Szukam ksiazki, Architektura systemów zarzadzania przedsiebiorstwem. Wzorce projektowe

ris

Szukam ksi??ki
http://helion.pl/ksiazki/...
Czy kto? mo?e ma j? do sprzedania lub móg3by zrobic ksero i wys3ac.
Oczywi?cie zap3ace za ksero :)
--
Robert Sajdok (Ris)
10 Answers

Wiktor Zychla

> Witam,
> Szukam ksi??ki
> http://helion.pl/ksiazki/...
> Czy kto? mo?e ma j? do sprzedania lub móg3by zrobic ksero i wys3ac.
> Oczywi?cie zap3ace za ksero :)

je?eli tre?a jest przet3umaczona tak jak tytu3, to lepiej zdob?d? orygina3 w
postaci papierowej lub elektronicznej.
jak dla mnie - kadydat na wpadke roku.

Wiktor Zychla

cut

U¿ytkownik "ris" <ris22@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Witam,
> Szukam ksi±¿ki
> http://helion.pl/ksiazki/...
> Czy kto¶ mo¿e ma j± do sprzedania lub móg³by zrobic ksero i wys³ac.
> Oczywi¶cie zap³acê za ksero :)
> --
> Robert Sajdok (Ris)

Hej. Zainteresuj siê lepiej "Applying UML and Patterns: An Introduction to
Object-Oriented. Analysis and Design and Iterative Development, Third
Edition" By Craig Larman.
Uwa¿ana za najlepsz± ksi±¿kê do OOA/D.
Ksi±¿kê o któr± siê pytasz czyta³em pobierznie i porówna³em do ksi±¿ki
Larman'a. Wiele opinii w necie przemawia za Larman'em. Jest bardziej
wyczerpuj±ca, lepiej przekazuje wiedze. Zreszt± poczytaj komentarze na
amazon.
"Applying" oprócz OOD opisuje tak¿e metode iteracyjn± zarz±dzania projektem
oraz proces analizy wymagañ.
W empiku kosztuje 200 z³
(http://zakupy.pf.pl/showobject.jsp?objectId=678209&currentCategor...)
oczywi¶cie wydanie 3 wersja angielska - ³atwo siê czyta.

regards
andrew

cut

U¿ytkownik "Wiktor Zychla" <user@nospam.com.eu> napisa³ w wiadomo¶ci

> je¿eli tre¶æ jest przet³umaczona tak jak tytu³, to lepiej zdob±d¼ orygina³
> w postaci papierowej lub elektronicznej.
> jak dla mnie - kadydat na wpadkê roku.
>
> Wiktor Zychla

Pewnie t³umacz za bardzo zasugerowa³ siê wstêpem, w którym Fowler pisze, ¿e
koniecznie chcia³ umie¶ciæ w tytule s³owo "architektura" :D
Chyba, ¿e chodzi ci o "zarz±dzania przedsiêbiorstwem", bo na to nie widzie
usprawiedliwienia ;)

Regards
Andrew

Mateusz Loskot

Wiktor Zychla wrote:

> je?eli tre?a jest przet3umaczona tak jak tytu3, to lepiej zdob?d?
> orygina3 w postaci papierowej lub elektronicznej. jak dla mnie -
> kadydat na wpadke roku.

Ze 3 razy przegl?da3em te ksi??ke i faktycznie tytu3 przekre?li3 pomys3
zakupu, ale samego Fowler'a mo?na tylko polecaa.

Mateusz Loskot
http://mateusz....

ris

Sirtap pisze:
> [...]
> Uwa?ana za najlepsz? ksi??ke do OOA/D.
> Ksi??ke o któr? sie pytasz czyta3em pobierznie i porówna3em do ksi??ki
> Larman'a. Wiele opinii w necie przemawia za Larman'em. Jest bardziej
> wyczerpuj?ca, lepiej przekazuje wiedze. Zreszt? poczytaj komentarze na
> amazon.
> "Applying" oprócz OOD opisuje tak?e metode iteracyjn? zarz?dzania projektem
> oraz proces analizy wymagan.
> W empiku kosztuje 200 z3
> (http://zakupy.pf.pl/showobject.jsp?objectId=678209&currentCategor...)
> oczywi?cie wydanie 3 wersja angielska - 3atwo sie czyta.

Hm... No to je?li ju? dr??ymy temat to mo?e jakie? zdanie o tej ksi??ce:
http://www.amazon.com/Applying-Domain-Driven-Design-Patterns-Examples/dp/0321268202/ref=sr_1_6/104-3057399-8830306?ie=UTF8&s=books&qid=1177317838&...
Mnie raczej interesuje konkretna implemntacja wzorców pod C# 2.0. Mo?e
kto? sie wypowie o implentacji wzorca MVC z ksi??ki jak? poda3em
powy?ej. Link do przyk3adu z ksi??ki: http://www.jnsk...

--
Robert Sajdok (Ris)

> [...]
> Mnie raczej interesuje konkretna implemntacja wzorców pod C# 2.0. Mo¿e
> kto¶ siê wypowie o implentacji wzorca MVC z ksi±¿ki jak± poda³em powy¿ej.

Do wzorców polecam ksia¿kê o wzorcach by GoF. CHyba w orginale jest za darmo
w formie html.

Co do przytoczonej ksiazki to nie mam zdania. Nie znam.

Regards

Wiktor Zychla

> Do wzorców polecam ksia?ke o wzorcach by GoF. CHyba w orginale jest za
> darmo

wzorce projektowe i aplikacyjne to nie jest to samo.

Wiktor Zychla

Wiktor Zychla

> Chyba, ?e chodzi ci o "zarz?dzania przedsiebiorstwem", bo na to nie widzie
> usprawiedliwienia ;)

tak, my?le o tym zarz?dzaniu przedsiebiorstwem. w oryginale jest "patterns
of enterprise application architecture" i to jest raczej co? w stylu "wzorce
architektury aplikacji przemys3owych" (ten enterprise mo?e tu znaczya
zarówno "przemys3owy" jak i "rozleg3y", "du?y"). ja w ka?dym razie tak bym
to przetlumaczy3.

na pewno nie ma to nic wspólnego z zarz?dzaniem i nie wiem jak mo?na by3o
wybraa ze s3ownika pierwsze t3umaczenie s3owa "enterprise" z brzegu a potem
dotworzya do tego jakie? "zarz?dzanie" (?).

to mi przypomina znany i lubiany ksi??kowy "the bare conductor runs along
the train", w którym chodzi o nieizolowany przewód zasilaj?cy, a który w
t3umaczeniu mo?na sie domy?lia w co sie przeistoczy3.

> wzorce projektowe i aplikacyjne to nie jest to samo.
>
> Wiktor Zychla

Hmm, to chyba nie rozumiem/nie wiem czego¶, móg³by¶ szerzej co¶ powiedzieæ o
tej ró¿nicy?

andrew

Wiktor Zychla

> Hmm, to chyba nie rozumiem/nie wiem czego?, móg3by? szerzej co? powiedziea
> o tej ró?nicy?

mówi?c "wzorce projektowe" masz na my?li "obiektowe wzorce projektowe", w
rozumieniu GoF czyli wszelkie observery, commandy, proxy, buildery itd.

mówi?c "wzorce aplikacyjne" masz na my?li wzorce rozwi?zan
architektonicznych, czyli wszelkie Table Model, Domain Model,
Object-Relational Mapping, Unit of Work. to co? na znacznie wy?szym poziomie
abstrakcji ni? wzorce projektowe, w szczególno?ci implementujac wzorce
aplikacyjne mo?na [a mo?e nawet nale?y] korzystaa ze wzorców projektowych.

pe3en "papieski" katalog wzorców aplikacyjnych tu:

http://www.martinfowler.com/e...
http://www.martinfowler.c...

oraz z boku np. tu:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms9...

a tak?e "wzorce integracyjne" [te zaliczy3bym do aplikacyjnych]:

http://www.enterpriseintegrationpat...

Wiktor Zychla