dariusz.donimirski

5/21/2007 10:58:00 AM

Witam i prosze o pomoc, windy na zapytanie
IOCTL_PAR_QUERY_INFORMATION ,
zwracaja strukture PAR_QUERY_INFORMATION, zawierajaca bajt z
informacjami,
tylko jak sie to ma do rzeczywistego bajtu statusu portu LPT
odczytanego
przy pomocy np.

unsigned char port_data;
__asm {
mov dx, 0x379
in al, dx
mov port_data, al
}

takich instrukcji.

1 Answer

Jacek Czerwinski

Dnia 21 May 2007 03:58:17 -0700, dariusz.donimirski@wp.pl napisa3(a):

> Witam i prosze o pomoc, windy na zapytanie
> IOCTL_PAR_QUERY_INFORMATION ,
> zwracaj? strukture PAR_QUERY_INFORMATION, zawieraj?c? bajt z
> informacjami,
> tylko jak sie to ma do rzeczywistego bajtu statusu portu LPT
> odczytanego
> przy pomocy np.
>
> unsigned char port_data;
> __asm {
> mov dx, 0x379
> in al, dx
> mov port_data, al
> }
>
> takich instrukcji.

to moze do?c to jest odleg3e. A do grzebania po portach tzreba miea
oddzielne 'prawa'....

Na szeregowym by3o mocno odmienne, jednak (w zakresie mnie interesujacym),
lepiej mi "le?a3o" pod Win32 ni? w DOS-ie.
Ju? samo udostepnienie API portu jest wy?szego poziomu, np. zawiera
buforowanie i handshaking (jeden z kilku do wyboru).

Jak ju? jeste? przy jakims MSDN to czytaj dalej, wielkiego podobienstwa nie
oczekuj.