Czy to mozliwe?

tall_30

Byc moze to NTG ale
W sprawach programowania jestem zielony wiec sorry za glupie pytanie.
Opis
1)Mam kompa z podpietym telefonem komorkowym.
2)Wpisuje jakis ZNAK w kompie
3)Komputer przy pomocy komorki wysyla sms-em ten ZNAK okrelosnej
osobie
4)Osoba odczytuje wiadomosc w swojej komorce i wpisuje kolejny ZNAK_1
5)Osoba wysyla zwrotna wiadomos na nr podpietej pod komputer komorki
6)Komputer identyfikuje dostarczony ZNAK_1 oraz (wazne) NUMER KOMORKI
i zapisuje na dysku.
7) W oparciu o dostarczona informacje oraz warunki wpisane w program
Komp dokonuje analizy sytuacji i podjemuje okreslone dzialania.

Pytania:
a) Czy to mozna zrobic?
b) Czytajac o polskich informatykach w polskich gazetach mysle ze tak.
Powstaje pytanie o koszt (czasowo-finansowy) takiej aplikacji.
Czy zrobi to student informatyki czy juz jest konieczne zatrudnienie
wielkiej firmy.
Od razu uprzedze odpowiedz. Na pewno duzy moze wiecej. Ale duzy duzo
kosztuje :(.
Szukam rozsadnego kompromisu

Segmentation Fault

tall_30 wrote:
> [...]
> 7) W oparciu o dostarczona informacje oraz warunki wpisane w program
> Komp dokonuje analizy sytuacji i podjemuje okreslone dzialania.

Tak

> [...]
> Powstaje pytanie o koszt (czasowo-finansowy) takiej aplikacji.
> Czy zrobi to student informatyki czy juz jest konieczne zatrudnienie

1-6 zrobi student w tydzien.
(chocia? zale?y ile tych ZNAK i ZNAK_1 bedziesz wysy3a3 i odbiera3 na
raz ;) )

schody zaczynaj? sie w 7. Mo?e sie okazaa ?e zrobi student na kolanie
albo ?e i du?a firma sie nie wyrobi.

tall_30

Dziekuje za odpowiedz
rozumie ze to jest problem skali ?
Oczywiscie ilosc ZNAK i ZNAK _1 dazy do nieskonczonosci :))

Zeby bylo ciekawiej moze jeszcze raz :

[...]

7)Analiza polega na polaczeniu ZNAK z odpowiadajacymi mu ZNAK_1
oczywiscie nie musze dodawac ze musi to byc w czasie nieskonczenie
krotkim a liczba rekordow nieskonczenie duza
(przypadek skrajny)
Mialem nadzieje ze to jest tylko problem mocy komputera.
Moge wiedziec w czym jest problem (po polsku)?
No i czy sie da cos z tym zrobic

Flup

tall_30 napisa3(a):
> [...]
> wielkiej firmy.
> Od razu uprzedze odpowiedz. Na pewno duzy moze wiecej. Ale duzy duzo

Proponuje wykorzystaa do tego oprogramowanie gammu (www.gammu.org).
Bardzo 3adnie nadaje sie do integracji z zewnetrznym softem. Odpada ci
konieczno?a programownia samego wysy3ania/odbierania znaków. Trzeba
stworzya jedynie prosty parser plików wynikowych programu gammu.

Przyk3ad jaki zastosowa3em w swojej firmie: Nokia 6210 pod3?czona
serialem do serwera linuxowego odbiera smsy od klientów. Parsuje dane z
pliku i je?li dane s? w odpowiednim formacie zapisuje smsa do helpdesku
pod konkretnym id klienta, po czym serwer wysy3a potwierdzenie
zarejestrowania zg3oszenia. Wszystko mo?e w jakich? 100 liniach kodu.

Dodatkowym atutem jest to, ?e gammu jest na licencji GPL.

--
flup
www.flup.eu.org

Dnia 10 May 2007 19:34:15 -0700, tall_30 napisa3(a):

> [...]
>
> 7)Analiza polega na polaczeniu ZNAK z odpowiadajacymi mu ZNAK_1
> oczywiscie nie musze dodawac ze musi to byc w czasie nieskonczenie
Dlaczego???? transmisja trwa ca3e sekundy....
>a liczba rekordow nieskonczenie duza
> (przypadek skrajny)
> Mialem nadzieje ze to jest tylko problem mocy komputera.
> Moge wiedziec w czym jest problem (po polsku)?
To ty najpeirw powiedz co chesz.
> No i czy sie da cos z tym zrobic
Na pewno nie pisz tu 3-ci raz.

Pawel Kierski

tall_30 w wiadomo?ci <1178850855.260357.94860@h2g2000hsg.googlegroups.com> pisze:
[...]
> 7)Analiza polega na polaczeniu ZNAK z odpowiadajacymi mu ZNAK_1
> oczywiscie nie musze dodawac ze musi to byc w czasie nieskonczenie
> krotkim a liczba rekordow nieskonczenie duza
> (przypadek skrajny)

Przypomina mi to anegdotke o studencie fizyki, który mia3 na
kolokwium zaproponowaa eksperyment. Jego rozwi?zanie zaczyna3o sie od
s3ów: "Bie?emy niewa?ki pret...", co zosta3o podkre?lone, reszta
przekre?lona, a do podkre?lonego tekstu dodana uwaga sprawdzaj?ceg:
"Ka?d? liczbe zakupi natychmiast Wydzia3 Fizyki naszej uczelni.".

--
Pawe3 Kierski
news@pkierski.net

tall_30

> Dlaczego???? transmisja trwa cale sekundy....>a liczba rekordow nieskonczenie duza

dzieki:)
teraz zalapalem w czym problem :(