sudo i plik root'a

Sinuhe

5/12/2007 2:03:00 PM

Witam !

Prosze o pomoc jak skonfigurowaa sudo by przy jego pomocy zwyk3y u?ytkownik
móg3 uzyskaa dostep (odczyt) do pliku z prawami root'a (konkretnie jeden z
plików z katalogu /proc)

Dzieki

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....
7 Answers

Damian 'legion' Szuberski

On 2007-05-12, Sinuhe wrote:
> Prosze o pomoc jak skonfigurowaa sudo by przy jego pomocy zwyk3y u?ytkownik
> móg3 uzyskaa dostep (odczyt) do pliku z prawami root'a (konkretnie jeden z
> plików z katalogu /proc)
man sudoers

--
Damian Szuberski

Sinuhe

Bardzo ?mieszne

Damian 'legion' Szuberski <legion@wmid.amu.edu.cutthisjunk.pl> napisa3(a):

--
Wys3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta....

Stachu 'Dozzie' K.

On 12.05.2007, Sinuhe <inecik.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
> Bardzo ?mieszne

Dlaczego ?mieszne? Przecie? jest w dokumentacji.

I dlaczego nie odpisujesz *pod* postem?

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

Sinuhe

Problem w tym ?e nie moge wykonaa polecenia:
sudo /bin/cat /proc/net/ip_conntrack > /tmp/socket

przy wpisie w 'sudoers':
user ALL = NOPASSWD: /bin/cat /proc/net/ip_conntrack > /tmp/socket

Odpowied? : "sorry, user is not allowed to execute '/bin/cat
/proc/net/ip_conntrack' as root on host

Korzystam z sudo do uruchamiania innych polecen wiec sk3adnia pliku 'sudoers'
jest mi przynajmniej w stopniu minimalnym znana.
Lektura 'man sudoers' niestety nie rozwi?za3a mojego problemu, st?d moje
pytanie do Was, jak?e m?drzejszych i bardziej do?wiadczonych ode mnie (z
wyj?tkiem Pana Damiana)

On 2007-05-12, Sinuhe wrote:
> Problem w tym ?e nie moge wykonaa polecenia:
> sudo /bin/cat /proc/net/ip_conntrack > /tmp/socket
>
> przy wpisie w 'sudoers':
> user ALL = NOPASSWD: /bin/cat /proc/net/ip_conntrack > /tmp/socket
Wyrzua to przekierowanie na koncu i zadzia3a.

Jeszcze sie sadzisz?...

--
Damian Szuberski

Sinuhe

Damian 'legion' Szuberski <legion@wmid.amu.edu.cutthisjunk.pl> napisa3(a):

> Wyrzua to przekierowanie na koncu i zadzia3a.

> Jeszcze sie sadzisz?...

Nie mo?na by3o tak od razu ?
(choa w sumie mog3em od razu szczegó3owiej opisaa problem)
Wielkie dzieki.
PZDR

On 2007-05-12, Sinuhe wrote:
> Nie mo?na by3o tak od razu ?
To do mnie? :D

> (choa w sumie mog3em od razu szczegó3owiej opisaa problem)
Otó? to.
i nie root'a tylko roota.

--
Damian Szuberski