wykrywanie mutex deadlock

Krzysztof

5/11/2007 9:19:00 AM

Witam!

Zalózmy, ze mam dany(dowolny) system, który umozliwia mi tworzenie,
blokowanie mutex'ow.
Musze wykryc w tym systemie sytuacje tzw. mutex deadlock, kiedy to
watki blokuja siebie nawzajem.
Moze ktos ma jakies przemyslenia/doswiadczenia w tym temacie?

Bogus

Dnia 11-05-2007 o 11:18:55 Krzysztof <krysss1981@gmail.com> napisaÅ?(a):

> Witam!
>
> ZaÅ?óżmy, że mam dany(dowolny) system, który umożliwia mi tworzenie,
> blokowanie mutex'ow.
> MuszÄ? wykryÄ? w tym systemie sytuacje tzw. mutex deadlock, kiedy to
> wÄ?tki blokujÄ? siebie nawzajem.
> Może ktoÅ? ma jakieÅ? przemyslenia/doÅ?wiadczenia w tym temacie?
>
> Pozdrawiam

Robi siÄ? to mniej-wiÄ?cej tak, że masz graf. WÄ?zÅ?ami sÄ? wÄ?tki i muteksy.
Jeżeli wÄ?tek zajÄ?Å? muteks, to jest krawÄ?dź od muteksu, do wÄ?tku.
Jeżeli wÄ?tek oczekuje na muteks, to jest krawÄ?dź od wÄ?tku do muteksu.
I teraz trzeba wykryÄ? cykl.

--
BoguÅ?
www.google.pl <-- to nie boli

Aleksander Zielinski

Krzysztof wrote:

> Witam!
>
> Za3ó?my, ?e mam dany(dowolny) system, który umo?liwia mi tworzenie,
> blokowanie mutex'ow.
> Musze wykrya w tym systemie sytuacje tzw. mutex deadlock, kiedy to
> w?tki blokuj? siebie nawzajem.
> Mo?e kto? ma jakie? przemyslenia/do?wiadczenia w tym temacie?
>
> Pozdrawiam

w Silberschatzu "Podstawy systemow operacyjnych" masz caly rozdzial na
ten temat.