Jak przesunac ikonki na pulpicie

Dr No

5/14/2007 10:11:00 AM

Hej

Pisze aplikacje w c# i mam taki problem. Potrzebuje zrobic cos takiego
ze po odpaleniu mojej aplikacji - jest to niewielka forma - powiedzmy
10 na 10 cm - aplikacja ma odpalic sie na srodku pulpitu a wszystkie
ikonki z pulpitu, które zostaly przesloniete przez aplikacje maja
przesunac sie w inna czesc pulpitu- tak zeby byly widoczne. Prosze o
pomoc

Dr No was thinking very hard :
> Pisze aplikacje w c# i mam taki problem. Potrzebuje zrobia co? takiego
> ze po odpaleniu mojej aplikacji - jest to niewielka forma - powiedzmy
> 10 na 10 cm - aplikacja ma odpalia sie na ?rodku pulpitu a wszystkie
> ikonki z pulpitu, które zosta3y przes3oniete przez aplikacje maj?
> przesun?a sie w inn? cze?a pulpitu- tak ?eby by3y widoczne. Prosze o
> pomoc

Nie podoba mi sie ten pomys3 - w przypadku awarii aplikacji ikonki
pozosta3yby na nowych miejscach.
Polecam zrobia to "wirtualnie" tzn. pobraa liste ikonek i umie?cia je w
oknie.

Dr No

On 14 Maj, 12:58, Jakub Debski <debski.ja...@wp.pl> wrote:
> Dr No was thinking very hard :

> Nie podoba mi sie ten pomysl - w przypadku awarii aplikacji ikonki
> pozostalyby na nowych miejscach.
> Polecam zrobic to "wirtualnie" tzn. pobrac liste ikonek i umiescic je w
> oknie.
>
> pozdrawiam
> Jakub

Hmm...
A czy móglbys przyblizyc mi ten pomysl, bo nie wiem czy go dobrze
rozumiem. Widziales moze przyklad podobnego rozwiazania w sieci?
Jezeli tak, to podeslij linka

Dr No used his keyboard to write :
> Hmm...
> A czy móg3by? przybli?ya mi ten pomys3, bo nie wiem czy go dobrze
> rozumiem. Widzia3e? moze przyk3ad podobnego rozwi?zania w sieci?
> Je?eli tak, to pode?lij linka

nie, nie widzia3em. Zamiast przesuwaa ikonki mo?esz pobraa liste plików
z pulpitu i umie?cia je jako ikonki wewn?trz okna.
Wci?? nie wiem jednak dlaczego chcesz przesuwaa ikonki...
Co je?eli u?ytkownik by mia3 ca3y pulpit ikonek?

Dr No

On 14 Maj, 15:56, Jakub Debski <debski.ja...@wp.pl> wrote:
> Dr No used his keyboard to write :

> nie, nie widzialem. Zamiast przesuwac ikonki mozesz pobrac liste plików
> z pulpitu i umiescic je jako ikonki wewnatrz okna.
> Wciaz nie wiem jednak dlaczego chcesz przesuwac ikonki...
> Co jezeli uzytkownik by mial caly pulpit ikonek?
>
> pozdrawiam
> Jakub

A wiec tak: zalozenie progamu jest takie...ze ta mala aplikacja bedzie
zajmowala okolo 5cm szerokosci a dluga bedzie na caly ekran...a przez
to bedzie przykrywac ikonki np: "Moj Komputer" Aplikacja ta bedzie
podobna do np paska TVN24. Nie bedzie mozna jej przesunac w zadne inne
miejsce ekranu. Dlatego potrzebuje poprzesuwac ikony tak zeby
wszystkie byly widoczne.

Tomek

Dr No pisze:

> A wiec tak: za3o?enie progamu jest takie...ze ta ma3a aplikacja bedzie
> zajmowa3a oko3o 5cm szeroko?ci a d3uga bedzie na ca3y ekran...a przez

chyba wysoko?ci, i raczej przestan my?lea o jednostce miary na monitorze
zwanej centymetrem.

Dnia 14 May 2007 07:04:27 -0700, Dr No napisa3(a):

> A wiec tak: za3o?enie progamu jest takie...ze ta ma3a aplikacja bedzie
> zajmowa3a oko3o 5cm szeroko?ci a d3uga bedzie na ca3y ekran
Szeroko?a kapuje, ale gdzie jest d3ugo?c na oknie?

> ...a przez
> to bedzie przykrywaa ikonki np: "Moj Komputer"
Sk?d wiesz, gdzie ja mam "Mój komputer" ???
> Aplikacja ta bedzie
> podobna do np paska TVN24.
nie ogl?dam
> Nie bedzie mozna jej przesun?a w ?adne inne
> miejsce ekranu.
Ale nie masz nazwisko na literke K.?
Ja rozumie, Najlepszy Program (tm) zas3uguje na takie wyróznienie, ale nie
jestem godzien go u?ywaa.

> Dlatego potrzebuje poprzesuwaa ikony tak zeby
> wszystkie by3y widoczne.
Na takie cele IMHO s? mechanizmy zmniejszania desktopu w Windows. Jak to
dzia3a - poekperymentuj z paskiem zadan. Oprócz ikon musisz zapanowac nad
okanmi apliakcji, a ten mechanizm ci to da.
na codeguru lub codeproject by3o.

Kuba_O

Dr No napisa3(a):
> [...]
> ikonki z pulpitu, które zosta3y przes3oniete przez aplikacje maj?
> przesun?a sie w inn? cze?a pulpitu- tak ?eby by3y widoczne. Prosze o

Funkcja winapi SystemParametersInfo z parametrem SPI_SETWORKAREA

--
---
--

BobyX

"Dr No" <pietrewicz@gmail.com> wrote:

> [...]
>ikonki z pulpitu, które zosta3y przes3oniete przez aplikacje maj?
>przesun?a sie w inn? cze?a pulpitu- tak ?eby by3y widoczne. Prosze o

U?ytkownicy Cie za to znienawidz?!
Windows ma (od XP na pewno) API pozwalaj?ce na tworzenie w3asnych pasków
narzedziowych przyklejanych do krawedzi pulpitu (takich jak standardowe
dostepne w systemie). Rozejrzyj sie w MSDNie, nie pamietam jak to sie
nazywa, ale z pewno?ci? rozwi??e Twój problem. Ka?de inne rozwi?zanie bedzie
gorzej zintegrowane z systemem, przez co mniej intuicyjne...

Pozdrawiam,
BX

Dr No

On 14 Maj, 18:22, "BobyX" <b...@NOSPAMgazeta.pl> wrote:

> [...]
> nazywa, ale z pewnoscia rozwiaze Twój problem. Kazde inne rozwiazanie bedzie
> gorzej zintegrowane z systemem, przez co mniej intuicyjne...

Znienawidza mnie za ten program? Bo bedzie utrudnial i denerwowal?
hehe...i o to chodzi...beda mnie przeklinac i uzywac tego programu -
poniewaz dzieki temu programowi beda dostawac cos "za darmo". Nie moge
zdradzac szczególów projektu- bo program ten pisze na uzytek pewnej
firmy.

Pozdrawiam

Tomek

Kolejny sposób zalewania ?wiata spamem