Pomoc przy napisaniu programu w assamblerze

sphinx

5/31/2007 5:20:00 PM

Czy mógl by ktos podpowiedziec jak napisac kod programu w assamblerze
który wyswietla wartosc rejestru ax w postaci dziesietnej. (potrzebuje
taki programik na zajecia z assamblera) przeszukalem google i nic .. z
kursów nie wiele rozumiem doszedlem jak na razie do wyswietlenia hello
world (strasznie co) programik musi byc w masm611. Jesli mógl by ktos
pomóc ...

14 Answers

Damian 'legion' Szuberski

On 2007-05-31, sphinx wrote:
> Czy mógl by kto? podpowiedziea jak napisaa kod programu w assamblerze
> który wy?wietla wartosa rejestru ax w postaci dziesietnej. (potrzebuje
> taki programik na zajecia z assamblera) przeszuka3em google i nic .. z
> kursów nie wiele rozumiem doszed3em jak na razie do wyswietlenia hello
> world (strasznie co) programik musi byc w masm611. Je?li mógl by ktos
> pomóc ...
http://rudy.mif.pg.gda.p...
Choaby to.

--
Damian Szuberski

onet.pl

> Czy mógl by kto¶ podpowiedzieæ jak napisaæ kod programu w assamblerze

gdzie: w edytorze, na papierze, w glowie
jak: czytelnie, poprawnie, zgodnie ze specyfikacja, bezblednie

hth :)
A.

sphinx

On 31 Maj, 19:23, Damian 'legion' Szuberski
<leg...@wmid.amu.edu.cutthisjunk.pl> wrote:

> http://rudy.mif.pg.gda.p...
> Chocby to.
>
> --
> Damian Szuberski

witam na podanej stronce jakos nie moge odnalezc odpowiedzi na mój
problem ... eh jesli mozesz pomóc poprosze o bardziej konkretne
informacje, zbyt malo czasu na przeszukiwanie i studiowanie calego
assamblera , wydaje mi sie ze problem jest banalnie prosty a ja
wyszukuje jakis zawilych odpowiedzi. Jsli mógl bys pomóc?

Dnia Fri, 01 Jun 2007 13:40:02 -0000, sphinx napisa3(a):

Pomóg3 bym ci, ale nie wiem co to jest assambler.
To poka?.

> witam na podanej stronce jako? nie moge odnale?a odpowiedzi na mój
> problem ... eh je?li mo?esz pomóc poprosze o bardziej konkretne
> informacje,
a my prosimy o bardziej konkretne pytania.
Nie wiemy, jak jest TWÓJ PROBLEM. A psycholog przyjmuje na
pl.sci.psychologia.

Slawomir Szczyrba

sphinx! The line was traced! I don't know how.
> [...]
> kursów nie wiele rozumiem doszed3em jak na razie do wyswietlenia hello
> world (strasznie co) programik musi byc w masm611. Je?li mógl by ktos

No to masz po3owe roboty z g3owy.
To co potrzebujesz, to algorytm konwersji BIN->BCD (jest kilka ró?nych,
do wygooglania bez najmniejszych problemów).
A jak ju? bedziesz mia3 BCD to do ka?dej liczby dodajesz 0x30 i masz
juz kod ASCII do wywalenia na ekran Twoj? procedur? 'Hello world' :)

S3awek
--
________
_/ __/ __/ Hej. Nasi tu byli! (Seksmisja)

geo

Skoro nic nie rozumiesz, to po co poszedles na takie zajecia. Trzeba
bylo isc na inny kierunek i tyle.

PS. Programów w asemblerze to raczej za darmo nikt nie pisze.

Konrad KG

> A jak ju? bedziesz mia3 BCD to do ka?dej liczby dodajesz 0x30 i masz
> juz kod ASCII do wywalenia na ekran Twoj? procedur? 'Hello world' :)

chyba do kazdej z cyfr otrzymanej liczby... taka nie du?a ró?nica.

pdemb

Geo <geo@i-lo.tarnow.pl> writes:

[...]

> PS. Programów w asemblerze to raczej za darmo nikt nie pisze.

http://www.d...

Slawomir Szczyrba

Ave Konrad KG!

> chyba do kazdej z cyfr otrzymanej liczby... taka nie du?a ró?nica.

Owszem, do ka?dej cyfry :)
Mea maxima.

S3awek
--
________
_/ __/ __/ Trybuna3 Bab - dziekuje ja sie st?d nie ruszam. (Seksmisja)

janusz@fajny.adres.to

U?ytkownik Geo napisa3:
> Skoro nic nie rozumiesz, to po co poszed3e? na takie zajecia. Trzeba
> by3o i?a na inny kierunek i tyle.
>
> PS. Programów w asemblerze to raczej za darmo nikt nie pisze.

Odpowiedzi "pana w Googlach"
Z programów to np.:
http://www.movsd.com/...
Z systemów to np.: