomnia3em to jest nominalny rozmiar tego rastra:

width * height * number of bands * number of bytes per sample

co w Twoim przypadku najpewniej jest:

23000 * 18000 * 3 * 1

3 - bo RGB to 3 bandy
1 - bo jednostka ka?dego kana3u to 8 bitów

Oczywi?cie po kompresji, fizyczny rozmiar pliku
jest inny (zwykle mniejszy ;-)) od rozmiaru nominalnego.

Mateusz Loskot
http://mateusz....