Soft pudelkowy

Andrzej

Czy trudno jest zastartowac z produkowaniem softu pudelkowego? Czy latwiej
jest jednak pisac pod klienta, na zlecenie? Co o tym myslicie?

pozdrawiam
Andrzej
3 Answers

Tomasz Pyra

Andrzej pisze:
> Witam
>
> Czy trudno jest zastartowac z produkowaniem softu pudelkowego? Czy latwiej
> jest jednak pisac pod klienta, na zlecenie? Co o tym myslicie?

Łatwiej z pewnoÅ?ciÄ? na zlecenie, bo w chwili kiedy siadasz do projektu
masz już klienta, który wiadomo że tu kupi jeżeli podoÅ?asz.

Jak robisz do pudeÅ?ka to już jest kÅ?opot - po pierwsze produkujesz w
ciemno, bo nie wiadomo czy ktoÅ? bÄ?dzie wolaÅ? za to zapÅ?aciÄ? niż Å?ciÄ?gnÄ?Ä?
z eMula.
Po drugie musisz zorganizowaÄ? temu promocjÄ?, dystrybucjÄ? i support który
zwykle bÄ?dzie bardziej skomplikowany niż w przypadku systemu do
konkretnego celu napisanego na zlecenie.

IMO dla klienta jednak Å?atwiej.

Przemyslaw Osmanski

Tomasz Pyra napisaÅ?(a):

> Łatwiej z pewnoÅ?ciÄ? na zlecenie, bo w chwili kiedy siadasz do projektu
> masz już klienta, który wiadomo że tu kupi jeżeli podoÅ?asz.

Ew. mozesz nawet tak skonstruowac umowe, aby wyplaty byly tez w trakcie :)

> Jak robisz do pudeÅ?ka to już jest kÅ?opot - po pierwsze produkujesz w
> ciemno,

No mam nadzieje, ze przed rozpoczeciem pisania, zostana przeprowadzone
jakies badania rynku na zapotrzebowanie na dany produkt. W innym
przypadku, moze to byc zainwestowanie czasu i srodkow, w projekt ktory
nie bedzie sie sprzedawal.

> bo nie wiadomo czy ktoÅ? bÄ?dzie wolaÅ? za to zapÅ?aciÄ? niż Å?ciÄ?gnÄ?Ä?
> z eMula.

Z pisaniem na zlecenie jest tak samo, wiec to nie ma znaczenia.

> Po drugie musisz zorganizowaÄ? temu promocjÄ?, dystrybucjÄ? i support który
> zwykle bÄ?dzie bardziej skomplikowany niż w przypadku systemu do
> konkretnego celu napisanego na zlecenie.

Od tego sa marketingowcy. Skonczyly sie juz IMHO czasy gdzie samemu
mozna bylo napisac i skutecznie sprzedawac (i serwisowac przy okazji)
swoje oprogramowanie.

W sumie wszystko zalezy jakie to oprogramowanie. Czasami wiecej da sie
zarobic na wersjach pudelkowych, szczegolnie jesli bedziemy jednoczesnie
oferowac wsparcie i obsluge.
Ze zleceniami tez nie jest tak rozowo, mozemy trafiac na same 'cienkie'
zlecenia :)

pozdrawiam,
Przemek O.

cut

Uzytkownik "Andrzej" <andrzej_kt25@TNIJwp.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
>
> Czy trudno jest zastartowac z produkowaniem softu pudelkowego? Czy latwiej
> jest jednak pisac pod klienta, na zlecenie? Co o tym myslicie?

Witam
Zawsze mozna tak napisac umowe z klientem, aby mozna bylo to samo sprzedac
komus innemu. Tak zapewne "powstalo" wiekszosc popularnych programów do
obslugi magazunów, biur, itp :]

Regards
Andrew