Mam problem ze zrozumieniem kodu; blee nie dobrze mi.

kacperz1

5/11/2007 5:19:00 PM

Witam mam problem ze zrozumieniem ponizszego kodu. Zwlaszcza petle.
Pisze wlasnie do was z nadzieje opiszecie lepiej kod niz w msdn.
http://nopaste.gamedev....

Dnia 11 May 2007 10:19:23 -0700, kacperz1@gazeta.pl napisa3(a):

> Witam mam problem ze zrozumieniem ponizszego kodu. Zwlaszcza petle.
Z tego wynika ?eby? sobie odpu?ci3.

Jedrzej Dudkiewicz

> Witam mam problem ze zrozumieniem ponizszego kodu. Zwlaszcza petle.
> Pisze wlasnie do was z nadzieje opiszecie lepiej kod niz w msdn.
> http://nopaste.gamedev....

Ale czego konkretnie nie rozumiesz? Której linii?

JD

kacperz1

Nie rozumiem czemu jest np. taka petla a nie inna. Chodzi o argumenty.
Czemu zmienna i musi byc wieksza niz cos tam.

Jedrzej Dudkiewicz

> Nie rozumiem czemu jest np. taka petla a nie inna.

Znaczy co, while chcesz? Mo?e bya while.

> Chodzi o argumenty.

Nazewnictwo przypadkowe.

> Czemu zmienna i musi byc wieksza niz cos tam.

MNIEJSZA ni? co? tam. Zwróa uwage, ?e to "co? tam", to jest liczba
materia3ów we wczytanym pliku (przekazywana przez wska?nik jako 7 parametr
funkcji D3DXLoadMeshFromX) - ta w3a?nie liczba (g_dwNumMaterials) u?ywana
jest przy rezerewacji pamieci dla dwóch tablic - tekstur i materia3ów:

g_pMeshMaterials = new D3DMATERIAL9[g_dwNumMaterials];
g_pMeshTextures = new LPDIRECT3DTEXTURE9[g_dwNumMaterials];

A petla jest jaka jest, bo czyta ze wska?nika na bufor z materia3ami
(d3dxMaterials) tyle materia3ów i tekstu, ile ich tam jest do w/w tablic.

Ostatnia petla ma taki a nie inny warunek z tego samego powodu.

HTH

JD

Jedrzej Dudkiewicz

> Zwróa uwage, ?e to "co? tam", to jest liczba
> materia3ów we wczytanym pliku (przekazywana przez wska?nik jako 7 parametr
> funkcji D3DXLoadMeshFromX)

Uch, znaczy chodzi o to, ?e zmienna jest przekazywana przez wska?nik jako 7
argument funkcji.

JD