czy da sie to rozpoznac?

gonzak

4/25/2007 10:49:00 AM

mam taki problem
czy istenieje mozliwosc rozpoznania czy ma byc w czy we
potrzebujue to okreslic poniewaz musze rozpoznac czy ma byc _w_ Warszawie,
czy np _we_ Wroc³awiu a chcialbym to jakos z automatyzowac (¿enskie formy
:()

pozdrawiam
Rafal

22 Answers

Stachu 'Dozzie' K.

On 25.04.2007, Rafal (sxat) <gonzak@op.pl> wrote:
> [...]
> czy np _we_ Wroc3awiu a chcialbym to jakos z automatyzowac (?enskie formy

Wroc3aw to wspania3a miasto. Wiem, bo w niej mieszkam.

--
Secunia non olet.
Stanislaw Klekot

Any User

> [...]
> czy np _we_ Wroc3awiu a chcialbym to jakos z automatyzowac (?enskie formy

Forma ?enska ma zawsze 'a' na koncu nazwy...

Ewentualnie, zale?nie od zastosowania, mog? jeszcze bya potrzebne:
- normalizacja (np. nicki z IRCa: Ewelinka21 -> Ewelinka)
- regu3y zamiany przypadków (je?li ma bya literalnie "Warszawie" a nie
"Warszawa")

--
Zobacz, jak sie pracuje w Google:
http://pracownik.bl...

gonzak

> - regu³y zamiany przypadków (je¶li ma byæ literalnie "Warszawie" a nie
> "Warszawa")

dzieki, to jest jakis trop

pozdrawiam
Rafal

Mariusz Kruk

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Any User

Oczywi?cie. Taka, na przyk3ad, Hoczew.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ (Logicians do it) or [not (logicians do
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. it)].

cosmo

Any User wrote in news:f0nced$gr5$1@opal.icpnet.pl:

> Forma ?enska ma zawsze 'a' na koncu nazwy...

"Maradona tez sie konczy na a" :>

Cosmo

Any User

> "Maradona tez sie konczy na a" :>

Mia3em na my?li polskie nazwy. Id?c tym tropem, to zaraz mo?emy sie
zaj?a obs3ug? alfabetu japonskiego, aby obs3u?ya tamtejsze nazwy...

--
Zobacz, jak sie pracuje w Google:
http://pracownik.bl...

Any User

> Oczywi?cie. Taka, na przyk3ad, Hoczew.

No i jeszcze mo?na pokusia sie o liste wyj?tków. Albo nawet dwie:

1. Liste bran?ow?, gotow? lub cze?ciowo gotow?, je?li da sie tak? zdobya
(np. skopiowaa z jakiej? strony).

2. W3asn? liste, z samodzielnie wy3apanymi wyj?tkami i regu3ami ich obs3ugi.

--
Zobacz, jak sie pracuje w Google:
http://pracownik.bl...

Jacek Poplawski

Any User pisze:
> Forma ?enska ma zawsze 'a' na koncu nazwy...

I znowu ten ?ód?!

badzio

Patrze, patrze a tu Jacek Pop3awski porozsypywal nastepujace haczki:
> I znowu ten ?ód?!
I ten klacz
--
badzio

Tomasz Pyra

badzio pisze:
> Patrze, patrze a tu Jacek Pop3awski porozsypywal nastepujace haczki:
> I ten klacz

I ta Bonawentura i ta Kuba (w sensie Jakub)