[c] pthread_create

Maciej Browarczyk

6/17/2007 12:55:00 PM

Witam po raz pierwszy :)
Mam oto taki problem:
Wywoluje funkcje pthread_create(&watekA, NULL, trapezyW, &xp);
No i wszystko byloby ok gdyby nie to, ze zamiast xp musze przekazac do
niej xp i xk :). Powiedziano mi, zeby to zrobic struktura tak wiec do
maina dorzucilem:
struct dane
{
double xp;
double xk;
}

Ale..co dalej? Prosze o wyjasnienie/rozwiazanie problemu na tacy, bo
jestem laikiem jesli chodzi o programowanie.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Zbyszek Malec

Dnia Sun, 17 Jun 2007 14:54:45 +0200, Maciej Browarczyk napisa3(a):

> [...]
>
> Ale..co dalej? Prosze o wyjasnienie/rozwiazanie problemu na tacy, bo
> jestem laikiem jesli chodzi o programowanie.

struct dane mojeDane;
pthread_create(&watekA, NULL, trapezyW, &mojeDane);

--
Zbyszek Malec Ustronie 104
jid: zbyszanna@jid.pl

Maciej Browarczyk

U?ytkownik Zbyszek Malec napisa3:

[cut]

> struct dane mojeDane;
> pthread_create(&watekA, NULL, trapezyW, &mojeDane);

[maciek@oktiron ~]$ gcc beta.c -o beta -lm -lpthread
beta.c: In function `main':
beta.c:94: error: two or more data types in declaration of `mojeDane'
beta.c:102: error: `dane' undeclared (first use in this function)
beta.c:102: error: (Each undeclared identifier is reported only once
beta.c:102: error: for each function it appears in.)

:/

--
Pozdrawiam,
Maciek

Zbyszek Malec

Dnia Sun, 17 Jun 2007 15:06:09 +0200, Maciej Browarczyk napisa3(a):

> [...]
> beta.c:102: error: (Each undeclared identifier is reported only once
> beta.c:102: error: for each function it appears in.)

Ale doda3e? definicje swojej struktury wcze?niej?

--
> [...]

U?ytkownik Zbyszek Malec napisa3:

[cut]

> Ale doda3e? definicje swojej struktury wcze?niej?

Rzuc okiem prosze na to:

int main()
{
struct dane
{
double xp;
double xk;
}
struct dane mojeDane;

int czas;
char c[1];

<dalsza czesc programu>

pthread_t watekA, watekB;
pthread_create(&watekA, NULL, trapezyW, &mojeDane);
pthread_create(&watekB, NULL, prostokatyW, &mojeDane);

--
Pozdrawiam,
Maciek

gophi.at.chmurka.net

Spinacz biurowy, Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@nospamwiedzmin.org>!

--
Adam Wysocki * Warszawa * http://www.ch... * GSM: 514 710 213
FidoNet: 2:480/138, SWL: SP5-250730, QTH: KO02MF, CB: 19 |ródmie?cie

Maciej Browarczyk

U?ytkownik Adam Wysocki napisa3:

[cut]

struct dane;
O to chodzilo?
Jak tak to nadal nie lata.

eta.c: In function `main':
beta.c:94: error: storage size of `mojeDane' isn't known
[...]

Mateusz Loskot

Maciej Browarczyk wrote:
> U?ytkownik Adam Wysocki napisa3:
>
> [cut]

> struct dane;
> O to chodzilo?

Chodzi3o o ?rednik po definicji 'dane':

struct dane
{
double xp;
double xk;
};
----^^^^

Pozdrawiam
--
Mateusz Loskot
http://mateusz....

Maciej Browarczyk

U?ytkownik Mateusz Loskot napisa3:

[cut]

> Chodzi3o o ?rednik po definicji 'dane':

Nadal jest cos zle, wywala mi, ze dane undeclared :/

--
Pozdrawiam,
Maciek

Lopez

Maciej Browarczyk napisa3(a):
> U?ytkownik Zbyszek Malec napisa3:
>
> [cut]

> Rzuc okiem prosze na to:
>
> int main()
> {
> struct dane
> {
> double xp;
> double xk;
> }

struct dane {
double xp;
double xk;
}; // <- brakowalo srednika

ale lepiej bedzie jak przeniesiesz definicje tej struktury
prze main oraz przed funkcje "trapezyW" i "prostokatyW"
bo one tez beda korzystac z tej informacji.

> [...]
>
> pthread_t watekA, watekB;
> pthread_create(&watekA, NULL, trapezyW, &mojeDane);
> pthread_create(&watekB, NULL, prostokatyW, &mojeDane);

U?ytkownik Lopez napisa3:

[cut]

> ale lepiej bedzie jak przeniesiesz definicje tej struktury
> prze main oraz przed funkcje "trapezyW" i "prostokatyW"
> bo one tez beda korzystac z tej informacji.

Przenioslem przez maina i te dwie funkcje, dodalem srednik na koncu
definicji i nadal pokazuje, ze zmienna dane nie jest zdefiniowana.

--
Pozdrawiam,
Maciek