ich bezsposrednio zamienic na znaki, ze wzgledu na to, ze niektore kody
maja zbyt duze wartosci.

Damian 'legion' Szuberski

On 2007-05-26, ci wrote:
> Napisalem koder/dekoder szyfrem rsa. Program pobiera kolejne znaki z
> pliku, a nastepnie ich kod ascii koduje za pomoca tego szyfru. Jak w
> rozsadny sposob moge te zakodowane wartosci zapisac do pliku. Nie moge
> ich bezsposrednio zamienic na znaki, ze wzgledu na to, ze niektore kody
> maja zbyt duze wartosci.
Jak to za du?e warto?ci? ;o

--
Damian Szuberski

zdumiony

U?ytkownik "ci" <limak_84@o2.pl> napisa3 w wiadomo?ci
> rozsadny sposob moge te zakodowane wartosci zapisac do pliku. Nie moge ich
> bezsposrednio zamienic na znaki, ze wzgledu na to, ze niektore kody maja
> zbyt duze wartosci.

Zapis binarny

Ci

Damian 'legion' Szuberski napisa3(a):
> On 2007-05-26, ci wrote:
> Jak to za du?e warto?ci? ;o

Np. uzyskuje wartosc 300. Nie zapisze tego jako char, bo pozniej przy
deszyfracji nie mam poprawnych danych.

gonzak

> Np. uzyskuje wartosc 300. Nie zapisze tego jako char, bo pozniej przy
> deszyfracji nie mam poprawnych danych.

nie ma takiej mozliwosci aby przy czytaniu bajtu (8bit) danych wyszla
wartosc 300 no chyba ze 2^8-1 = 300

pozdrrawiammm
Rafal
sxat

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.p...

Stachu 'Dozzie' K.

On 26.05.2007, ci <limak_84@o2.pl> wrote:
> Witam
> Napisalem koder/dekoder szyfrem rsa.

No to koder/dekoder czy program szyfruj?cy? To ró?nica.

> Program pobiera kolejne znaki z
> pliku, a nastepnie ich kod ascii koduje za pomoca tego szyfru.

Za pomoc? szyfru nie mo?na _kodowaa_.

> Jak w
> rozsadny sposob moge te zakodowane wartosci zapisac do pliku. Nie moge
> ich bezsposrednio zamienic na znaki, ze wzgledu na to, ze niektore kody
> maja zbyt duze wartosci.

Albo nie rozumiem co robisz, albo rozumiem, tylko nie mie?ci mi sie
w g3owie taka g3upota. Spróbuj podkrecia jasno?c wypowiedzi.

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk

Dnia 26-05-2007, So o godzinie 17:13 +0200, ci napisal(a):

> Napisalem koder/dekoder szyfrem rsa. Program pobiera kolejne znaki
> z pliku, a nastepnie ich kod ascii koduje za pomoca tego szyfru.

RSA nie nalezy stosowac bajt po bajcie.
http://en.wikipedia.org/wiki/RSA#Paddi...

--
__("< Marcin Kowalczyk
\__/ qrczak@knm.org.pl

Ci

Stachu 'Dozzie' K. napisa3(a):
> On 26.05.2007, ci <limak_84@o2.pl> wrote:
> Albo nie rozumiem co robisz, albo rozumiem, tylko nie mie?ci mi sie
> w g3owie taka g3upota. Spróbuj podkrecia jasno?c wypowiedzi.

Moze faktycznie nie wyrazilem sie dokladnie. Pierwsze pobierane sa
kolejne znaki z pliku. Ich kod ascii jest szyfrowany za pomoca rsa. W
wyniku otrzymuje wartosci zbyt duze(np. wartosci powyzej 300) abym mogl
je zamienic na odpowiadajace im znaki. Myslalem zeby kolejne zakodowane
wartosci zapisac na 2 bajtach, ale moze ma ktos jakies lepsze
rozwiazanie.

Stachu 'Dozzie' K.

On 27.05.2007, ci <limak_84@o2.pl> wrote:
> [...]
> kolejne znaki z pliku. Ich kod ascii jest szyfrowany za pomoca rsa. W
> wyniku otrzymuje wartosci zbyt duze(np. wartosci powyzej 300) abym mogl

Poka? kod, bo nadal nie rozumiem albo nie mie?ci mi sie w g3owie
g3upota.

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

Segmentation Fault

ci wrote:
> [...]
> wartosci zapisac na 2 bajtach, ale moze ma ktos jakies lepsze rozwiazanie.

Czy dobrze rozumiem, ?e szyfrujesz ka?dy znak oddzielnie? Je?li tak, to
Twoje postepowanie nie ma sensu, bo wszystkie litery 'A' po
zaszyfrowaniu bed? reprezentowane przez tagi sam ci?g bitów. Twój kod
nie bedzie tak mocny jak RSA. Bedzie po prostu zamienia3 reprezentacje
litery na inn? reprezentacje tej litery. Tak jak GADERYPOLUKI ;)
Nie koduj pojedynczych liter. Koduj ca3? wiadomo?a albo chocia? bloki
wiadomo?ci. A je?li nie piszesz "dla sportu" tylko robisz co?
praktycznego, najlepiej skorzystaj z gotowej biblioteki.

Ci

Segmentation Fault napisa3(a):
> [...]
> nie bedzie tak mocny jak RSA. Bedzie po prostu zamienia3 reprezentacje
> litery na inn? reprezentacje tej litery. Tak jak GADERYPOLUKI ;)

Dokladnie tak. Tu nie chodzilo o to, zeby kod byl mocny, tylko w celach
pokazowych.

> Nie koduj pojedynczych liter. Koduj ca3? wiadomo?a albo chocia? bloki
> wiadomo?ci. A je?li nie piszesz "dla sportu" tylko robisz co?
> praktycznego, najlepiej skorzystaj z gotowej biblioteki.

Niestety nie moge skorzystac z biblioteki musze sam to zaimplementowac.
Jak moglbym kodowac cale bloki naraz. Masz jakies linki do tego typu
implementacji?