Wprowadzenie do jezyka OCaml - prosba

Tomasz bla Fortuna

szukalem kiedys w miare kompletnych polskich opisów tego jezyka
i szczerze mówiac -- niewiele znalazlem. Myslalem nad zapelnieniem tej
luki i w koncu pewnego wolnego tygodnia siadlem i costam popisalem.

Aktualna (niestabilna) wersja ma juz poczatek i koniec. Szukam tylko
ludzi znajacych i OCamla i jezyk polski, którzy by byli chetni by tekst
przeczytac i znalezc w nim ewentualne merytoryczne (i nie tylko) bledy.

Pare(nascie) osób tekst czytalo i komentowalo. Poprawilem zauwazone
bledy róznego typu. Pare angielskojezycznych znajomych z FreeNode/#OCaml
przejrzalo przyklady kodu i wprowadzilismy pare poprawek. Mimo wszystko
wciaz szukam Polaków w temacie.

Tekst nie jest tlumaczeniem oficjalnego manuala. Jest przeznaczony
dla osób, które mialy juz kontakt z programowaniem. Lezy sobie o tu:
http://bla.thera...

Zalezy mi na tych recenzjach gdyz jesli przylepie do tekstu naklejke
"stabilny" bede mógl pomyslec o dopisaniu drugiej czesci o modulach
i obiektach. Moze starczy zapalu na krótki opis lablgtk. Byl tez
pomysl, by wrzucic tekst do wikibooks. Nie wiem czy jest tego wart, ani
jak to do konca zrobic. To moze potem...

Za wszelkie wyslane na maila komentarze dzieki. ;)

--
Tomasz bla Fortuna
5 Answers

pawellt

> Za wszelkie wyslane na maila komentarze dzieki. ;)

Pomysl swietny!
Generalnie jest w sieci troche ciekawych materialow po polsku na temat
OCamla. M.in. dosyc obszerne wyklady tu:

http://www.ii.uni.wroc.pl/~zs/Dydaktyk...

i tu:

http://students.mimuw.edu.pl/~...

Polecam szczegolnie drugi link.
Moze cos z tego ci sie przyda, moze cos warto bedzie rozbudowac,
uwzglednic. Jest tez w sieci bardzo funkcjonalna wtyczka do Eclipse'a
dla OCaml'a. Jak znajde linka to podesle.

pozdr

Tomasz bla Fortuna

Dnia 12 May 2007 11:48:32 -0700
pawellt@gazeta.pl napisal(a):

> [...]
> uwzglednic. Jest tez w sieci bardzo funkcjonalna wtyczka do Eclipse'a
> dla OCaml'a. Jak znajde linka to podesle.

Dzieki za linki. ;-)
Z przyjemnoscia przejrze i porównam. Moze cos uda sie poprawic. Przy
okazji czasu wolnego zrobie z tego pewnie .pdf i moze cos jeszcze
nakresle.

Eclipse uzywalem z java. Do OCamla o wtyczce tylko slyszalem. Nie wiem
jak to bedzie dzialalo na x86_64, ale mozna spróbowac. Osobiscie uzywam
gVIMa, do którego tez widzialem troche caml-related skryptów.

--
Tomasz bla Fortuna
jid: bla(at)af.gliwice.pl

Segmentation Fault

pawellt@gazeta.pl wrote:
> Moze cos z tego ci sie przyda, moze cos warto bedzie rozbudowac,
> uwzglednic. Jest tez w sieci bardzo funkcjonalna wtyczka do Eclipse'a
> dla OCaml'a. Jak znajde linka to podesle.

Chyba nie piszesz o tej
http://eclipsefp.sourceforge....
?
bo u mnie udawa3o jej sie tylko pod?wietlaa sk3adnie.

Cameleon2, IDE specjalnie dla ocamla te? dzi? jeszcze
niewiele warte (ale sie rozwija)

Sprawdza3em kilka rzeczy i niestety doszed3em do wniosku,
?e na razie najlepszy jest vim (albo emacs jak kto? woli)
+ OCamlMake + annot.

Jak znasz co? lepszego, to bardzo prosze o linka!

Daniel Janus

Dnia 12.05.2007 Segmentation Fault <coredumpWYKASUJ@onet.eu> napisa3/a:

[FUT pl.comp.lang.funkcyjne]

> Sprawdza3em kilka rzeczy i niestety doszed3em do wniosku,
> ?e na razie najlepszy jest vim (albo emacs jak kto? woli)
> + OCamlMake + annot.

Do emacsa fajny jest tuareg-mode.

--
Daniel 'Nathell' Janus, GG #1631668, przesunmalpe@nathell.korpus.pl
create_initial_thread(initial_function);

pawellt

> Chyba nie piszesz o tejhttp://eclipsefp.sourceforge....

Gdzie tam :)
Wtyczka o której pisze ma autopodpowiedzi kodu, kreatora projektów,
debugger,
mozliwosc kompilowania plikow itp. Linka znajde jak odpale Linuksa na
którym
to mam. Tutaj sa przykladowe zrzutki tego cuda :)

http://www.linux-educd.pl/images/...